2022-10-30, 23:36
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Bra att du inte fick attarax i alla fall.

Sen är väl 5mg inte mycket att hänga i granen men det kanske kan hjälpa lite.
Det kan nog hjälpa för vissa. Min fru hade under en period lättare ångest och då gav jag henne en ask Oxascand 5 mg jag fått ärva, tänkte hon kunde testa.
Hon tyckte det hjälpte jättebra med bara en enda tablett, inte så att hon kände sig narkotiskt påverkad, men hon sade att ångesten lättade på ett väldigt skönt sätt.
Citera
2022-10-30, 23:42
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det kan nog hjälpa för vissa. Min fru hade under en period lättare ångest och då gav jag henne en ask Oxascand 5 mg jag fått ärva, tänkte hon kunde testa.
Hon tyckte det hjälpte jättebra med bara en enda tablett, inte så att hon kände sig narkotiskt påverkad, men hon sade att ångesten lättade på ett väldigt skönt sätt.

Skönt för henne, kul med en solskenshistoria som omväxling.

Men det är ju ett par skillnader, TS är man, väger troligtvis mer och har panikångest. Det är ganska skilda scenarion, men sen är jag jävligt okunnig om benzo med.

Edit: Att TS är man drog jag visst rakt ur röven.
Citera
2022-10-30, 23:50
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Skönt för henne, kul med en solskenshistoria som omväxling.

Men det är ju ett par skillnader, TS är man, väger troligtvis mer och har panikångest. Det är ganska skilda scenarion, men sen är jag jävligt okunnig om benzo med.

Edit: Att TS är man drog jag visst rakt ur röven.
Ja alltså, jag hade ju innan dess testat att ta de där tabletterna i rekreationellt syfte och kommit fram till att de är helt värdelösa. Alltså helt värdelösa. Men som sagt mådde jag jättebra på en ganska måttlig dos Stesolid som jag fick av grannen när jag hade covid och mådde skit av det. Det är väl inte bara dosen det handlar om utan vilken benzo man får, de är väl ganska olika?
Citera
2022-10-30, 23:57
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ja alltså, jag hade ju innan dess testat att ta de där tabletterna i rekreationellt syfte och kommit fram till att de är helt värdelösa. Alltså helt värdelösa. Men som sagt mådde jag jättebra på en ganska måttlig dos Stesolid som jag fick av grannen när jag hade covid och mådde skit av det. Det är väl inte bara dosen det handlar om utan vilken benzo man får, de är väl ganska olika?

Det är väl lite som med opiater, du har olika nivåer och styrkor, sobril är väl benzo light som jag förstått det medans stesolid är ett par steg uppåt.

Typ tramadol kontra morfin.

Om du vill ha rus av det så får du blanda med alkohol men då tappar man ju allt vad sans och omdöme heter. Det kan sluta med att man yxmördar någon stackars snögubbe i Lappland.

Har testat det en gång och kommer aldrig göra om det.
Citera
2022-10-31, 00:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Det är väl lite som med opiater, du har olika nivåer och styrkor, sobril är väl benzo light som jag förstått det medans stesolid är ett par steg uppåt.

Om du vill ha rus av det så får du blanda med alkohol men då tappar man ju allt vad sans och omdöme heter. Det kan sluta med att man yxmördar någon stackars snögubbe i Lappland.

Det där har jag sett, och försökt hålla fast en påverkad person som i sitt plötsliga raseri försökt slå halvt ihjäl en annan person.
Inte alls trevligt, och det är säkert därför läkarna är restriktiva med att skriva ut. Till stort förtret för dem som kan tänkas behöva det.
De ganska måttliga doserna Stesolid jag tog när jag hade ont överallt och mådde allmänt dåligt kändes som en frälsning. Förstår att folk som mår kroniskt dåligt kan bli svårt beroende av sådant där, det förstår jag verkligen...
Citera
2022-10-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Det är vettigt att pröva liten dos först.... jag fick andingsproblem första gången jag fick 5 mg..... jävligt otäckt.... hade pennan i beredskap för att göra andningshål... Det finns en orsak till att de börjar med små doser....

Fysiskt omöjligt att få på den dosen.

Du fick andningsproblem av annat.
Citera
2022-10-31, 00:15
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Det där har jag sett, och försökt hålla fast en påverkad person som i sitt plötsliga raseri försökt slå halvt ihjäl en annan person.
Inte alls trevligt, och det är säkert därför läkarna är restriktiva med att skriva ut. Till stort förtret för dem som kan tänkas behöva det.
De ganska måttliga doserna Stesolid jag tog när jag hade ont överallt och mådde allmänt dåligt kändes som en frälsning. Förstår att folk som mår kroniskt dåligt kan bli svårt beroende av sådant där, det förstår jag verkligen...

Det är riktigt otäckt när folk blandar så, folk blir oberäkneliga som fan. Hur slutade dramat?

Jo det är ingen konst att bli torsk på benzo direkt, man slipper ju må dåligt om man tar dom. Men ärligt talat så tror jag att det är bra att läkarna blir mer restriktiva med klassade läkemedel.
Citera
2022-10-31, 00:24
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Det är riktigt otäckt när folk blandar så, folk blir oberäkneliga som fan. Hur slutade dramat?

...
Dramat slutade hyfsat. Det kom ytterligare två personer till undsättning och då lyckades vi hålla fast gynnaren.
Brottsoffret klarade sig med ett par knytnävar i ansiktet.
Citera
2022-10-31, 00:35
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Dramat slutade hyfsat. Det kom ytterligare två personer till undsättning och då lyckades vi hålla fast gynnaren.
Brottsoffret klarade sig med ett par knytnävar i ansiktet.

Slutet gott allting gott!

För att återgå till ämnet så tycker jag TS ska testa sig fram på sobrilen och den ordination läkaren skrivit ut. Räcker det inte så får du ta upp det med läkaren och fråga om höjd dos, men ge det lite tid först.
Citera
2022-10-31, 08:18
Medlem
Tack för svar. Jag ger det några dagar och tar upp med läkaren. Har någon erfarenhet av att bryta ångestmönster med kortare medicinering på typ detta? Inte alls sugen på antidepp men det verkar vården älska och föreslår före Alvedon typ.
Citera
2022-10-31, 08:22
Medlem
Citat:

Inte ute efter rus utan bara att funka rimligt i vardagen och komma ur en dåligt mönster
Citera
2022-10-31, 11:22
Medlem
Airwave92s avatar
Tyvärr är det där ingenting, som nån skrev - som e folköl.

Bättre än attarax dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in