Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Har länge letat efter en vara på Tradera, var så glad när jag hittade den på Tradera så budade direkt. Har högsta budet och var så lycklig!
Men så läste jag att säljaren bara accepterar avhämtning. Killen bor ju fan i nån by i Norrland och jag nära Skåne så jag har varken möjlighet eller lust att resa så lång bara för att hämta en vara.
Vad ska jag göra? Jag har högsta bud men det är fortfarande 10 dagar kvar av auktionen. Kan jag skriva att jag ångrar köpet pga detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Kan inte tradera alls, aldrig köpt nåt där, men är det inte bara att skita i att betala? Dvs helt enkelt inte genomföra köpet?
Jo, så är det. Det är många som råkar ut för liknande. Om man ångrar sig, och inte betalar kan man få en negativ anmärkning. Och säljaren lägger bara ut sin vara till försäljning igen. Ganska vanligt man ser säljare som skriver de lägger ut samma vara på nytt, på grund av oseriös köpare.
Säljaren kan ju också vara hygglig och förstående. Trådstararen Craigg, kan ju erbjuda säljaren lite kompensation, på grund av missen.
Alternativt kan ju Craigg hämta sin vinst någon gång i framtiden. Norrlandssemester?