2023-01-23, 12:32
Medlem
Mullrets avatar
Klent. Tror åklagaren överklagar. Vore märkligt annars.
Citera
2023-01-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Klent. Tror åklagaren överklagar. Vore märkligt annars.
Varför?
Hon fick fällande dom grovt häleri. Straffet är praxis vid tidigare ostraffade. Jag trodde IF skulle få alla sina skadestånd godkända vilket om jag kommer ihåg rätt blev ca 1,2 MSEK? Vad hände?

35 kkr och 0,6 MSEK samt ingen kurra var billigt när stulna bilarna var värda ca 4-6 MSEK!
Citera
2023-01-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CutTheCord
Men sluta spamma sönder tråden med irrelevant skit. Bilen du menar är den beslagtagna bilen som stått bakom lås och bom dom senaste 3.5åren och som ägs av den åtalade RC.

Spamma sönder, vad tror du detta är för forum ?????????

Bilen är inte den beslagtagna som jag skriver och den bilen som jag menar har använts efter 2019 !

Kopian av hennes bil som nästan är identisk som har nämnt tidigare i tråden och även detaljerna som skiljer dom åt med tex tak, kamera,gt2rs i frontspoilern..
Citera
2023-01-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersHolmberg59
Bilen är inte den beslagtagna som jag skriver och den bilen som jag menar har använts efter 2019 !

Har du några bilder på den? Lär ju inte försvunnit helt från nätet? Borde finnas i social medier där arrangörer av banträffarna lägger upp bilder?

Har du några exempel på tillställningar när hon har kört denna bil? Jag har varit på mer eller mindre alla bilträffar i sthm senaste 2-3 åren och har även varit och kört / filmat 5-10 banträffar samt 804m event och hon har inte haft någon annan Porsche utöver den som Rickards mamma nu äger på nån av dessa
Senast redigerad av SkenHeligeStaffan 2023-01-23 kl. 14:45.
Citera
2023-01-23, 14:43
Medlem
Citat:
Spamma sönder, vad tror du detta är för forum ?????????

Kopian av hennes bil som nästan är identisk som har nämnt tidigare i tråden och även detaljerna som skiljer dom åt med tex tak, kamera,gt2rs i frontspoilern..

Men ditt kålhuvud. Är du blind eller bara dum i huvudet? Den bilen du snackar om som har ett tak i kolfiber är den som är beslagtagen senaste 3.5åren. Den ägs av den tilltalade och alltså inte tjejen.

Den j**ica ägt och kört på bana är turbon hon köpte hösten 2019 som är ombyggd till en sportig gt2rs variant och den finns fortfarande. Häng med i svängarna tack.

Nu till domen. Lär svida rejält även om det var långt från vad åklagaren yrkat på.
Senast redigerad av CutTheCord 2023-01-23 kl. 15:02.
Citera
2023-01-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Damen i fråga som ”ägde” bilen då den stoppades borde inte komma undan så lättvindigt som hon gjorde.

Om damen hade ägt bilen så hade hon absolut fått straffet. Men det straffet gick nu till den åtalade mannen som var den som ägde bilen.
Citera
2023-01-23, 15:11
Medlem
Citat:
Om damen hade ägt bilen så hade hon absolut fått straffet. Men det straffet gick nu till den åtalade mannen som var den som ägde bilen.
Därför jag satte ägde i om situationstecken då hon hävdade det i förhöret.
Vet inte om hon fick något straff/böter i samband med sin lilla åktur där hon enligt egen utsago falskskyltat bilen med personliga regplåten.
Citera
2023-01-23, 15:21
Medlem
Citat:
Men ditt kålhuvud. Är du blind eller bara dum i huvudet? Den bilen du snackar om som har ett tak i kolfiber är den som är beslagtagen senaste 3.5åren. Den ägs av den tilltalade och alltså inte tjejen.

Den j**ica ägt och kört på bana är turbon hon köpte hösten 2019 som är ombyggd till en sportig gt2rs variant och den finns fortfarande. Häng med i svängarna tack.

Nu till domen. Lär svida rejält även om det var långt från vad åklagaren yrkat på.

Snarare du som är dum i hela huvudet ditt jävla pannben, har varit på bilträffar där kopian av hennes bil har varit med på efter 2019.

Den bilen som är beslagtagen är den mattias åstrand köpte i god tro som han körde Timeattack med .
Senast redigerad av AndersHolmberg59 2023-01-23 kl. 15:22. Anledning: Fel i text
Citera
2023-01-23, 15:28
Medlem
Bilen med kolfibertaket användes tex juli 2020 king of mantorp med timeattack

https://www.facebook.com/Timeattackn...0119125620217/
Citera
2023-01-23, 15:32
Medlem
Citat:
Snarare du som är dum i hela huvudet ditt jävla pannben, har varit på bilträffar där kopian av hennes bil har varit med på efter 2019.

Den bilen som är beslagtagen är den mattias åstrand köpte i god tro som han körde Timeattack med .

Du är skrattretande efterbliven. Menar du nu alltså att Ma*tias Åstrand äger den beslagtagna bilen? Före eller efter beslaget?

Om Ma*tias Åstra*d, flickvännen och hela kompisgänget kört den beslagtagna bilen som ägs av RC spelar ingen roll.
Att man kört en bil betyder inte att man vet vad ägaren håller på med.
Citera
2023-01-23, 15:39
Medlem
Citat:
Du är skrattretande efterbliven. Menar du nu alltså att Ma*tias Åstrand äger den beslagtagna bilen? Före eller efter beslaget?

Om Ma*tias Åstra*d, flickvännen och hela kompisgänget kört den beslagtagna bilen som ägs av RC spelar ingen roll.
Att man kört en bil betyder inte att man vet vad ägaren håller på med.

Kommer ni direkt från Zatzy eller vad fan är det frågan om?

Bemöt varandra på ett korrekt sätt och lägg fram konkreta bevis, i den mån det går, det är effektivare än använda diverse tillmälen.

Jösses!!
Citera
2023-01-23, 15:44
Medlem
Citat:
Bilen med kolfibertaket användes tex juli 2020 king of mantorp med timeattack

https://www.facebook.com/Timeattackn...0119125620217/

Det tog mig 2 min att googla upp den svarta Porschen med startnr 740 i King of Mantorp filmen du länkade. Det är en Conny Rydell som åker en svart gt3rs som har det taket.
Damen själv verkar har deltagit men med sin Porsche startnr 6018.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in