• 1
  • 2
2022-10-31, 21:06
Medlem
Råkade kolla på kulturnytt idag på SVT, och värden lyckas med en riktig pärla. Nu förstår jag varför folk kollar på kulturnyheterna

Tänkte jag skulle dela med mig till alla andra vars humor slutade utvecklas i tolvårsåldern:

Sagostånd för barnen

Bara tryck play så kommer det där några sekunder in.
Citera
2022-10-31, 21:11
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Råkade kolla på kulturnytt idag på SVT, och värden lyckas med en riktig pärla. Nu förstår jag varför folk kollar på kulturnyheterna

Tänkte jag skulle dela med mig till alla andra vars humor slutade utvecklas i tolvårsåldern:

Sagostånd för barnen

Stund/stånd . . Det ena utesluter ju inte det andra

Men naturligtvis helt sjukt att de små barnen ska bögindoktrineras med hjälp av skattemedel.
Citera
2022-10-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Stund/stånd . . Det ena utesluter ju inte det andra

Men naturligtvis helt sjukt att de små barnen ska bögindoktrineras med hjälp av skattemedel.

Sant.

Vet inte vem jag tycker mest synd om. De stackars barnen, eller den stackars SVT reportern som går runt hela dagen med bultande transvestit kukar i tankarna (i sann SVT anda) och till slut helt enkelt inte kan hålla sig
Citera
2022-10-31, 21:39
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Sant.

Vet inte vem jag tycker mest synd om. De stackars barnen, eller den stackars SVT reportern som går runt hela dagen med bultande transvestit kukar i tankarna (i sann SVT anda) och till slut helt enkelt inte kan hålla sig
Äh. Det där ordet har ju flera innebörder. När jag hör de orden sammanslagna så tänker jag mer på en loppmarknad där ett av stånden säljer barnböcker. Kanske fler som tolkar det på samma oskyldiga sätt. Inte för att ett vanligt mansstånd skulle vara något skyldigt då.

Get your heads out of the gutter
Citera
2022-10-31, 22:01
Medlem
SVT i ett nötskal. Ett inslag om utsatta importerade tjejer och ett annat om att det är okej att utsätta små barn med inlärning i det kommunistiska samhället. Tänker de själv inte att det är något fel med deras verksamhet när de måste ha vakter där under en sagostund? Men det som krokigt ska bli måste ju böjas i tid!
Citera
2022-10-31, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SVT i ett nötskal. Ett inslag om utsatta importerade tjejer och ett annat om att det är okej att utsätta små barn med inlärning i det kommunistiska samhället. Tänker de själv inte att det är något fel med deras verksamhet när de måste ha vakter där under en sagostund? Men det som krokigt ska bli måste ju böjas i tid!
Och dom sa att det är/varit populärt, i deras kretsar kanske men som sagt det verkar inte lika populärt utanför deras "bubbla" och dom övriga fick kanske reda på det nyss att det pågick.
Citera
2022-11-01, 09:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Sagostånd för barnen

Äsch, det är ju gammal skåpmat.
(FB) Drag queens ska läsa sagor till barnen i Malmö om kulturer och lika värde

Tycker det är coolt att drag läser sagor för barn. Hoppas det var berättelser om fisting, scat och golden shower. Vi har liberaler i regeringen nu. Glöm aldrig det.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2022-11-01, 09:52
Moderator
Vänligen håll tråden in ramen för Medier och Journalistik.
2022-11-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alepheron
Äh. Det där ordet har ju flera innebörder. När jag hör de orden sammanslagna så tänker jag mer på en loppmarknad där ett av stånden säljer barnböcker. Kanske fler som tolkar det på samma oskyldiga sätt. Inte för att ett vanligt mansstånd skulle vara något skyldigt då.

Get your heads out of the gutter

Det är mest kombinationen som gör det för mig. Med tanke på sammanhanget: "Män i klänningar som läser sagor för barn", så känner jag nog att "erigerad penis" ligger närmare tyvärr, rent kopplingsmässigt

Sen absolut inget fel med manligt stånd. Att få stånd under tiden som man läser sagor för små barn dock, dvs ett "sagostånd" (SAOL 2022) mjae, det är en annan femma
Citera
2022-11-03, 01:14
Medlem
Alepherons avatar
Citat:

Det är mest kombinationen som gör det för mig. Med tanke på sammanhanget: "Män i klänningar som läser sagor för barn", så känner jag nog att "erigerad penis" ligger närmare tyvärr, rent kopplingsmässigt

Sen absolut inget fel med manligt stånd. Att få stånd under tiden som man läser sagor för små barn dock, dvs ett "sagostånd" (SAOL 2022) mjae, det är en annan femma
Kanske för den som endast har snusk på hjärnan. Förövrigt många härinne med en uppenbar sexuell frustration som de gärna projicerar på sina hatobjekt till minoriteter, i det här fallet transfolket då.

Samma "erigerade penis" hade troligtvis dykt upp på deras porrnäthinnor om de sett någon vanlig tjomme käka varmkorv med bröd.
Citera
2022-11-03, 01:30
Medlem
NoTruces avatar
Förkastligt. Barn ska inte utsättas för religiös, politisk eller sexuell indoktrinering.
Citera
2022-11-03, 04:08
Medlem
MrMarios avatar
Ett stånd där fram o ett där bak. Jättefint barna får lära sig biologin så tidigt. I enlighet med allas värde, naturligtvis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in