• 1
  • 2
2022-10-29, 15:11
Medlem
Benji86s avatar
Kom ihåg att för 6 månader sedan så kostade en 1 kg whey 100% på MMsport, cirka 129 kr, nu kostar det 259 kr.

Hur hanterar ni prisökningen? Finns det några substitute? Börjar t.o.m fundera på om det är billigare att bara köpa storpack med kyckling i framtiden.

Kommer priset att gå ner till hållbara nivåer inom framtid?
Citera
2022-10-29, 15:31
Medlem
Ägg med Kalles randiga kaviar är lösningen.
Dessutom blir du mätt.

Vem lyckades sälja in p-pulvret från början?
Citera
2022-10-29, 15:43
Medlem
Har slutat handla proteinpulver.
Skickade ett surt mail till MM Sports där jag deklarerade mitt missnöje över deras ockerpriser.
Fick så klart inget svar.
Är ganska så säker på att de höjer mer än vad de behöver, precis som ICA, Coop och alla andra matbutiker gör.

Riktar in mig på mer proteinrik mat istället.
Kanske inte billigare men säkert bättre för kroppen.
Citera
2022-10-29, 16:01
Gör gainer istället som jag med mjölk, havregryn, jordnötssmör, äggvita och banan.
Citera
2022-10-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Kom ihåg att för 6 månader sedan så kostade en 1 kg whey 100% på MMsport, cirka 129 kr, nu kostar det 259 kr.

Hur hanterar ni prisökningen? Finns det några substitute? Börjar t.o.m fundera på om det är billigare att bara köpa storpack med kyckling i framtiden.

Kommer priset att gå ner till hållbara nivåer inom framtid?

Har redan bunkrat två ton PP till det lägre priset så jag klarar mig ett tag.
Citera
2022-10-29, 16:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Än så länge är det mest bang for the buck med proteinpulver men det börjar närma sig smärtgränsen. Lustigt nog är det exakt samma pris för 1 kg Whey-80 på Gymgrossisten.

Jag kör mer och mer på bara mjölk. 35g protein per liter. Något dyrare men mer naturligt.
Citera
2022-10-29, 16:12
Medlem
happilappis avatar
Det finns många billigare protein per krona produkter att köpa än whey. Inte mitt problem.

Whey var aldrig gott ändå.
Citera
2022-10-29, 16:53
Medlem
Jag har slutat köpa proteinpulver men jag har sett att ica maxi har haft bl a chokladsmak för 200 kr. Andra smaker har dock kostat 250-260 kr.
Det är smidigt och ett enkelt sätt att bli mätt på men inte till vilket pris som helst.
Citera
2022-10-29, 20:21
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Gör gainer istället som jag med mjölk, havregryn, jordnötssmör, äggvita och banan.
Med tanke på hur mjölken blivit dyrare också så...nja tror inte det blir billigare.
Citera
2022-10-29, 20:23
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden309
Jag har slutat köpa proteinpulver men jag har sett att ica maxi har haft bl a chokladsmak för 200 kr. Andra smaker har dock kostat 250-260 kr.
Det är smidigt och ett enkelt sätt att bli mätt på men inte till vilket pris som helst.
Tror du blandar ihop med Gainers, man blir knappast mätt av en proteinshake.
Citera
2022-10-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Har slutat handla proteinpulver.
Skickade ett surt mail till MM Sports där jag deklarerade mitt missnöje över deras ockerpriser.
Fick så klart inget svar.
Är ganska så säker på att de höjer mer än vad de behöver, precis som ICA, Coop och alla andra matbutiker gör.

Riktar in mig på mer proteinrik mat istället.
Kanske inte billigare men säkert bättre för kroppen.
Råvarupriset på vassle ska ha sjunkit. Dom som säljer tillskott har bara hakat på trenden att skylla allt på ukraina och sedan ta ockerpriser.
ICA, COOP osv. är minst lika fula med det då många producenter och bönder gått ut i media och sagt att dom inte höjt priserna.
ICAs kvarg kostade 10kr nu har dom höjt skiten till 15spänn på kort tid.

Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det finns många billigare protein per krona produkter att köpa än whey. Inte mitt problem.

Whey var aldrig gott ändå.
Finns whey som är väldigt god, speciellt om man blandar det med mjölk. Har även köpt äcklig whey som jag fått slänga.

Kan du ge några förslag på billiga proteinkällor?

Vet ni förresten hur man kommer i kontakt med grossister som säljer ren vassle? Hade lätt kunnat tänka mig att köpa det direkt från grossist.
Citera
2022-10-29, 21:28
Medlem
Vansterpartiets avatar
Äter du så proteinfattig kost eller har du gått på myten att man behöver abnorma mängder protein bara för man tränar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in