2022-11-09, 19:21
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu är jag en snål jävel jag köper oftast presenter till syskonbarn på reor, för lägsta pris. Söker igenom nätet. Som exempel en nerf gun som gick för 299kr-350kr på vanliga affärer online plus frakt köpte jag för ca 180kr på svenska Amazon, samma modell. Hamnade på en sån rea för ett Bowser Super Mario slott. Den var flera hundralappar dyrare i en vanlig leksaksaffär på stan.

Skriv upp det personen önskar
Köp off season och på reor.
Spara i alla fall någon hundralapp per månad
Skriv upp hur många presenter varje barn ska få.

Den som har äldre barn. Kläder är det nästan alltid reor på. Känns som att Intersport lever på reor.
Det du gör är ju inte ett dugg snålt. Snarare väldigt smart, önskar att jag var mer sådan.
Citera
2022-11-09, 19:42
Medlem
Presenter behöver inte kosta mycket pengar (man kan göra roliga saker tillsammans, fynda på loppis, göra eget).

Framgår det vilken stad de bor i/hur mycket pengar de får ut? Eller är det bara en gnällartikel utan fakta?
Citera
2022-11-09, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, det låter sjukt.
Ska skattemedel bekosta de här trashens barns Xboxspel, tycker du?
Citera
2022-11-09, 19:49
Avstängd
One2Manys avatar
Skaffa inte barn om man inte har råd att försörja dem. Sjukpensionärer liksom andra socialfall borde steriliseras.
Citera
2022-11-09, 19:52
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Var det någon annan som också trodde det handlade om Prinsessan Madeleine Bernadotte?
Citera
2022-11-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
De kan söka hjälp hos hjälporganisationer, finns många som skänker julklappar till barn gratis runt jul.

Kyrkan bjuder ofta på presenter till barn eller julmat eller båda. Finns giving people, en hjälpande hand, frälsningsarmén, stadsmissionen, julklappshjälpen med mera.

Bästa tiden att få hjälp för utsatta är just julhelgen.

Så sant, men en tanke som slog mig är att föräldrarna kanske har något slags intellektuellt handikapp och därför inte riktigt vet allt detta, de kanske inte är i stånd att söka reda på lösningar av sina problem ens. :-/
Citera
2022-11-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Till sina tre barn i skolåldern pga de galopperande matpriserna. Hon och maken är i 40-årsåldern och sjukpensionärer båda två.

Låst artikel men jag antar att det rör den förestående julen. Nämns iofs födelsedagar.

Den stående frågan, ska låg ekonomisk standard och möjligen avsaknad av arbetsförmåga tillåtas gå i arv i ett välfärdsland?

https://www.jp.se/2022-11-08/madeleine-har-inte-rad-med-presenter-till-sina-barn-jag-far-magvark

Varför tillåts folk som har kass ekonomi och dessutom inte jobbar att skaffa barn dom inte kan ta hand om pinsamt detta gnäll
Citera
2022-11-09, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Skaffa inte barn om man inte har råd att försörja dem. Sjukpensionärer liksom andra socialfall borde steriliseras.

Kan bara instämma med det
Citera
2022-11-09, 20:08
Medlem
Som sjukpensionär med barn så kastas det pengar över en, artikeln är ren lögn.
De borde istället kolla vart pengarna går, behövs det 3 bilar? Kan boendekostnaden vara lägre än 15k? osv.

Jag har nästan 9k över varje månad efter el, hyra, och internet.
Senast redigerad av Haschpundaren 2022-11-09 kl. 20:11.
Citera
2022-11-09, 20:09
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Kan bara instämma med det

Ja, varför är det någon slags mänsklig rättighet att skaffa barn, oavsett vilken total misär de kommer födas in i? Det är ett så totalt feltänk i grunden.

Barn är ingen rättighet! Däremot finns en skyldighet att ge barn ett tryggt och bra liv.
Citera
2022-11-09, 20:10
Medlem
Cameltotems avatar
Men va fan dra in på lite öl och cigg som fattisar älskar. Kan du spara undan 500kr på en månad och köpa era förbannade julklappar.
Citera
2022-11-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja, varför är det någon slags mänsklig rättighet att skaffa barn, oavsett vilken total misär de kommer födas in i? Det är ett så totalt feltänk i grunden.

Barn är ingen rättighet! Däremot finns en skyldighet att ge barn ett tryggt och bra liv.

Ja det är sant men sålänge folk är hjärndöda och fortsätter avla barn kommer dessa snyfthistorier fortsätta
Borde vara krav på en viss inkomst och ett stabilt boende samt arbete för att få skaffa barn, jag avskyr att behöva betala alla andras jävla skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in