2022-11-03, 16:05
Medlem
Hur bokför jag en försäljning genom min sida shopify? Jag har en enskild firma och använder Kontantmetoden.

Jag driver en sida som visar upp diverse produkter och lägger på X kr på varorna. När kunden gjort en order genom sidan så beställer jag kundens vara från lagret i Kina. Från Kina skickas därefter produkten till kunden i Sverige och kunden får stå för kostnaden att hämta ut varan. Mellanhanden i Kina står för frakt och utgående moms och det enda jag behöver bokföra är vinsten av varan.
Citera
2022-11-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LincolnPark
Hur bokför jag en försäljning genom min sida shopify? Jag har en enskild firma och använder Kontantmetoden.

Jag driver en sida som visar upp diverse produkter och lägger på X kr på varorna. När kunden gjort en order genom sidan så beställer jag kundens vara från lagret i Kina. Från Kina skickas därefter produkten till kunden i Sverige och kunden får stå för kostnaden att hämta ut varan. Mellanhanden i Kina står för frakt och utgående moms och det enda jag behöver bokföra är vinsten av varan.

Är du säker på det? Du säljer en moms eller ej momspliktiga vara. Vem betala leverantören? Du skriva bokföra vinst men det måste finnas också en kostnad-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in