2022-11-11, 18:12
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
@KeyFlinger Bra recensioner!
Stämmer också 100% med min uppfattning om de bägge ställena.
Jag har besökt Harmony endast på sommarhalvåret och då grillar dom utomhus, så maten är riktigt bra.

Tack, kul om du uppskattade dem!

Ja, Harmony känns som ett riktigt sommarparadis, men undrar samtidigt lite om insekterna kanske blir ett problem sommartid? Det ligger ju trots allt lantligt till, alldeles vid ett vattendrag.

Om saker faller på plats blir det ett besök i december, så då får jag eventuellt möjlighet att köra ett "vintertest". Mycket av charmen ligger ju i uteområdena.
Citera
2022-11-11, 19:17
Medlem
VonKnoblauchs avatar
Tack för utförliga reseskildringar! Intressant det här med olika upplevelser av ställena... Håller med om att Atmos är oerhört förvirrande och lätt att gå vilse, och baren är ingen höjdare, men jag har alltid haft tur med tjejerna där och fått några av mina bästa upplevelser på något FKK (Maria från Albanien och Alice från Florens!!) medan jag alltid gått på pumpen på Harmony istället... olika falla ödets lotter!

Har också haft precis samma erfarenhet med mer eller mindre misslyckade trekanter, när tjejerna enbart är ute efter att skinna en. Den ena suger kuken (efter att torkat av med de där jävla våtservetterna) medan den andra trycker in tuttarna i käften, och så tvärtom. "Sex now? who first?" Och så vidare. Trekanter kan ju vara fantastiska men det är verkligen ett dyrt nöje...
Senast redigerad av VonKnoblauch 2022-11-11 kl. 19:41.
Citera
2022-11-11, 22:10
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnoblauch
Tack för utförliga reseskildringar! Intressant det här med olika upplevelser av ställena... Håller med om att Atmos är oerhört förvirrande och lätt att gå vilse, och baren är ingen höjdare, men jag har alltid haft tur med tjejerna där och fått några av mina bästa upplevelser på något FKK (Maria från Albanien och Alice från Florens!!) medan jag alltid gått på pumpen på Harmony istället... olika falla ödets lotter!

Har också haft precis samma erfarenhet med mer eller mindre misslyckade trekanter, när tjejerna enbart är ute efter att skinna en. Den ena suger kuken (efter att torkat av med de där jävla våtservetterna) medan den andra trycker in tuttarna i käften, och så tvärtom. "Sex now? who first?" Och så vidare. Trekanter kan ju vara fantastiska men det är verkligen ett dyrt nöje...

Tack för trevlig feedback!

Ja, det är intressant hur olika intryck man kan få! Mestadels är det ju en fråga om preferenser, samt vilka egenskaper man värdesätter på de olika etablissemangen. För mig drog de slitna faciliteterna och den sunkiga baren på Atmos ner intrycket rejält. Andra kan ha överseende med sådant, så länge utbudet av tjejer är prima. Utöver det finns det nog ett element av tillfälligheter och tur också. Hade jag träffat en tjej jag connectade med på Atmos, och bara fått misslyckade sessioner på Harmony, så hade ju mina intryck kanske mer liknat dina. Med det sagt så har jag en ambition om att bevista Atmos igen, men denna gång senare på kvällen. Stället var ju tomt när jag var där, och ingen klubb visar sig ju från sin bästa sida då.

Din beskrivning av den generiska trekanten är spot on. Jag kan inte se hur man kan få till en riktigt lyckad trekant med de förutsättningar som finns. Varje försök till spontanitet och upptåg kväses ju omedelbart av hela köret med våtservetter, kondombyte, osv. Kanske finns det exempel där det varit grymt med trekant, men jag sitter bara med känslan att jag betalade dubbelt pris.
Citera
2022-11-12, 13:02
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyFlinger
Tack, kul om du uppskattade dem!

Ja, Harmony känns som ett riktigt sommarparadis, men undrar samtidigt lite om insekterna kanske blir ett problem sommartid? Det ligger ju trots allt lantligt till, alldeles vid ett vattendrag.

Om saker faller på plats blir det ett besök i december, så då får jag eventuellt möjlighet att köra ett "vintertest". Mycket av charmen ligger ju i uteområdena.

Trevliga berättelser.

