• 4
  • 5
2022-11-05, 15:19
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Samtidigt diskuteras detta.
Utredningen handlar om att införa att ett förmögenhetsregister i Sverige. Banker ska lämna uppgifter på individnivå om tillgångar och skulder som sedan ska användas för statistikändamål. Utredningen tillsattes av S–MP-regeringen efter att sju av riksdagens partier ställt sig bakom ett riksbanksförslag om ett nytt register. Sverigedemokraterna röstade emot.
https://www.di.se/ledare/stoppa-det-...formogenheter/

Så inga kontanter för oss!

Det roligaste med det är att de inte ens låtsas längre att det är för att ta in förmögenhetsskatt utan att övervakningen är über alles.
Citera
2022-11-05, 15:52
Medlem
Tranquility Bass avatar
Försvinna hur menar du? Att Riksdagen inom kort skulle ta beslut om att förbjuda kontanter ser jag som högst osannolikt eller rent utsagt som något som inte kommer hända.

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Då borde jag kunna starta ett företag och enbart ta betalt i silver/guld eller annan valuta som jag själv väljer att jag vill ha betalt i. Jag kanske vill ta betalt i gamla vinylskivor. Då är det upp till mig och mitt registrerade företag. Vi återgår då alltså till byteshandel igen. Trevligt!

Det har du alltid kunnat göra, finns inget krav på att ett vanligt privat företag ska ta emot kontanter. Om du vill ta betalt i vinylskivor eller guld är det fritt fram.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in