• 4
  • 5
2022-11-04, 08:07
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puruks
Jag bröt ihop idag över att jag ska till frisören om en vecka. Jag har redan ångest över hur resultatet blir, inte för egen del utan för hur alla andra ska reagera. Jag ska inte ens göra något speciellt men jag blir så knäckt över att hur jag än gör så klagar folk på resultatet. Man är väl sjuk i huvudet som bryr sig.
Vet inte vad jag vill med detta inlägget ens, någon kanske kan göra något konstruktivt av det eller så får det väl hamna i papperskorgen.

Vilka är det som klagar på resultatet efteråt? Låter som ett rätt taskigt beteende.
Citera
2022-11-04, 12:33
Medlem
Citat:
Jag tänker att jag borde skaffa en ”fina du”-kompis, så man har någon som ger komplimanger, även om det inte är uppriktigt.
Det är också konstigt, om någon säger något snällt kan jag ta det till mig även om jag vet att de inte menar det. Som att fina ord alltid fungerar på något plan.
En bra kompis vill alltid lyfta dig och ditt utseende som mående.

Prova att börja med att ge andra komplimanger Från allt när det kommer till kläder till frisyrer och berätta bara för dem vad du tycker om med dem.

Hade vi varit vänner hade jag försökt styla bort din osäkerhet när jag var ung. Brukade få sminka det sista på min syster innan skolan och även vuxna kvinnor innan de skulle ut på krogen. Lustigt nog då jag knappt kan dra ett rakt streck som äldre.

Har du inte någon som kan utgå från din stil och hjälpa dig att köpa smickrande kläder etc? Du vet, hår växer alltid ut igen. Kanske kan du gå till en frisör och helt enkelt fråga, vad tycker du att jag skulle passa i för färger och frisyrer?
Citera
2022-11-04, 13:04
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Jag brydde mig aldrig förr men efter att jag börjat få kommentarer har jag blivit paranoid.

Var dig själv och vad du trivs i, frisyren bestämmer inte vem man är.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in