Men med tanke på vad du fick betala för kalaset kanske du skulle pröva någon av kärnorna i FKK-världen (som har störst och bäst utbud av klubbar) nästa gång: Frankfurt eller Nordrhein-Westfalen.

För dessa områden rekommenderas att du undviker veckor med mässor, ty då är hotellpriserna skyhöga.
Citera
2022-11-12, 13:19
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Trevliga berättelser.

Men med tanke på vad du fick betala för kalaset kanske du skulle pröva någon av kärnorna i FKK-världen (som har störst och bäst utbud av klubbar) nästa gång: Frankfurt eller Nordrhein-Westfalen.

För dessa områden rekommenderas att du undviker veckor med mässor, ty då är hotellpriserna skyhöga.

Tack för det Arnold!

Jag är ju mestadels förpassad till dit mitt jobb tar mig, men jag är medveten om att utbudet och priserna är mer gynnsamma längre söderut. Det kommer finnas möjligheter för mig längre fram att ha Dortmund/Düsseldorf som bas under ett par dagar, men det blir nog inte förrän till sommaren tyvärr. Till dess får man hålla till godo med det utbud och de priser som erbjuds.

Kanske avslöjar jag min okunskap om prisnivå kontra service i NRW/Frankfurt och klubbarna runt här, men 100 för en halvtimme inkl. kondomlöst BJ och kyssar som på Harmony kan jag ändå känna är acceptabelt. Riktigt dyrt blir det förstås om man lassar på med extras utöver det. Hur mycket billigare kan man egentligen komma undan, utan att tulla på kvalitet på service/faciliteter?
Citera
2022-11-12, 19:03
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Tack för det Arnold!

Jag är ju mestadels förpassad till dit mitt jobb tar mig, men jag är medveten om att utbudet och priserna är mer gynnsamma längre söderut. Det kommer finnas möjligheter för mig längre fram att ha Dortmund/Düsseldorf som bas under ett par dagar, men det blir nog inte förrän till sommaren tyvärr. Till dess får man hålla till godo med det utbud och de priser som erbjuds.

Kanske avslöjar jag min okunskap om prisnivå kontra service i NRW/Frankfurt och klubbarna runt här, men 100 för en halvtimme inkl. kondomlöst BJ och kyssar som på Harmony kan jag ändå känna är acceptabelt. Riktigt dyrt blir det förstås om man lassar på med extras utöver det. Hur mycket billigare kan man egentligen komma undan, utan att tulla på kvalitet på service/faciliteter?

Nordrhein-Westfalen betydligt billigare. Speciellt på mindre klubbar med lokala klienter. Extratjänster billigt här.

Frankfurt ungefär samma kostnad som i Hamburg.

Bättre faciliteter (kompletta lokaler) och snyggare brudar på Frankfurt-klubbarna, men billigare och bättre service i NRW.

Det bästa sättet att få valuta för pengarna är att ha regelbundna träffar med stammis-tjejer. Sist på Mainhattan (Frankfurt) hade jag 9 lyckade sessioner (av 9 totalt) med 3 olika tjejer. Sessionerna kostade endast 60 Euro styck. Helnöjd.

Jag har för tillfället 3 tjejer på ACA Gold (Düsseldorf) och 3 på Mainhattan som alla ger toppservice. Folk här inne tycker att jag har för lite omväxling. Men 6 "flickvänner" är väl tillräcklig omväxling, eller?
4 av dem har jag haft i mindre än 1 år. Detta beror på att många av mina gamla favoriter slutade eller bytte stad/klubb i samband med lockdowns. Eller så lades klubben ner (Dolce Vita)
Senast redigerad av Arnold15 2022-11-12 kl. 19:22.
Citera
2022-11-13, 12:11
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Nordrhein-Westfalen betydligt billigare. Speciellt på mindre klubbar med lokala klienter. Extratjänster billigt här.

Bättre faciliteter (kompletta lokaler) och snyggare brudar på Frankfurt-klubbarna, men billigare och bättre service i NRW.

Det bästa sättet att få valuta för pengarna är att ha regelbundna träffar med stammis-tjejer. Sist på Mainhattan (Frankfurt) hade jag 9 lyckade sessioner (av 9 totalt) med 3 olika tjejer. Sessionerna kostade endast 60 Euro styck. Helnöjd.

