• 1
  • 2
2022-10-31, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av EliteMale
Det fanns inga eller möjligen minimala straff förutsatt en människa mördar en annan i samma "tribe". Poängen är att ifall samhället inte valt ut att mörda samma art som det absolut #1 värsta handling en människa kan begå så hade färre personer fascinerats av det.
Hur vet du att det fanns inga eller möjligen minimala straff?
Citera
2022-10-31, 11:14
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Ja det är ju bättre om man aborterar än att ha en grönsak som slukar resurser hela sitt liv, ut ett ekonomiskt perspektiv.
Dock så är dessa typ inget som stjälper Sverige, då finns det annat att fokusera på och det ändrar man inte på genom mord och våld.

Typ inget som stjälper Sverige? Fast de stjälper fortfarande vilket är irriterande, måste börja införas abortlagar för grönsaker. Kan lösas snabbare med hjälp av mord.
Citera
2022-10-31, 11:17
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Typ inget som stjälper Sverige? Fast de stjälper fortfarande vilket är irriterande, måste börja införas abortlagar för grönsaker. Kan lösas snabbare med hjälp av mord.

Alltså menar du att t ex folk som förbrukar mer än vad de stoppar in ekonomiskt i samhället ingår i kategorin som ska avlivas på ett humant sätt?
Citera
2022-10-31, 11:23
Medlem
staticages avatar
Att människa dödar människa är något naturligt och har alltid funnits med oss.
Kolla Ukraina-Ryssland 100k slaktade för vad helt meningslöst,så har vi hållt på förr och kommer fortsätta med.Det är en del av oss.Behövs inga argument alls mer än att det sker ständigt.
Citera
2022-10-31, 11:38
Medlem
Citat:
Dra vart? Att mörda familj och sina närmsta är svårare på ett empatiskt plan eftersom de isf har ett värde för dig. Skillnad på att ta livet från totala främlingar och familj, vänner.

Min hjärna var i ett neutralt läge. Tar ingenting alls lol

Utifrån ett samhällsperspektiv blir den faktiskt det då "retards" endast är en belastning för samhället. Mord är kreativt, ett effektivt sätt att förändra världen beroende på hur "bra" man gör det.

Hade inte haft några problem med att sluta existera, ingenting spelar roll. Utifrån ett samhällsperspektiv är jag dock ingen parasit, skattat mer hittills i livet än de flesta i min ålder. Jag är långt ifrån efterbliven då jag är högbegåvad enligt flertal I.Q. test. Jag ser din logik som är låg, jag har aldrig påstått mig vara ett allsmäktigt ting som en god gud. Jag verkar vara en mer logisk varelse än du.
Ödmjuk framför allt.
Citera
2022-10-31, 11:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Detta inläggs syfte är att rättfärdiga mord, människa som dödar en annan människa.
If I create a child, I should also have the rights to uncreate it.
Citera
2022-10-31, 12:43
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Alltså menar du att t ex folk som förbrukar mer än vad de stoppar in ekonomiskt i samhället ingår i kategorin som ska avlivas på ett humant sätt?

Ifall de är grönsaker som är mentalt handikappade/inkapabla definitivt. Ifall de kan tänka i logiska intelligenta banor blir det däremot tveksamt, medelmänniskan är rätt korkad och styr mänskligheten som idag ser skit ut. De bidrar dock till samhället även fast samhället suger.
Citera
2022-10-31, 13:13
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Det fanns inga eller möjligen minimala straff förutsatt en människa mördar en annan i samma "tribe".

Varifrån kommer din uppfattning att någon som går över gränsen för vad som är accepterat av gruppen inte kommer att drabbas av gruppens vedergällning?
För du menar, om jag fattat rätt, att någon som dödar eller förgriper sig på en person i samma stam inte skulle bli bestraffad?
Citera
2022-10-31, 14:50
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Varifrån kommer din uppfattning att någon som går över gränsen för vad som är accepterat av gruppen inte kommer att drabbas av gruppens vedergällning?
För du menar, om jag fattat rätt, att någon som dödar eller förgriper sig på en person i samma stam inte skulle bli bestraffad?

Det fanns inga eller möjligen minimala straff förutsatt en människa mördar en annan i samma "tribe".

Uttryckte mig klumpigt, menade att det inte fanns några straff/konsekvenser för människor som mördade människor från andra grupper (mördade främlingar). Missade lägga till ordet "inte" framför "mördar" i min mening, jävla pissluffarforum där man endast kan redigera inlägg i en nanosekund.

Tråden är totalförstörd p.ga att mina inlägg inte går att redigera längre, snart rätt klar med bajsskit FB
Senast redigerad av EliteMale 2022-10-31 kl. 14:54.
Citera
2022-10-31, 15:25
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Uttryckte mig klumpigt, menade att det inte fanns några straff/konsekvenser för människor som mördade människor från andra grupper (mördade främlingar). Missade lägga till ordet "inte" framför "mördar" i min mening, jävla pissluffarforum där man endast kan redigera inlägg i en nanosekund.

Tråden är totalförstörd p.ga att mina inlägg inte går att redigera längre, snart rätt klar med bajsskit FB

Ok, men samma princip gäller fortfarande om man betraktar samhället eller allierade som den moderna "triben".
I krig är det ju inga problem att döda.

Sedan är folkmord inga problem heller om det sker långsamt genom politiska beslut och hjärntvätt.

Argument för att döda går att komma på alla möjliga, även argument för att inte döda.
Det beror ju på vad man vill uppnå.
Citera
2022-11-11, 12:16
Medlem
EliteMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ok, men samma princip gäller fortfarande om man betraktar samhället eller allierade som den moderna "triben".
I krig är det ju inga problem att döda.

Sedan är folkmord inga problem heller om det sker långsamt genom politiska beslut och hjärntvätt.

Argument för att döda går att komma på alla möjliga, även argument för att inte döda.
Det beror ju på vad man vill uppnå.

I krig är det inget fritt val att välja att döda eller inte.

Folkmord är inte exakt vad jag syftar på i denna tråd då Hitler ex. aldrig dödade någon direkt men mördade många indirekt om man säger så. Denna tråd är menad för direkta mord utförda med avsikt och planering. Inte nåt spontant psyko idiotiskt dråp trams, döda för kul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in