Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-30, 19:30
Medlem
Hejsan

Garmin har några smartklockor med vilka man kan visa sjökort i klockan. Dock måste man köpa sjökort specifikt till klockan för 4-5 gånger så högt pris som sjökort normalt kostar som man kan använda på alla sina andra enheter.

Följaktligen funderar jag på om det finns någon smartklocka som kan visa "generella" sjökort, ex.vix, med hjälp av appen Eniro på sjön och de sjökort man kan köpa där, eller Navionics sjökort.

Bäst jag tillägger att Garmin använder Navionics sjökort, men det fungerar bara med en specialvariant av Navionics specifikt avsedda för klockan, och inte med den vanliga app-prenumerationen.
Citera
2022-10-30, 19:38
Medlem
Jag vet inte om det du vill ha finns, men jag har en fråga som du bör fundera på. Jag bryr mig inte för egen del, men du bör fundera på en sak: varför vill du sköta din navigering med en mikroskopisk skärm? Jag skulle knappt använda en surfplatta för att navigera med, och den skärmytan är ju hundra gånger större än skärmen på en klocka!
Citera
2022-10-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag vet inte om det du vill ha finns, men jag har en fråga som du bör fundera på. Jag bryr mig inte för egen del, men du bör fundera på en sak: varför vill du sköta din navigering med en mikroskopisk skärm? Jag skulle knappt använda en surfplatta för att navigera med, och den skärmytan är ju hundra gånger större än skärmen på en klocka!

Det har jag redan funderat på.

Jag har redan en 24" navigator i min 34 fots båt. Men om jag ändå skall skaffa mig en smartklocka, då vore det ju kul om den hade denna funktionen också

Detta är alltså varken primär eller sekundär navigationsutrustning, utan mer för skojs skull utöver det som faktiskt krävs för säkert sjömanskap.
Senast redigerad av Veridictores 2022-10-30 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in