2022-11-05, 16:33
Medlem
När det begås våldsdåd i Sverige håller AB inne på etnicitet. Men när det händer i Danmark kan man skriva ”afghan” utan problem.
Citera
2022-11-05, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huspahav
Vem tog ut barnet och hur?? När mamman väl dött tror jag det är väldigt bråttom att få ut barnet. Men kanske mamman levde till sjukhuset.

Eller så får man hålla igång mamman så bebisen får ngr veckor till att utvecklas innan den snittas ut. Reportern använde ordvalet: Det handlar om en väldigt lite ofödd bebis.
Citera
2022-11-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men vafan IGEN!? Detta har ju hänt för några år sedan- att gravid kvinna huggs ihjäl utomhus. Den gången i Herlev, nu i Holbaek. 2016 tror jag att det var, tråd finns här på fb.
Är det en galning som kör runt och hugger gravida i Danmark?

Sådant händer allt i mellanåt. Vi har ett fall här i Arlöv/Åkarp. Där var det en tosig sambo som högg ihjäl sin sambo. Hur det gick med det barnet vet jag inte.
Citera
2022-11-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Enligt Expressen:

"Kvinnan var på väg hem efter att ha avslutat ett arbetspass på en vårdcentral när hon plötsligt blev utdragen ur sin bil. Hon ska därefter ha attackerats med flera knivhugg av en ännu okänd gärningsman."

Kan det vara ett försök till bilrån som spårade ut när kvinnan gjorde motstånd?

Jag tänker vidare och undrar om kvinnan nekat mannen ngt han absolut ville ha?
Citera
2022-11-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G2GO
När det begås våldsdåd i Sverige håller AB inne på etnicitet. Men när det händer i Danmark kan man skriva ”afghan” utan problem.
Givetvis. Verkligheten trumfar inte den politiska sanningen. I vänsterns ögon hade det lika gärna kunnat vara en vit svensk.
Citera
2022-11-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huspahav
Vem tog ut barnet och hur?? När mamman väl dött tror jag det är väldigt bråttom att få ut barnet. Men kanske mamman levde till sjukhuset.

Rent spontant känns de som barnet "kvävs" så fort mammans hjärta stannar måste ha varit vid liv inne på sjukhuset och påbörjat kejsarsnitt mer eller mindre direkt. I ett sånt läge är de nog bara att välja vem man ska rädda.

Ändå märkligt att man fokuserar på barnet om de finns nån chans att rädda mamman och är mamman bortom räddning låter de osannolikt att man ska hinna få ut barnet.

Skulle inte bli förvånad om barnet åkt på nån hjärnskada pga syrebrist.
Citera
2022-11-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Rent spontant känns de som barnet "kvävs" så fort mammans hjärta stannar måste ha varit vid liv inne på sjukhuset och påbörjat kejsarsnitt mer eller mindre direkt. I ett sånt läge är de nog bara att välja vem man ska rädda.

Citat:
Ändå märkligt att man fokuserar på barnet om de finns nån chans att rädda mamman
och är mamman bortom räddning låter de osannolikt att man ska hinna få ut barnet.

Skulle inte bli förvånad om barnet åkt på nån hjärnskada pga syrebrist.

Mammans liv är alltid prio 1! Togs upp på radion i veckan.

Så här har man lyckats rädda barnet men var nog på håret. Gissar att man oftast inte hinner efter en gravid mammas död som inte inträffar under förlossningen.
Citera
2022-11-05, 22:04
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
På Radioavisen (motsvarar Ekot) sa en polis i 22-sändningen att man utgår ifrån att GM har en religiös motivering för dådet, förmodar också att det finns en relation mellan GM och offret.

Så mycket för AB och 'dansk man jagas'......
Citera
2022-11-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Sådant händer allt i mellanåt. Vi har ett fall här i Arlöv/Åkarp. Där var det en tosig sambo som högg ihjäl sin sambo. Hur det gick med det barnet vet jag inte.
Tyvärr avled båda😔
Citera
2022-11-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Det är knappast en felöversättning. Aftonbladet förvränger aktivt - ljuger om, på ren svenska - vad den danska polisen säger genom att infoga "dansk" (och dessutom utelämna halva signalementet, som skulle motsäga den bild tidningen försöker sätta). Jämför:
Tack för ni tog upp detta. De utelämnade just den sista meningen i översättningen.
Aftonbladet snälla! Tror det sitter i deras dna och ingen ändring kommer att ske förrän en ny journa!ist generation kommer in
Citera
2022-11-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tack för ni tog upp detta. De utelämnade just den sista meningen i översättningen.
Aftonbladet snälla! Tror det sitter i deras dna och ingen ändring kommer att ske förrän en ny journa!ist generation kommer in

Jag hade älskat om det fanns en tråd med alla lögner likt denna sammanställda. Vore guld att ha som exempelbank i olika tillfällen. Blir dock ot i denna tråden.

Sjukt att journalister verkligen gör detta medvetet.
Citera
2022-11-06, 13:58
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Dansk polis söker gm med brun hud blir till Dansk polis söker dansk gm hos Aftonbladet.
Bra där.
Betyg 5 av 5 på indoktrineringsarbetet till Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in