2022-10-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Tror du blandar ihop med Gainers, man blir knappast mätt av en proteinshake.
Jag blandar inte ihop det med gainer. Jag har druckit en till frukost regelbundet under rätt lång tid. Jag äter annat men jag står mig mycket längre med proteinskake till. Utan den är jag dock inte mätt så länge.
Citera
2022-10-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Kom ihåg att för 6 månader sedan så kostade en 1 kg whey 100% på MMsport, cirka 129 kr, nu kostar det 259 kr.

Hur hanterar ni prisökningen? Finns det några substitute? Börjar t.o.m fundera på om det är billigare att bara köpa storpack med kyckling i framtiden.

Kommer priset att gå ner till hållbara nivåer inom framtid?

Håll ögonen på Matsmart, de har emellanåt protein på utförsäljning, om du inte är fixerad vid bäst-föredatum. Klent utbud idag men kolla regelbundet.

https://www.matsmart.se/proteinprodukter
Citera
2022-10-30, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Äter du så proteinfattig kost eller har du gått på myten att man behöver abnorma mängder protein bara för man tränar?

+1
Proteinpulver är bara en ultra processad bi-produkt som kroppen inte klarar av riktigt då det inte är riktig mat.
Men grabbarna på gymmet tycker det är spännande med proteinpulver och mystiken kring pulver och att vara på gymmet. De få åren de tränar så kommer de köpa pulver oavsett vad man tycker.
Citera
2022-10-30, 12:29
Medlem
Citat:
Äter du så proteinfattig kost eller har du gått på myten att man behöver abnorma mängder protein bara för man tränar?

Bygger mer muskler och återhämtar mig snabbare ju mer protein jag käkar. Proteinpulver är enklare att smälta än att slänga i sig sjuka mängder kött vilket är jobbigare för kroppen att spjälka.

Alla är inte hulken som dig som kan slänga i sig minimala mängder protein och bli monster
Citera
2022-10-30, 16:42
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det finns många billigare protein per krona produkter att köpa än whey. Inte mitt problem.

Whey var aldrig gott ändå.

Vilka produkter syftar du då på?

För övrigt kan Whey smaka som den bästa milkshake du någonsin druckit.
Minns gamla Twinlab vasslet från början på 2000 talet som en gudomlig orgasm för smaklökarna.
Framförallt om man blandade med mjölk.
RX-Fuel va favoriten. Utan tvekan den bäst smakande vasslet jag någonsin testat.
Dock väldigt dyrt.
Citera
2022-10-31, 05:58
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Proteinpulver är livsmedel, varken mer eller mindre. Det är inte konstigare att köpa proteinpulver än att köpa kvarg.

Proteinpulver är ändå relativt billigt. Det är smidigt att ha med sig och det är enkelt.

Det finns studier som visar på optimala proteinintag för att bygga muskler. Alla kommer inte upp i dessa mängder bara genom maten.

Man kan absolut köpa kvarg istället men vad spelar det för roll? Proteinpulver kan vara riktigt bra att ha i hyllan hemma. Absolut inget konstigt eller onödigt.
Citera
2022-11-02, 07:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:

Talar inte för alla, särskilt inte kroppsbyggare.
Men med cancer och låga värden på vita blodkroppar, så krävs mycket protein för att komma igen. Och man orkar inte äta kött, ägg, fisk i den graden det behövs.

Nu vet jag att detta är under sport och träning, så håller med dig att då kan man väl fan bara glufsa i sig några kotletter om dagen istället. Men som mig, kanske flera i andra syften söker på dessa keywords, hittar denna tråd, och undersöker.
Citera
2022-11-02, 08:39
Medlem
En bidragande faktor till det nya priset är att många återförsäljare har sålt proteinpulver mot förlust tidigare. När MMsports (som nämns i trådstarten) sålde proteinpulver för 129:- stod råvaran, utan smak och tillsatser, i ungefär samma summa.

Med höjda priser på råvaror, el och transport så går det inte längre att sälja mot förlust och därför har det blivit en dubbel höjning.
Citera
2022-11-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Gör gainer istället som jag med mjölk, havregryn, jordnötssmör, äggvita och banan.

Din jävla idiot! Det är ju en HELT annan produkt!
Citera
2022-11-02, 09:03
Medlem
Denna trend kommer bara att fortsätta. Företagen passar på att tjäna enorma pengar genom att höja priserna och skylla på inflation. Trist att detta fusk får pågå.
Enda som kan bryta trenden är total bojkott. Funkar på kosttillskott, svårare för mat.
Citera
2022-11-02, 09:07
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Vilka produkter syftar du då på?

Billigare vet jag inte men jag tycker soja+havre fungerar lite bättre. Jag får ut mer av 30g soja+havre än jag får ut av 40g vassle.
Citera
2022-11-02, 09:16
Medlem
Biggedys avatar
Håll koll på rabattkoder och kampanjer. Nu kan man t.ex få star nutrition för 169kr/kg med 10% rabattkod men man måste köpa 16 kg.

Bodylab och GG. Själv har jag alltid minst 20kg hemma mem köper på mig varje gång det är kampanjer.
Senast redigerad av Biggedy 2022-11-02 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in