2022-11-15, 09:54
Medlem
TeEsErs avatar
Lite överraskande att gubben bara har 2116 kr i skuld hos Kronofogden och det är ett enskilt mål så det är inte skatt eller annat till staten.

Dock har det gjort en utredningsrapport 2021 vilket innebär att det har funnits större skulder eller så visade rapporten att gubben saknar utmätningsbara tillgångar ens för att täcka 2116 kr.
Citera
2022-11-17, 18:22
Medlem
Nu måste väl Erling ha lämnat platsen i den här kylan?
Citera
2022-11-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulsebubb
Nu måste väl Erling ha lämnat platsen i den här kylan?

Är han kvar? Någon som vet?
Citera
2022-11-17, 18:26
Medlem
#backaerling
Citera
2022-11-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Är han kvar? Någon som vet?

Erling är kvar i bilen. Ser han dagligen.
Citera
2022-11-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanhasse
Erling är kvar i bilen. Ser han dagligen.

Det går nu med mot minusgrader så detbörjar bli svårt för honom
Citera
2022-11-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det går nu med mot minusgrader så detbörjar bli svårt för honom
Jag hoppas att han får hjälp och inte fryser ihjäl.
Citera
2022-11-17, 22:04
Medlem
Citat:

Ja han verkar inte själv kunna inse problemen, så hjälp Behöver han
Citera
2022-11-19, 13:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Borde inte någon kunna fixa fram 4 bättre begagnade hjul och en jeepdunk med diesel så han kommer på rull igen? Hur svårt ska det vara att hjälpa denna gamla man? Nu bor jag i fel del av landet. I annat fall hade jag kunnat tänka mig att ställa upp.Trodde faktiskt att någon skulle förbarmat sig. Om han nu vill ha hjälp vill säga. Polisen lär ju inte göra något...inte socialtjänsten heller.
Citera
2022-11-19, 13:18
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Borde inte någon kunna fixa fram 4 bättre begagnade hjul och en jeepdunk med diesel så han kommer på rull igen? Hur svårt ska det vara att hjälpa denna gamla man? Nu bor jag i fel del av landet. I annat fall hade jag kunnat tänka mig att ställa upp.Trodde faktiskt att någon skulle förbarmat sig. Om han nu vill ha hjälp vill säga. Polisen lär ju inte göra något...inte socialtjänsten heller.

Folk har tydligen erbjudit honom hjälp med däcken, men han avböjer. För enligt honom så ska polisen fixa det.
Citera
2022-11-19, 13:41
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Han har erbjudits hjälp från folk men tackat nej. Nu gnäller han i ett nytt snyftreportage i tidningen idag.
Citera
2022-11-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
Folk har tydligen erbjudit honom hjälp med däcken, men han avböjer. För enligt honom så ska polisen fixa det.

Envis och tjurig gubbe. Frågan är hur länge han står ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in