• 1
  • 2
2022-11-02, 11:09
Medlem
Polisen fick in en anmälan om att alingsåsaren gömde kokain i sin mammas källarförråd så dagen efter anmälan så åkte man dit och hittade en hel del.

Samtalslistor och andra fynd påvisar att denna kille har sålt en hel del.... så kom domen. Och det blev vård.

Laddar upp fup för de som vill kika https://anonymfile.com/VpE7Z/alingsa...otokoll-23.pdf
Citera
2022-11-02, 11:09
Medlem
https://www.alingsastidning.se/nyhet...råd-1.83745446

Polisens fynd vid tillslag: 25 gram kokain i källarförråd
AlingsåsPolis hittade nyligen 25 gram kokain vid en husrannsakan i Alingsås.
Citera
2022-11-02, 11:10
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Polisen fick in en anmälan om att alingsåsaren gömde kokain i sin mammas källarförråd så dagen efter anmälan så åkte man dit och hittade en hel del.

Samtalslistor och andra fynd påvisar att denna kille har sålt en hel del.... så kom domen. Och det blev vård.

Laddar upp fup för de som vill kika https://anonymfile.com/VpE7Z/alingsa...otokoll-23.pdf

25g åh herre min skapare.
Citera
2022-11-02, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
25g åh herre min skapare.

Små mängder men läser man fup så undrar man varför man blir dömd till vård med tanke på denna försäljning som har bedrivits . Ska tydligen röra sig om en av de större spelarna i Alingsås
Citera
2022-11-02, 11:48
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Små mängder men läser man fup så undrar man varför man blir dömd till vård med tanke på denna försäljning som har bedrivits . Ska tydligen röra sig om en av de större spelarna i Alingsås
om de är han ja tror de är så är de inte konstigt att han får vård. han e på gränsen till galen
Citera
2022-11-02, 12:07
Medlem
Straminskys avatar
25g snyter man ju på en helg!
Citera
2022-11-02, 12:17
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Nu har jag inte läst FUPen men överlag så är det svårt att åtala för försäljning.

Trots att det verkar helt uppenbart att någon ägnar sig åt försäljning så är bevisläget ändå svårt,
eftersom det måste kunna bevisas bortom allt rimligt tvivel.

Telefonlistor?
"Jag har många kompisar och de ringer mig ofta."

"Andra fynd"?
Ja, vad kan det vara?

Våg och zip-påsar?
"Jag vill gärna väga det som jag köper för eget bruk, för att se så att inte jag blir lurad."
"De små zip-påsarna är till eget bruk, jag kan ju inte ta med mig 25g ut på stan. Tar bara med mig lite pulver i en liten påse."
Citera
2022-11-02, 12:23
Medlem
Ujujuj 25g är inget man leker med
Citera
2022-11-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nu har jag inte läst FUPen men överlag så är det svårt att åtala för försäljning.

Trots att det verkar helt uppenbart att någon ägnar sig åt försäljning så är bevisläget ändå svårt,
eftersom det måste kunna bevisas bortom allt rimligt tvivel.

Telefonlistor?
"Jag har många kompisar och de ringer mig ofta."

"Andra fynd"?
Ja, vad kan det vara?

Våg och zip-påsar?
"Jag vill gärna väga det som jag köper för eget bruk, för att se så att inte jag blir lurad."
"De små zip-påsarna är till eget bruk, jag kan ju inte ta med mig 25g ut på stan. Tar bara med mig lite pulver i en liten påse."

Det var väldigt tydligt i de chattarna jag läste iaf. Brunt, grönt, pengar, krita och annat. Killen hade t om små annonsbilder sparade på telefonen när han erbjöd sina varor
Citera
2022-11-02, 13:00
Medlem
Killen erkände brott med syfte att sälja, med motiveringen att erkänna sina handlingar är första steget mot behandling för sina problem. Om jag förstod saken rätt så dömdes han också till vård. Det kan tyckas jävligt märkligt för oss som tycker att narkotikabrottslingar straffas alldeles för milt, om alls.
Men samtidigt så kan man fundera över om det i detta fallet ändå kanske kan vara skillnaden mellan en ung kille som i fängelse skolas till en förhärdad brottsling kontra en ung kille som till sist hittar rätt i livet.

Man kan ju hoppas på det sista, och det verkade av FUPen att döma i alla fall inte som han höll ens sin morsa om ryggen. Varför han inte gjorde det står att läsa i FUPen, läs den om frågor uppstår.

Men man kan ju tycka att det borde finnas ett gäng fler att gola på, i distributörsledet. Men det kanske han har gjort också. Kommer väl knappast med i FUPen.
Citera
2022-11-02, 14:14
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
25g snyter man ju på en helg!

I allafall på 1-2 månaders helgfestande.
Med dödsknarket.
Helt klart eget bruk 25 gubbar
😉👃🏼❄️
Citera
2022-11-02, 14:15
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
I allafall på 1-2 månaders helgfestande.
Med dödsknarket.
Helt klart eget bruk 25 gubbar
😉👃🏼❄️

borde vara lagligt att ha upp til 25g kokain i källaren för eget bruk!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in