2022-10-30, 17:36
Medlem
Sladdarens avatar
Hej

Inget speciellt märkvärdigt ämne för jag returnerar knappt nån grej jag köper men nu blev det så av 2 företag för reklamation. Pga ena grejen är fabriksskadad inkl andra grejen en sk powerbankbatteri å dynamo "överlevnadsradio" har värdelöst ljud och sprakar på varje kanal

Så förklarade saken för både Kjell å comp. samt Classe Olsson och fick returfraktsedlar skickade till mailen för avser att skicka tillbaka dom och inte inlämna dom fysiskt

Ingen av dessa företag skickade returfrakt -sedlar med QR kod (enligt rutinen)men skulle kanske kunna göra det i efterhand ev vid efterfrågan

1. Varför skickar dom inte ut det eller en sådan fraktsedel därtill ?

2. De med streckkod måste man skriva ut men min skrivare har slut bläck för stunden så därav bad jag ombudet skriva ut dom via telefon och maila pdf filerna, men blir lite omständigt för när jag vill returnera produkterna 2 så ska man ju tala om det i kassan plus att det ska tejpas osv. Upptar tid för personalen kan man säga

3. Varför gör företagen det omständigt eller har det blivit en liten miss bara eller har jag missat nån detalj ang QR kod?
Citera
2022-10-30, 17:52
Medlem
Streckkods avatar
Du gör två fel: Kjell å comp. samt Classe Olsson.

Gör om, gör rätt.
Citera
2022-10-30, 18:07
Medlem
Enligt rutinen? Jag har fått skriva ut själv flertalet gånger. Du får acceptera läget och fixa din skrivare eller överleva de få minuter det tar för ombudet att göra det åt dig.
Citera
2022-10-30, 18:09
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Jag har också tvingats gå till biblioteket för att skriva ut QR-kod. Ett mess är fasen inte ok för retur
Citera
2022-11-04, 10:59
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Enligt rutinen? Jag har fått skriva ut själv flertalet gånger. Du får acceptera läget och fixa din skrivare eller överleva de få minuter det tar för ombudet att göra det åt dig.

Jag reklamerar varor väldigt sällan. Kanske har hänt 3 ggr på 10 år

Finns ju folk som reklamererar hela tiden eftersom de inte läser på om varan eller att det är brist på info om produkten som gör en besviken eller fabrikationsfel. För att det ska vara enkelt och smidigt för kunden att bli nöjd på överpris-satta varor, tycker man att standarden ska vara en QR kod så det går rapt

Ombudet skrev ut. Började klippa sakta i papperet och var på väg att tejpa paketet i öppningen för att inget ska ramla ut inkl att det är nödvändigt att tejpa över hela fraktsedel-papperet med transparant tejp på paketet eftersom papperet kan slitas och rivas i frakten så det inte syns vem som reklamerat. Oc tejpen skyddar just det

Direkt jag såg han börja klippa i papperet sa jag. Släpp saxen så fixar jag det här och sätt dig i kassa för det var en massa folk som väntade i kö med sina matvaror

Därav upptar jag personalen onödig tid inkl att bibblan som kan ev skriva ut papper är ju inte alltid öppen eller i närheten. Inkl generellt tror jag det är inte alla som äger en skrivare

Du får det låta som kunden varit dum här och ska ägna massa omständigheter till återköp-returen med att få en icke fungerande, el nöjsam produkt. I många fall är det inte så
Senast redigerad av Sladdaren 2022-11-04 kl. 11:02.
Citera
2022-11-04, 11:06
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jag har också tvingats gå till biblioteket för att skriva ut QR-kod. Ett mess är fasen inte ok för retur

Det skickas via postombudet (som levererat varan) med bankid kod som jag förstår eller kanske mailen som man kan fota av QR koden. Sen vet jag inte vad som händer men antagligen funkar det så att personalen scannar av QR koden i ett nafs och sen matas en klisterlapp ut genom en printer på direkten som sätts fast på paketet, klart.
Citera
2022-11-04, 13:14
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det skickas via postombudet (som levererat varan) med bankid kod som jag förstår eller kanske mailen som man kan fota av QR koden. Sen vet jag inte vad som händer men antagligen funkar det så att personalen scannar av QR koden i ett nafs och sen matas en klisterlapp ut genom en printer på direkten som sätts fast på paketet, klart.

Aha…. trodde jag skulle klistra på paketet.

Ursäkta, ligger efter när det gäller sånt här.

Låter både rimligt och ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in