2022-10-30, 01:14
Bannlyst
Tragisk men HUR är detta möjligt?
Citera
2022-10-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGBITTERTRUTH

Ungefär som när folk blir ihjälklämda på festivaler och dylikt antar jag? 9 st dog på Roskilde 2000 har jag för mig. Och här var det hundratusentals som trängdes tydligen så det är klart att det drog upp siffran.
Citera
2022-10-30, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickemannen86
Ungefär som när folk blir ihjälklämda på festivaler och dylikt antar jag? 9 st dog på Roskilde 2000 har jag för mig. Och här var det hundratusentals som trängdes tydligen så det är klart att det drog upp siffran.

Ja det är riktigt jävla sjukt, vet någon varför det blev såhär, var det någon brand eller liknande som hade hänt eller varför fick folk panik?
Citera
2022-10-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ja det är riktigt jävla sjukt, vet någon varför det blev såhär, var det någon brand eller liknande som hade hänt eller varför fick folk panik?

Har skrivits här på Flashback att det ryktades om att någon kändis var i närheten och att alla blev som galna och skulle dit då, ingen aning om det stämmer dock.
Citera
2022-10-30, 01:49
Medlem
Citat:
Har skrivits här på Flashback att det ryktades om att någon kändis var i närheten och att alla blev som galna och skulle dit då, ingen aning om det stämmer dock.
Detta är det största ryktet jag har hört. Andra är nerdrogat godis som delats ut och konstig gas besprutats på gatorna.

Det sistnämna känns lite väl foliehatt dock.
Citera
2022-10-30, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Minst 146 döda nu, och många skadade.

Hörde ett rykte om att det var några kändisar i närheten och all började springa mot dem, kan det stämma? Nån k-pop stjärna kanske?

Hörde jag med. Den eller de ska ha befunnits på en pub. Och alla vet att det är en hysteri där med k pop osv. Galet.

Jag tror koreanska myndigheter tar i med hårdhandskarna efter detta. Det get otroligt dålig PR för landet så de styrande är nog inte så nöjda..
Citera
2022-10-30, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javool
Detta är det största ryktet jag har hört. Andra är nerdrogat godis som delats ut och konstig gas besprutats på gatorna.

Det sistnämna känns lite väl foliehatt dock.

Låter lite märkligt dock att så många fick veta samtidigt att en kändis var i närheten.
Citera
2022-10-30, 01:59
Medlem
Citat:
Låter lite märkligt dock att så många fick veta samtidigt att en kändis var i närheten.

Kanske någon tomte har skrikit med en mik.

Efter videos jag har sett verkar folkmängden verkligen komma som en våg. Precis som en snöboll som rullar ner för en klippa och byggs på till en mega boll.
Citera
2022-10-30, 02:40
Medlem
provinsen-taiwans avatar
Citat:

En funktion av sociala medier. "Lalisa är i Itaewon" i mobilen, och vi har en stampede…
Citera
2022-10-30, 02:42
Medlem
Om det stämmer att trängsel uppstod p.g.a. av att dom var på jakt på en kändis känner jag att min sympati sjunker ner till nära noll,givet att alla var där av samma anledning.
Citera
2022-10-30, 02:50
Medlem
PaoloRobertos avatar
Vi måste sluta avguda idoler
Citera
2022-10-30, 04:17
Medlem
cerns avatar
Citat:
Fattar inte detta heller..
Det är som att alla i hela Stockholm är inbjudna och välkomna in till en liten festlokal så hela stadens befolkning kommer dit och tränger ihjäl varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in