2022-11-07, 15:20
Medlem
Hej,

Nu har det gtt ver vecka sedan tilltnkt arbetsgivare kontaktade mina referenser. Hade intervjun fr snart en mnad sedan och det var flera tjnster som skulle tillsttas.

Knner att det hr jobbet som jag verkligen vill ha rinner ur hnderna p mig mer och mer fr varje dag som gr.

Vad har ni kra flashbackare fr erfarenheter? r det ett dtt lopp eller har ngon en solskenshistoria att dela med sig av?
Citera
2022-11-07, 15:27
Medlem
bogslayers avatar
Japp, ibland kan det ta tid. Man vet aldrig vad som frsigr bakom kulisserna. Ngot kan ha hnt, de r allmnt sla, rekryteraren/chefen har blivit sjukskriven. Oftast brukar det ju g snanbare. En mnad r rtt lng tid.

Det bsta r vl att stlla frgan till dem istllet fr att lta Flashback spekulera?

"Hej, jag var p intervju fr tjnsten x fr en mnad sedan. Jag r bara lite nyfiken hur ni ligger till i processen"
Citera
2022-11-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer
Japp, ibland kan det ta tid. Man vet aldrig vad som frsigr bakom kulisserna. Ngot kan ha hnt, de r allmnt sla, rekryteraren/chefen har blivit sjukskriven. Oftast brukar det ju g snanbare. En mnad r rtt lng tid.

"Hej, jag var p intervju fr tjnsten x fr en mnad sedan. Jag r bara lite nyfiken hur ni ligger till i processen"

Knner igen det dr. Man vet inte vem som har sagt vad, nr man uppger referenser. Ett lite frfluget ord och allting kan g t skogen.
Citera
2022-11-07, 16:56
Medlem
Man vet aldrig vad som pgr.

Ett jobb s hrde jag inget p tv veckor, trots att allt verkade som klappat och klart efter andra intervju/referenser.

Visade sig att de hade haft en misskommunikation internt och trodde de redan skickat erbjudandet, och nu invntade svar. Nr jag ringde och frgade efter besked skickade de kontraktsfrslag inom ett par timmar.

Ett annat jobb ltsades bolaget att de frskt kontakta mina referenser, men inte ftt kontakt. Kontrollerade med mina referenser, och de intygade att de hade varit tillgngliga och inte hade ngra missade samtal.
Fick jobbet, och fick efter ngot r reda p att en p nya jobbet var bekant med en tidigare arbetskamrat, och att de inte hade ftt tag p denna "smygreferens" p ngra dagar.
Citera
2022-11-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogslayer

Ja, fr nog gra det mot slutet av veckan vill inte vara fr p. Svar kommer ju komma nn gng oavsett..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in