• 1
  • 2
2022-11-05, 16:00
Medlem
Kan berätta lite om mig själv. Är lång, snygg och intelligent från övre medelklass. Har varit isolerad socialt sen tonåren pågrund jobbiga händelser under den, otur, dåliga beslut, psykoser och 5 år på rättspsyk. Jag hamnade på rättspsyk för att jag skrev massa mail till en tjej under en psykos. Helt harmlösa men det blev för många. Är nu psykiskt stabil men är väldigt ensam. Spenderar min tid till att läsa böcker, lära mig språk och träna. Är social och känner att jag behöver tjej och vänner jag älskar. Men nu när jag varit på rättspsyk är jag väldigt bränd socialt. Har redan märkt jättemycket fördomar från de få jag mött som vetat om det.

Jag kommer få vänta 15 år tills jag är borta från lexbase innan jag ger mig ut i det sociala. Hur ska jag klara av dessa 15 rätt meningslösa åren där jag bara är på mitt boende och jobbar med personlig utveckling? Den enda jag har att prata med är min mamma men hon är jättejobbig. Det känns så tomt och trist. Är 30 nu.
Citera
2022-11-05, 16:10
Medlem
Straminskys avatar
Börja om på nytt, i en annan stad, i ett annat land!

Många har gjort det.

Miljoner människor har gjort det.

M I L J O N E R
Citera
2022-11-05, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eldpiska
5 år på rättspsyk. Jag hamnade på rättspsyk för att jag skrev massa mail till en tjej under en psykos. Helt harmlösa men det blev för många.
Känns lite lurt att du fick 5 år för att du skrivit massa mail till en person, något mer du glömt bort? 5 år på rättpsyk över för lite grövre saker
Citera
2022-11-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Börja om på nytt, i en annan stad, i ett annat land!

Många har gjort det.

Miljoner människor har gjort det.

M I L J O N E R
Haha, ja har funderat på det.
Citera
2022-11-05, 16:15
Medlem
BrotherXIIs avatar
Fem år på rättspsyk för några sms?

Knappast troligt. Vad har du gjort och vad är det fortfarande för fel på dig?
Citera
2022-11-05, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryziz
Känns lite lurt att du fick 5 år för att du skrivit massa mail till en person, något mer du glömt bort? 5 år på rättpsyk över för lite grövre saker
Nej var bara mail som var kärleksförklaringar. 2.5 i slutenvård och resten i öppenvård. Blev olaga förföljelse.
Citera
2022-11-05, 16:16
Medlem
Borasare1980s avatar
De som dissar dig för att du är med i Lexbase är ändå inte värda att vara kompis med. Skit i dem, se det som en effektiv utgallring till att hitta bättre mer äkta vänner än sådana ytliga som bara hänger med en för popularitet och egoistisk vinnings skull.
Citera
2022-11-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
Fem år på rättspsyk för några sms?

Knappast troligt. Vad har du gjort och vad är det fortfarande för fel på dig?
Mail.

Så var det iaf. En av fördomarna om rättspsyk att alla där är blodtörstiga mördare. Har inget problem nu, inget psykotiskt.
Citera
2022-11-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
De som dissar dig för att du är med i Lexbase är ändå inte värda att vara kompis med. Skit i dem, se det som en effektiv utgallring till att hitta bättre mer äkta vänner än sådana ytliga som bara hänger med en för popularitet och egoistisk vinnings skull.
Ja, men för vanligt att folk dömer en. Innan jag hamnade där förstod jag inte hur någon kunde begå ett brott som ledde till fängelse. Hade nog funderat två gånger om en person själv som varit i den situationen jag varit i. Rättspsyk är ett enormt stigma.
Citera
2022-11-05, 16:19
Bannlyst
Håller med föregående talare, att du finns med på lexbase visare ju bara att du är dömd. Det står inte att du satt på rättpsyk utan bara domen.
Citera
2022-11-05, 16:27
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldpiska
Ja, men för vanligt att folk dömer en. Innan jag hamnade där förstod jag inte hur någon kunde begå ett brott som ledde till fängelse. Hade nog funderat två gånger om en person själv som varit i den situationen jag varit i. Rättspsyk är ett enormt stigma.
Det är väl inte normalt att man kollar upp varenda person man nyss träffat i Lexbase? Folk som gör det är paranoida. Flesta människor har nån i släkten som varit drabbad av just psykos och betett sig udda för att sedan friskna till och bli normal igen. Folk borde generellt ha förståelse för det om de själva inte är totalt okunniga och fördomsfulla i ämnet.
Citera
2022-11-05, 16:41
Medlem
Akvavitaes avatar
Välkommen till livet. Skit i lexbase och stigma. Låt inte det här jävla pisslivet vinna.

I slutändan är alla fienden, till och med kärringen bakom kassan i Coop. De vill sätta klorna i ditt skin för att du fortfarande är ung, har lyster. De vill se din personliga undergång för att de själva har förstört sina liv och kan inte förmå sig på att låta andra skina.

Alla har bara sig själva att stödja sig på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in