2022-11-06, 15:54
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
För ett par månader så fick jag ett brev från polisen där det stod att de har beslagtagit en försändelse adresserad till mig som misstänks innehålla doping, narkotika eller andra hälsofarliga medel, och eftersom jag inte beställt något, är straight edge, och inte vet någonting alls om detta så är jag lite nyfiken ändå och skulle vilja ställa lite frågor kring det hela.

Låt oss hypotetiskt , för argumentationens skull säga att jag eftersökt någon försändelse av olagliga medel, skulle min adress bli "flaggad/under bevakning" av polisen? Vad skulle hända om detta skedde en andra gång? Skulle jag bli inkallad på förhör, eller t.om få en husrannsakan? Jag vet som sagt ingenting om detta och skulle därför som laglydig medborgare vilja slippa att blandas in i vad det nu än är som pågår och slippa falska anklagelser riktade mot mig, som ni kanske kan förstå.
Citera
2022-11-06, 16:00
Medlem
ABBORREs avatar
Du kanske ska kolla din webbhistorik först
Citera
2022-11-06, 16:00
Medlem
StonedMonkeys avatar
Nej Polisen flaggar inte adresser, iallafall inte påfund av ett eller två beslagtagna brev som innehåller narkotika. Ofta blir det inte ens förhör, dom är medvetna om att dom inte kan bevisa att du inte beställt det i ditt namn.
Citera
2022-11-06, 16:06
Medlem
Din adress flaggas inte och du kan inte dömas för detta heller. Du vet ju redan att "någon annan har beställt det" när du skriver här och det är det du säger till polisen om de vill prata om det också. Det finns inga bevis på att du har beställt det.
Citera
2022-11-07, 03:18
Medlem
Akvavitaes avatar
Någon beställer skit till din adress.

Polisen flaggar inte adresser, men tullen gör det.
Citera
2022-11-07, 09:41
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
För ett par månader så fick jag ett brev från polisen där det stod att de har beslagtagit en försändelse adresserad till mig som misstänks innehålla doping, narkotika eller andra hälsofarliga medel, och eftersom jag inte beställt något, är straight edge, och inte vet någonting alls om detta så är jag lite nyfiken ändå och skulle vilja ställa lite frågor kring det hela.

Låt oss hypotetiskt , för argumentationens skull säga att jag eftersökt någon försändelse av olagliga medel, skulle min adress bli "flaggad/under bevakning" av polisen? Vad skulle hända om detta skedde en andra gång? Skulle jag bli inkallad på förhör, eller t.om få en husrannsakan? Jag vet som sagt ingenting om detta och skulle därför som laglydig medborgare vilja slippa att blandas in i vad det nu än är som pågår och slippa falska anklagelser riktade mot mig, som ni kanske kan förstå.
Eftersom du beställt en gång och de plockat försändelsen så kanske du bör undvika att beställa igen till samma adress under en period.
Citera
2022-11-07, 18:39
Medlem
Jag har tyvärr inte svaret på TS hypotetiska frågor, men angående att du inte vill bli inblandad i något så tycker jag att du ska överväga att göra en polisanmälan om det inträffade. Hade jag råkat ut för detta skulle jag bli mer paranoid än nyfiken. Jag skulle till att börja med kolla in Skatteverkets hemsida, söka på "identitetsintrång" och förslagsvis följa tipsen där om hur man kan göra för att skydda sig mot id-kapning. Lycka till TS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in