Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Har länge letat efter en vara på Tradera, var så glad när jag hittade den på Tradera så budade direkt. Har högsta budet och var så lycklig!
Men så läste jag att säljaren bara accepterar avhämtning. Killen bor ju fan i nån by i Norrland och jag nära Skåne så jag har varken möjlighet eller lust att resa så lång bara för att hämta en vara.
Vad ska jag göra? Jag har högsta bud men det är fortfarande 10 dagar kvar av auktionen. Kan jag skriva att jag ångrar köpet pga detta?
Det första du ska göra är att kolla säljarens historik, om den har många bra omdömen så ska du höra av dig genast.
Om du och säljaren kommer överens om det så kan Tradera dra tillbaka ditt bud, efter kontakt med säljaren.
Har du tur så kanske säljaren kan tänka sig att ändå hjälpa till att ordna med frakt, eller packa varan så att du kan ordna så att en transportör kan hämta upp varan.
En säljare med dåliga omdömen kan det bli krångligare med, men det finns grupper på Facebook där man hjälper varandra att ta med saker när man reser. En speciell intressegrupp för just din vara ( t ex Hi-Fi eller musik, porslin etc) kan också vara hjälpsamma mot någon med samma intresse.
Lycka till. Men vänta inte med att höra av dig till säljaren, ju förr den får reda på ditt problem desto längre tid finns det för andra att bjuda på varan om ditt bud dras tillbaka.