Jag har för tillfället 3 tjejer på ACA Gold (Düsseldorf) och 3 på Mainhattan som alla ger toppservice. Folk här inne tycker att jag har för lite omväxling. Men 6 "flickvänner" är väl tillräcklig omväxling, eller?
4 av dem har jag haft i mindre än 1 år. Detta beror på att många av mina gamla favoriter slutade eller bytte stad/klubb i samband med lockdowns. Eller så lades klubben ner (Dolce Vita)

Ska du försöka inbilla mej att du för 60 euro får vad du vill på Mainhattan? Dom har en tyst ök att det skall kosta 150euro för en halvtimma GFE och 50 euro mera för hel timma. Detta är sant, och har du ett sådant avtal med 3 tjejer där så skulle dessa bli lynchade om de andra viste
Citera
2022-11-13, 12:28
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:

Ok, 60 Euro är billigt, det ska erkännas. Jag väljer dock nästan alltid BBBJ och DFK som tillval om möjligt, och då bör väl priset närma sig en hundring oavsett? Om man utgår från de preferenserna är prissättningen på Harmony inte så illa.

Men jag är ju lite nyfiken på hur man kommer uppleva de "billiga" klubbarna, såsom t.ex
Acapulco Gold. På ett vis borde de passa mig bra, då jag upptäckt att jag värdesätter tjejernas service och inställning mer än att de nödvändigtvis ska vara fotomodeller. Hoppas som nämnt kunna prova NRW-området framåt sommaren. Det som talar emot att dessa klubbar skulle passa mig är ju att jag uppskattar faciliteterna i stor grad. Man spenderar ju, trots allt, mer tid utanför sex-rummen än i dem. Gällande klientelet på klubbarna, så hade jag ju ett tämligen misslyckat besök på Hawaii i Ingolstadt, en klubb som dominerades av stammisar och gubbgäng, och det kändes heller inte särskilt bekvämt. Jag kände mig i stor grad som en oinbjuden gäst.

Jag är helt med dig gällande antalet tjejer och nödvändigheten i omväxling. Jag har också landat i att jag hellre repriserar med de tjejer jag trivs med än att det på liv och död ska testas någon ny varje gång. Denna rundan var jag bara två dagar i Hamburg. Jag hade tre sessioner med samma tjej, och dessa tre sessioner var resans tre bästa. Inte beroende på att hon var den snyggaste av dem, för det var hon inte, utan för kemin vi hade och servicen hon gav. Om man ska prata om value for money är det ju givet att återvända till en sådan tjej, snarare än att köpa grisen i säcken på nytt hela tiden.

Däremot har jag till godo att förstå hur det på andra sätt kan löna sig ekonomiskt att bli stammis? Börjar de själva ge dig bättre deals med tiden? Kastar de in extratjänster efter hand? Blir de mer benägna att gå med på prutande? Eller menar du bara helt enkelt att det lönar sig eftersom man vet vad man får för pengarna?
Citera
2022-11-13, 12:32
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Ska du försöka inbilla mej att du för 60 euro får vad du vill på Mainhattan? Dom har en tyst ök att det skall kosta 150euro för en halvtimma GFE och 50 euro mera för hel timma. Detta är sant, och har du ett sådant avtal med 3 tjejer där så skulle dessa bli lynchade om de andra viste
Det här stämmer inte alls.
Massor med klienter som är där första gången - eller som tjejerna inte känner igen - får betala överpris.
Så är det överlag i Frankfurt.
Annars är det köparnas marknad just nu, ty få klienter överlag.

Men ska man ha en ny tjej varje session - oavsett om det gäller Hamburg, Düsseldorf eller Frankfurt - så får man vara beredd att lätta på plånboken.
Senast redigerad av Arnold15 2022-11-13 kl. 12:43.
Citera
2022-11-13, 12:51
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Däremot har jag till godo att förstå hur det på andra sätt kan löna sig ekonomiskt att bli stammis? Börjar de själva ge dig bättre deals med tiden? Kastar de in extratjänster efter hand? Blir de mer benägna att gå med på prutande? Eller menar du bara helt enkelt att det lönar sig eftersom man vet vad man får för pengarna?

Stammis på en klubb innebär inte bara att du får bättre service av din favorit.
Även andra tjejer kommer att börja känna igen dig.
Och ge dig bättre deals den dagen du tar de till rummen första gången.

