2022-11-07, 20:49
Medlem
Tyvärr gick man på den här skiten också men körde 30dags faktura via klarna och den har pausats. Visst kan man köra ångerrätt/retur innan paketet ens har kommit fram till ombud/hemmet, lirarna säger att jag måste vänta tills det anlänt för att sedan kontakta dom för en retur
Alternativt kan man bara låta det ligga kvar hos ombudet i 14 dagar så blir det retur så?
Citera
2022-11-07, 21:00
Medlem
Herrtrends? Vaddå trends? Är man läskunnig hör man väl på namnet att det är skit. Skulle det mot all förmodan vara en legitim sida ska man ta avstånd från den ändå på grund av det helt obegripliga namnet. En trend, flera trender. Herrtrender hade varit ett rimligare namn.

För övrigt står det inte under plaggen på sidan vad de innehåller för typ av material. Köper ni kläder utan att veta vad de är tillverkade av? Vad är det för fel på folk?
Senast redigerad av AndrejAksakov 2022-11-07 kl. 21:04.
Citera
2022-11-08, 23:14
Medlem
Drygt! Beställde nog samma jacka jag för 2v sen. Men inte hört något alls. Kollade runt lite på nätet och fann denna tråd. Så jag blev nog också blåst 😂
Citera
2022-11-14, 14:21
Medlem
Lägg till manstyle.se på listan. Samma fifflare, uppenbarligen. Har anmält till Klarna. Dom var inte så villiga i supporten, men jag propsade på och jag skulle få återkoppling. Hoppas bolaget blir svartlistat så dom inte bara kan skapa en ny webbshop utan måste skapa om aktiebolaget också om dom vill fortsätta blåsa folk.
Citera
2022-11-14, 14:39
Medlem
Kan ju rekommendera plånboken i P1 som hade en del av programmet om dropshipping som det tydligen kallas.

https://sverigesradio.se/avsnitt/e-b...marknadsforing

Låter svårt att få bukt med när det är så extremt lätt att stänga den ena sidan och bara starta en ny när kunderna klagar.
Citera
2022-11-20, 16:20
Medlem
Nu har bolaget bytt namn från LFB Group AB till LB Ecom AB, men samma orgnr 559224-7687.

Klagomålen till Klarna verkar ha gett lite effekt, lögnerna om "Grundat 2008" (När Lu*as var 10 år gammal...) och det påstådda lagret i Sollentuna är nu borta. Fortfarande ingen information om att varorna skeppas direkt från Kina eller någon form av företagsinformation på siten dock.
Citera
2022-11-20, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Men herregud, vad tror du att du får för 500kr och en helt okänd aktör + någon typ av jacka som du kan köpa på wish liksom 😂

Det hade varit annorlunda om det var en fjällräven från Naturkompaniet.
Men herregud - vad tror du att en vinterjacka EGENTLIGEN kostar...?
Den jackan du betalt 5.000 spänn för kostar nog inte mer än 250 spänn att tillverka. Så för 500 spänn får man en rent fruktansvärt bra jacka om kapar några mellanled.
Citera
2022-11-20, 19:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men herregud - vad tror du att en vinterjacka EGENTLIGEN kostar...?
Den jackan du betalt 5.000 spänn för kostar nog inte mer än 250 spänn att tillverka. Så för 500 spänn får man en rent fruktansvärt bra jacka om kapar några mellanled.
Du menar om du köper direkt från fabriken, i strid med klädesmärkets kontrakt med tillverkaren?
Citera
2022-12-07, 06:17
Medlem
cooldogs avatar
Fick mitt paket i fredags, beställde det 22 oktober. I mitt fall ser jackan ut som den ska, dock passar den inte alls så bestämde mig för att skicka i retur.

Deras "lager" är som ni sagt tidigare, Wish, så jag ska skicka detta till en random person i Kina och hoppas få en återbetalning
Citera
2022-12-07, 10:42
Medlem
Mogaku-sans avatar
Just därför som man köper en jacka från H&M eller andra fysiska klädbutiker. Då vet man att man kan klaga och även prova de jackor som de har hemma. Skulle aldrig köpa en jacka från nätbutiker som är på Wish.

Däremot mobilskal, skärmskydd osv. Sådant som man inte bär på kroppen.

Köpte själv ett par skor en gång på Ebay och kineserna skickade fel storlek. Fick 49 när jag hade valt 50. Numera handlar jag New Balance i storlek 50 på Amazon.se för då vet jag att skorna passar utan att först behöva prova.
Citera
2022-12-31, 19:33
Medlem
Gentlemahns avatar
Vad vet vi om denne Emi# och #uka@ Pa@ca# *engt@@on? Bör väl anses vara bedrägeri det han och hans bror håller på med. Fyfan för sånna här skojare.
===========================================
* = b
# = l
@ = s

Namnen maskade

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2023-06-06 kl. 01:33. Anledning: Maskering namn
Citera
2023-01-02, 19:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Det här är ju ett klassiskt exempel på dropshipping från Kina. Kan nästan slå vad om att de t o m använder samma bilder som Ali Express. (Wish är f ö också en dropshipping fån Ali E, fast i gigantisk skala).

När någon beställer, skickar "företaget" en beställning till Ali Express, som skickar varan direkt från Kina till dig. Kan ta allt mellan 3-10 veckor att få hem. Ibland kommer inget alls.

Ett tips på att avslöja sådana här hemsidor är att det aldrig finns något märke angivet för plaggen. Alternativt att allt är av deras "eget" märke, som till exempel Dm Retro kör:https://dmretro.se (Just DM retro har numera lager i Sverige eftersom de blivit så stora, men började som en ren dropshipping. Men varorna beställs fortfarande från Ali Express, huvudsaklikeg från butiken Miss Orb).

De flesta Ali Express-butiker erbjuder kunder att sy fast sina "egna" märkesetikeiier på plaggen. Men då måste du i regel ha lite större kundunderlag och/eller att du köper till en fysisk butik.

Hittade Herrtrends.se s kläder genom bara en snabb sökning på Ali E:

Deras "Elegant Höstjacka" för 699 kr finns att köpa för 27,17 euro hos Ali

Herrtrends.se https://herrtrends.se/collections/po...gant-hostjacka

Ali Express: https://es.aliexpress.com/item/10050...d=Wm7jUHx8RaFG

Och som jag trodde, exakt samma bild.
Senast redigerad av Flor-Ida 2023-01-02 kl. 20:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in