[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag är för frihet, men förstår inte anledningen till gå med en kniv i bältet på stan.
verktyg ska ju ligga i verktygslådan, inte sitta på bältet i kollektivtrafiken.
Du jobbar inte med verktyg va?
Du har dom viktigaste verktygen som du kan bära lättillgängliga på dig, i mitt jobb är det kniv, Penna, tänger, tumstock, och en massa annat.
Tidigare hade jag batong och grejjor, det blir snabbt tungt, men dom vanligast använda verktygen har du på dig såklart, att bära med sig en stor jävla väska för dom sista 5% av jobben?
nej.
Citat:
Varför sitter inte hammaren, sågen och rörtången i bältet när hantverkaren åker tåg också?
När jag har jobbat, har jag alltid haft skåp att byta om till vardagskläder och duscha efteråt innan jag åker kollektivtrafik.
Bra för dig.
Det utformar vi lagen efter.
men du måste väl kunna räkna ut varför man inte har mer än det viktigaste i bältet.
Och jo, snickare HAR hammare i bältet rätt ofta..Rörmokare HAR Rörtång..osv.
Citat:
Vad är problemet med att förvara kniv i verktygslåda eller ryggsäck i bakluckan, varför ska de ligga i sidofacket? Jag begriper ingenting.
Nu sade ju personen i TS att den trillat ned där..det hände mig ofta också, fast emellan sätena.
Så har JAG det, och du har det på ett annat sätt.
J
Citat:
ag har aldrig haft kniv i sidofacket eller liggandes framme i min bil, har alltid legat i en påse i bakluckan eller verktygslåda när jag ska meka med båten någon enstaka gång.
Och ännu en gång, är det relevant för alla andra?
Vad jobbar du med?