Dem gjorde bra ifrån sig i Syrien om jag inte minns fel.
Innan detta kriget började så var dem väll rätt fruktade men i detta kriget har dem inte haft någon succé direkt, många utav deras soldater har dött i detta kriget vilket lett till att deras ledare blivit desperat och börjat rekrytera folk ifrån fängelser utan någon som helst erfarnhet - de enda kraven som fanns var att man inte skulle vara för gammal.
Wagnergruppen har helt enkelt tappat en hel del i både rykte och i erfarna soldater.
Det är inte längre bara propaganda ifrån väst - det går extremt dåligt för Wagnergroup och Ryssland i Ukraina och det kommer bli extremt svårt för dem att vända på skutan tror jag.
Undra vilka som kommer få lida mest utav vintern blir det Ukrainska folket eller den ryska armén som är i Ukraina.
Hursomhelst så är jag besviken på Putin, man ska ge fan i att attackera sina grannländer för man är i stort sätt samma folk.
Måste vara det onödigaste och dummaste kriget på väldigt länge, förstår att den ryska armén och deras folk saknar motivation till det här.
Man har ju tittat på en hel del ryska videor där de gör intervjuer med folk och det ryska folket rent generellt verkar enormt trötta på detta här, speciellt männen i Ryssland som känns väldigt emot det.
Det händer ibland att en del kvinnor dyker upp och är väldigt för kriget dock, antagligen har dem blivit hjärntvättade av propaganda samtidigt som dem förstår att det inte är dem som kommer behöva åka och kriga och därför inte behöver oroa sig för att bli uppkallade men det är endå skrämmande.
Rekommenderar 1420 en rysk kanal där dem ställer extremt bra frågor till folket, spännande folk bakom kanalen som antagligen kommer bli inlåsta snart men det är intressant så länge det vara.
Kanalen:
https://www.youtube.com/c/1420channel