Dem gjorde bra ifrn sig i Syrien om jag inte minns fel.
Innan detta kriget brjade s var dem vll rtt fruktade men i detta kriget har dem inte haft ngon succ direkt, mnga utav deras soldater har dtt i detta kriget vilket lett till att deras ledare blivit desperat och brjat rekrytera folk ifrn fngelser utan ngon som helst erfarnhet - de enda kraven som fanns var att man inte skulle vara fr gammal.
Wagnergruppen har helt enkelt tappat en hel del i bde rykte och i erfarna soldater.
Det r inte lngre bara propaganda ifrn vst - det gr extremt dligt fr Wagnergroup och Ryssland i Ukraina och det kommer bli extremt svrt fr dem att vnda p skutan tror jag.
Undra vilka som kommer f lida mest utav vintern blir det Ukrainska folket eller den ryska armn som r i Ukraina.
Hursomhelst s r jag besviken p Putin, man ska ge fan i att attackera sina grannlnder fr man r i stort stt samma folk.
Mste vara det ondigaste och dummaste kriget p vldigt lnge, frstr att den ryska armn och deras folk saknar motivation till det hr.
Man har ju tittat p en hel del ryska videor dr de gr intervjuer med folk och det ryska folket rent generellt verkar enormt trtta p detta hr, speciellt mnnen i Ryssland som knns vldigt emot det.
Det hnder ibland att en del kvinnor dyker upp och r vldigt fr kriget dock, antagligen har dem blivit hjrntvttade av propaganda samtidigt som dem frstr att det inte r dem som kommer behva ka och kriga och drfr inte behver oroa sig fr att bli uppkallade men det r end skrmmande.
Rekommenderar 1420 en rysk kanal dr dem stller extremt bra frgor till folket, spnnande folk bakom kanalen som antagligen kommer bli inlsta snart men det r intressant s lnge det vara.
Kanalen:
https://www.youtube.com/c/1420channel