Citat:
Ursprungligen postat av
Hursomhelsting
1. Det är inte den militära styrkan (i regel undermåligt rustat och efter i tiden) som har gjort att Sverige har klarat sig ifrån både inre och yttre våld.
Politiker i förr dem hade huvudet på skaft och arbetade för ett Sverige, de bar på en vision och ett mål. Dagens politiker är i stort alla syltryggar och globalister, de har det behagligt, bara det att ÖB har utrymme till att glappa med sin käft påvisar detta att det saknas både kompetens och vilja till att ta ansvara inom politiken! Om du tänker USA att har någonsin en ÖB föregått Presidenten?
Att vilja ha ett kompetent och framträdande nationellt sinnat ledarskap det är fullt förenligt med Demokrati.
Nu är det ju faktiskt överbefälhavarens uppgift att förespråka den bästa militära ståndpunkten. Sedan fattar de du kallar för syltryggar besluten.
Citat:
2. Ukraina var och är en djupt dysfunktionell stat helt i sin egen liga.
Oro och krig är ett måste för kriminella element så som den ukrainsk judiska Oligark maffian. Att dom klarar inte och vill inte styra landet på ett seriöst vis, dem parasiterar på Ukraina, oro och krig gör det hela lättare.
Vilken judisk oligarkmaffia pratar du om? Kan du inte länka till någon trovärdig källa som styrker dina teorier? Det finns inte mycket som pekar på att Ukraina eller dess regering eller folket ville ha detta krig, det påtvingades dem av Ryssland 2014.
Citat:
3. Ukraina tar dom absolut största förlusterna och även vi kan komma att hamna där om lagd kurs ej ändras.
Detta baserar du på vilka källor? Hur menar du att vi skulle råka ut för förluster, som icke krigförande part och med ett hav mellan oss och Ryssland och viktigast, med vad skulle Ryssland lyckas åstadkomma något mer än de redan gör så desperat med sina mobiliseringar och retirerande över hela frontlinjen i Ukraina?
Citat:
4. Oligarkerna är parasiter vilka behöver ett värddjur. Ukraina tjänar dem väl dom styr Ukraina men att dom ukrainska judiska Oligarkerna är inte större än att utanför Ukraina och Baltikum att dom själva måste betala skatt till större aktörer för sin egen säkerhets skull. Verkligheten är den att en jude är en jude och peka inte på mig för det att verkligheten är vad den är utan sätt dig in i hur dem resonerar i Ryssland, Balkan, Albanien och Italien.
Vad du svamlar om judar hit och dit? Var inte alla nazister nyss i Ukraina? Du vet att Italien alla länder på Balkan utom Serbien stöder Ukraina, eller hur?
Citat:
5. Jag skiter fullständigt i var ukrainarna står i detta, konflikten är i mycket deras egen skuld.
Jo, så brukar mobbare säga, det var mobboffrets fel eftersom han ville inte som jag eller ville vara med mig och så vidare.
Förklara hur detta är Ukrainas fel.
Citat:
6. Du är en landsförrädare, du vill oss ont, vi ska bli till måltavla och kanske även skickas i strid för sketna judiska oligarkers skull och deras dresserade lilla apa, se så, stick iväg med dig din ledare Zelensky behöver dig!
Rysstroll, och till fronten och möt ditt öde eller visa hur duktig du är, du som aldrig ens gjort militärtjänst och förmodligen aldrig hållit ett vapen. Jag skickar mitt stöd till Ukraina och dess fria folk så de snabbt kan hantera sådana som dig när det ges en möjlighet.