Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
Jag tycker ungdomar kan få ha ett motorintresse och träffas och umgås över det. Inga problem. MEN… När de samlas på busshållplatsen utanför mitt fönster med 4-6 a-traktorer och först spelar vit maktmusik på högsta volym och sekunden senare står och heilar i kör till Ramones (vilket är extremt ointelligent och en skymf mot Ramones som var uttalade antirasister) låt ”The KKK took my baby away” i tron att det är en hyllning till rasism klockan halv tre på natten flera nätter i sträck när jag och mina grannar ska upp och jobba och har småbarn som vaknar och blir rädda tycker jag faktiskt att ungdomarnas motorintresse har gått för långt.
Men ok, alla alla är inte grisar som förstör och stör, så man ska inte dra alla över en kam och de som uppför sig som folk ska inte straffas för att andra inte gör det. Jag ser en del problem med a-traktorkulturen som måste tas itu med, men samtidigt håller jag med om att man inte ska hata på alla. Fast du förstår säkert att det är det som händer när sådant jag beskrev innan händer, och du förstår säkert också att många av mina grannar inte på långa vägar är lika överseende som jag trots allt är.
Nej, men självklart är det inte okej att störa andra på det viset. Vi har inga problem här med det utan ungdomarna är respektfulla mot andra faktiskt. De vill bara vara ifred och syssla med bilar och allt som hör till. Har aldrig hört någon sådan rasistmusik eller att de beter sig dåligt på något vis.
En del är nog lite rebelliska av sig där du bor då och spelar musik för att provocera, helst den värsta sorten för maximal effekt. På 50-talet var det rockabillymusiken, sedan kom dödsmetallen och nu är det väl detta då. Jag är säker på att man varvar rasistmusiken med gangsterrap. Det handlar nog inte så mycket om att man är dödsnazist utan att man känner sig utkastad från samhället och bespottad så man ger igen på detta vis troligen. Fuck Greta och PK typ. Min teori. Men det är klart, fångar man inte upp dessa ungdomar så kan beteendet befästas och en del växer upp i fel kretsar och hamnar snett på riktigt.