2022-11-10, 02:16
Bannlyst
Har hört skräckhistorier om människor som blivit inlåsta på RPV i 10-15 år för så simpla saker som olovlig körning, olaga hot och stölder.

Är det någon som har erfarenhet utav RPV här inne, och som kan dementera, eller bekräfta ovan angivet påstående?

Man blir ju nästan mörkrädd om det är så att en biltjuv kan sitta inlåst i 10 år genom RPV, medans en våldtäktsman/pedofil kommer ut efter 2-3 år i fängelset?

Ni som har suttit på RPV, hur länge satt ni? Vad satt ni för? Och stämmer det som jag hört/läst - dvs att folk suttit så länge pga rena skitsaker?

Hur var det när ni kom ut? Fick ni behålla körkort om ni blev inlagda? Hur gick det med jobb? Bostad?

Frågorna är många, uppskattar svar!
Citera
2022-11-10, 03:35
Medlem
tellmeyoursecretss avatar
Folk som har suttit inne på RPV kan man inte alltid lita på. Självklart satt dom där "bara för olovlig körning" om du frågar dom. Klart dom inte berättar hela historien, den är väl inte så charmig.
Dessutom är det många som suttit inne på RPV som inte ens vet om vad dom själva gjort pga dålig sjundomsinsikt. Många som sitter där har fått psykos under brottet. Då har man inte koll på verkligheten, så den versionen du får höra av en sån person stämmer självklart inte så bra med sanningen.
Du kan va lugn.
Citera
2022-11-10, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tellmeyoursecrets
Folk som har suttit inne på RPV kan man inte alltid lita på. Självklart satt dom där "bara för olovlig körning" om du frågar dom. Klart dom inte berättar hela historien, den är väl inte så charmig.
Dessutom är det många som suttit inne på RPV som inte ens vet om vad dom själva gjort pga dålig sjundomsinsikt. Många som sitter där har fått psykos under brottet. Då har man inte koll på verkligheten, så den versionen du får höra av en sån person stämmer självklart inte så bra med sanningen.
Du kan va lugn.

Nej det är väl som du säger,man hamnar ju inte där utan anledning.
Citera
2022-11-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haec-Est-Veritas
Nej det är väl som du säger,man hamnar ju inte där utan anledning.

Är du orolig att du själv ska hamna där?
Citera
2022-11-10, 18:56
Bannlyst
Citat:
Är du orolig att du själv ska hamna där?

Nejdu, det är ingen risk!
Citera
2022-11-10, 18:58
Medlem
Citat:
Nejdu, det är ingen risk!

Okej. Du lät orolig i trådstarten. Men du kanske bara undrade allmänt.
Citera
2022-11-10, 19:00
Bannlyst
Citat:
Okej. Du lät orolig i trådstarten. Men du kanske bara undrade allmänt.

Jag "lät" ingenting, för jag framförde mina frågor i skrift

Jag undrade bara allmänt, efter att ha sett ett avsnitt av dialogiskt på Youtube där någon rymt från RPV.
Citera
2022-11-10, 21:14
Medlem
Citat:
Jag "lät" ingenting, för jag framförde mina frågor i skrift

Jag undrade bara allmänt, efter att ha sett ett avsnitt av dialogiskt på Youtube där någon rymt från RPV.

Lugn det var ingen anklagelse, jag var bara nyfiken 😅
Citera
2024-01-02, 19:17
Medlem
Det du säger om att folk sitter 10-15 år för skitsaker stämmer tyvärr. Oftast på grund av misskötsamheter även mindre sådana! Man sitter alltid betydligt längre i rättspsyk än i fängelse tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in