2022-11-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag gillar envisa gubbar

Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En eloge till AB som klarade av att rapportera med fullständig objektivitet.

- Hur gör du för att hålla uppe humöret om dagarna?
- Ja, det är lika dåligt året runt, så det här är ingenting som påverkar!

Han är bra skön i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ja Har läst tråden och blir inte så mycket klokare. En härlig story. Envisa gubbar är kul

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Så ledsen jag blir när jag ser så många inlägg som antingen sätter sig till döms över Erling eller gör sig roliga över hans person.

Erling är ju rakt igenom störtskön!
Precis såna människor världen idag behöver. Som kan ifrågasätta och tänka i helt andra banor än bara i termer av lagar, regler och konventioner det moderna västerländska samhället skapat de senaste hundra åren och med en ständigt stigande acceleration.

Erling är veckans hjälte för mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Precis! Glad jag blev att iaf någon ser denna hjälte för vad han är. Våga vara annorlunda och vägrar vara en slav under byråkrati tyranni roller dumhet.

Ja det här var en riktig solskenshistoria, en utdöende art i ett land där det som ska föreställa våra starka män i stället tävlar i vem som kan förställa sig och anpassa sig allra mest och nästan slår knut på sig själva för att inte ett förlupet ord ska råka passera läpparna.

Tänk när det här landet byggts upp då fanns det sådana här gringubbar på var och varannan gård, innan det blev inställsamma syltryggar av alltihop.

Mycket uppfriskande. Det är ju så klart bäst för gubben och Hotings Fjärrtransporter om det löser sig snabbt men jag kan ju inte neka till att det skulle skänka stor behållning om mediabevakningen tilltog med dagliga rapporter och att allt fick sin upplösning genom att nån byråkrat fick åka ut och leverera nya däck för att undvika att få bygden utskämd i internationell tv när dom börjat få korn på storyn.

Kämpa Erling!
Citera
2022-11-04, 23:12
Medlem
vemvisstes avatar
Gubben skall varken äga bil eller ha körkort, han borde hamna inom lås och tills han dör på skatte betalades folks bekostnad.
Bara för att man är gammal så finns det inget undantag, lås in gubben han följde inte polisens uppmaningar att stanna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Att polisen åker bakom med blåljus på betyder inte att de vill att bilen framför ska stanna.

Om de verkligen vill stanna bilen så får de ju åka ifatt och vinka med spaden. Varför gjorde inte polisen det? Så fort lär ju knappast en gubbe i en bil med släpvagn ha kört….
Nej - finns ljusanordning som löser det. Japp - lagen gör det möjligt.
Du borde inte heller köra bil med andra ord.

vägmärkesförordningen:
Citat:
P11 Kör in till vägkanten och stanna framför polisfordonet
Tecknet anger att föraren av det fordon som befinner sig
framför polisfordonet ska köra in till vägkanten och stanna.
Tecknet ges med växelvis blinkande blått och rött ljus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Låter ju delvis som en rättshaverist.

Inte delvis. Fullt ut och lite till.
Citera
2022-11-04, 23:24
Medlem
Psykonaut-s avatar
Tosiga människor gör galna saker och säger roliga saker utan att veta om det själva.
Visst var det kul, men är det rätt att filma en tosig 80-åring som suttit i en bil i en vecka, som ljuger och skyller allt på polisen, utan att nämna de brott han begått alls?

Vad blir nästa tosing vi ska skratta åt, en mongoloid som tappar byxorna och ramlar på ändan?
Jag lärde sig som barn att man inte får skratta åt dem eller stirra, då det är synd om dem att de är som de är.
Men det var förr det, nu så gäller annat märker jag.
Citera
2022-11-04, 23:31
Medlem
Det framgår inte hur Polisen markerade att han borde stanna. För ett par år sedan blev jag stoppad av en civil polisbil på motorväg. Först undrade jag varför idioten bakom upprepade gånger blinkade med helljuset. Sedan sattes blåljuset på och då förstod jag. Men jag fick aldrig någon förklaring till varför jag blev stoppad, jag behövde inte ens blåsa utan bara visa körkortet. Polisen gick bara runt om min bil och tittade på utsidan.
Citera
2022-11-04, 23:36
Medlem
vemvisstes avatar
Har dom vart tvungna att lägga ut spikmatta innan gubben stannade, då finns det inget försvar.
Han kan stå där och vänta, inte fan lär polisen hjälpa honom han har sig själv att skylla.
Följ lagar och regler så kommer livet fungera enkelt och bra.
Så nu kan tråden stängas.
Citera
2022-11-04, 23:42
Medlem
Typisk klick-bait artikel som exponerar någon random rättshaverist. Usel journalistik
Citera
2022-11-04, 23:45
Medlem
Folk som får sina dörrar uppbrutna i en polisraid kan ju stå där med öppen dörr och vänta på att farbror blå kommer och installerar en ny dörr också isf
Citera
2022-11-04, 23:49
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Typisk norrlänning.

Värmlänning menar du väl? Nån jävla ordning får det vara.
Citera
2022-11-05, 00:06
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Rättshaverist som kör avställd bil. Det som är mest förvånade är att han verkar ha fått lappen tillbaka.

Borde inte det göras mera koll onnan han släpps ut på vägarna igen? Spikmatta är liksom inte första steget tänker jag. Snubben är en rättshaverist, men har visat på att han inte borde vara i trafiken, då det nästa gång kan vara brandbil eller ablulans som han inte fattar att han måste släppa förbi.

Hoppas bilen blir bortforslad snarast.
Citera
2022-11-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Erling är en surgubbe som inte förstår hur saker och ting fungerar här i världen.
Man kan inte köra runt i avställda fordon utan att polisen som gör sitt jobb försöker stanna gubben. Efter flera mil kommer spikmattan fram och Erling tvingas stanna mot sin vilja.
Och nu tror han att polisen ska byta däck åt honom?
Det kommer såklart aldrig ske, det fattar du ju själv.

Klart jag fattar, men det är inte alls poängen här. Det sköna ligger ju i att han ser på hela saken helt utan begränsning av konventionella referensramar kring hur ”saker och ting ska vara och fungera”, han ser på livet och verkligheten med sina helt egna ”orepade” linser.
Och det tycker i a f jag är så jäkla uppfriskande.

Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du var mig en unik tomte här i tråden

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här