Det här är min strategi:
3 favorittjejer på varje klubb.
Väl medveten att någon av dessa kan sluta (när som helst), så spanar jag alltid på 2-3 tjejer på varje klubb som är potentiella framtida stamtjejer. Ser till att visa mig för dem, nicka lätt som en hälsning när jag går förbi dem, osv.

Och aldrig någonsin göra detta när du kommer till en ny klubb: Be en tjej visa dig runt på stället. Då vet alla att du är där för första gången och då är det bara att casha in för tjejerna.
En betydligt bättre strategi när man kommer till en ny klubb är att gå dit tidigt när de öppnar och gå runt själv och strosa omkring på ett världsvant och avslappnat sätt.
Senast redigerad av Arnold15 2022-11-13 kl. 13:24.
Citera
2022-11-13, 14:10
Medlem
KeyFlingers avatar
Citat:
Stammis på en klubb innebär inte bara att du får bättre service av din favorit.
Även andra tjejer kommer att börja känna igen dig.
Och ge dig bättre deals den dagen du tar de till rummen första gången.

Det här är min strategi:
3 favorittjejer på varje klubb.
Väl medveten att någon av dessa kan sluta (när som helst), så spanar jag alltid på 2-3 tjejer på varje klubb som är potentiella framtida stamtjejer. Ser till att visa mig för dem, nicka lätt som en hälsning när jag går förbi dem, osv.

Och aldrig någonsin göra detta när du kommer till en ny klubb: Be en tjej visa dig runt på stället. Då vet alla att du är där för första gången och då är det bara att casha in för tjejerna.
En betydligt bättre strategi när man kommer till en ny klubb är att gå dit tidigt när de öppnar och gå runt själv och strosa omkring på ett världsvant och avslappnat sätt.

Tack för användbara pro tips!

Jag är som regel tidigt på plats och rekognoserar, just för att relativt snabbt kunna anlägga den avslappnade "been here, done this"-utstrålningen när man vankar runt där. Har fått känslan av att tjejerna fort registrerar när det är en gröngöling i lokalerna. Det jag måste bli bättre på är att göra bedömningen vilka tjejer som är potentiellt material att satsa på, men jag antar att det bara krävs rutin.

Jag måste också jobba på att komma över tröskeln till att ta initiativ till kontakt med potentiella kandidater, speciellt när tjejerna sitter i grupper. Inte för att jag egentligen har problem att ta själva kontakten, men det känns som att har man väl trampat fram och börjat prata, så har man nästan förbundit sig till att gå till ett rum med vederbörande. Det gör att jag drar mig för att ta kontakt. Om de kommer fram till mig så har jag lättare att avspisa dem om jag känner att det inte finns någon connection. Om du har pro tips även runt detta tema så emottages de med största tacksamhet!
Citera
2022-11-13, 14:22
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Tack för användbara pro tips!

Jag är som regel tidigt på plats och rekognoserar, just för att relativt snabbt kunna anlägga den avslappnade "been here, done this"-utstrålningen när man vankar runt där. Har fått känslan av att tjejerna fort registrerar när det är en gröngöling i lokalerna. Det jag måste bli bättre på är att göra bedömningen vilka tjejer som är potentiellt material att satsa på, men jag antar att det bara krävs rutin.

Jag måste också jobba på att komma över tröskeln till att ta initiativ till kontakt med potentiella kandidater, speciellt när tjejerna sitter i grupper. Inte för att jag egentligen har problem att ta själva kontakten, men det känns som att har man väl trampat fram och börjat prata, så har man nästan förbundit sig till att gå till ett rum med vederbörande. Det gör att jag drar mig för att ta kontakt. Om de kommer fram till mig så har jag lättare att avspisa dem om jag känner att det inte finns någon connection. Om du har pro tips även runt detta tema så emottages de med största tacksamhet!
Det stämmer som du skriver. Om man sätter sig ner och pratar med en tjej i en soffa i 5-10 minuter, blir det svårt att komma ur situationen utan att gå till ett rum. Tjejen vill inte förlora tid. Om en klient bara sitter och pratar med en tjej, tror andra män att hon är upptagen. Och hon går miste om intäkter från andra klienter

Här finns dock ett praktiskt alternativ. Prata med tjejen på ett ställe där man normalt inte raggar. Var? Restaurangen så klart. Passa på när tjejen sitter och äter. Då förlorar hon ändå ingen tid.
Senast redigerad av Arnold15 2022-11-13 kl. 14:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in