• 3
  • 4
2022-11-15, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Nej det kan dom alls inte det.
Svenska kanske dom inte kan i inlandet men dom flesta kan lite engelska eller kunde.
Jag jobbade ju där på 80 talet i Helsingfors.
Mina flickvänner kunde engelska eller svenska.
Senast redigerad av mikael2 2022-11-15 kl. 06:54.
Citera
2022-11-15, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Ni säger att hon kan lära sig svenska absolut, lär ta ett tag dock.

Visste faktiskt inte att svenska var obligatoriskt i Finland, trodde det var valbart enbart. Hon bor ju i Helsingfors så man tänker att hon borde pluggat det.

Är kluven på hur man ska gå vidare med henne.

Skulle aldrig få för mig att flytta till Finland. Språket är bland de mest avskyvärda språk ever.

Finskan är ett festligt språk, inte direkt likt något annat förutom estniska... ungerska påstås det är en annan släkting men fan vet.

Funkar sexet och hon är snygg?? Funkar det finns stark grund för samvaro om även vardagslivet lunkar på med humor, kärlek och omtanke...

Finns det viktiga på plats, och hon är beredd att flytta..... vad är problemet??

Jag ser inte annat än "lyckost" i det du skriver.
Citera
2022-11-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Svenska kanske dom inte kan i inlandet men dom flesta kan lite engelska eller kunde.
Jag jobbade ju där på 80 talet i Helsingfors.
Mina flickvänner kunde engelska eller svenska.

Ja, och?
Citera
2022-11-16, 13:41
Medlem
DjPuttes avatar
Nu mer är inte Svenskan obligatorisk i Finska skolan utan den är valfri att välja, Men du har flera svensktalande regioner i Finland!

Men du ska få ett råd många Svenskar bor och jobbar i Finland och dem pratar på engelska mångt och mycket, Dem yngre klarar av att prata engelska medans dem äldre har svårare med det språket!

Du måste köra som du känner själv TS att från här fungerar inte riktigt, Mitt råd ta ur dig tid åk över bo där en månad med tjejen och sluta fega ur!
Citera
2022-11-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
hej

Det är så att jag har börjat dejta en tjej från Finland som jag träffa nere i Spanien.
Hon har besökt mig och jag har besökt henne.

Vi klickar väldigt bra personlighetsmässigt och jag är så frustrerad att hon inte kunde varit svenska.

Hon kan bara finska och engelska och därför pratar vi bara engelska vilket jag ibland blir less på.
Hon bor som sagt i Finland och har sagt att hon skulle kunna lämna sitt land utifall hon hittar den rätta.

Jag som man tänker ju då, vad ska hon göra här? Hon kan ju inte ens språket.

Någon som varit med om något snarlikt och hur löste ni detta?

Engelska!!!!!!!!
Citera
2022-11-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Ni behöver inte prata.
Finländskor brukar ha hög sexdrift.
Den finska mannen är tyst och präktig så mer nyfikna men inte högre sexdrift.
Kommer det män som inte dricker och ser annorlunda så blir finskorna nyfikna åtminstone då jag jobbade där.
såsom på 60 talet i Sverige.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in