Kapellskärning i Landskrona.
Klockan: 03:37, larm inkommer om en kapellskärning på Lundåkragatan.
Polis skickas till platsen och möter upp lastbilschauffören. En större mängd kartonger
innehållandes blöjor har tillgripits. - Anmälan om stöld kommer/har upprättas.
Vad vet vi mer om stölden?, beställningsuppdrag av blöjor som kanske avyttras vidare?
Senast redigerad av ATOR 2022-10-29 kl. 09:17.
Kapellskärning i Landskrona.
Klockan: 03:37, larm inkommer om en kapellskärning på Lundåkragatan.
Polis skickas till platsen och möter upp lastbilschauffören. En större mängd kartonger
innehållandes blöjor har tillgripits. - Anmälan om stöld kommer/har upprättas.
Vad vet vi mer om stölden?, beställningsuppdrag av blöjor som kanske avyttras vidare?
Citat:
Ursprungligen postat av b1619d
Är det månne brottsligt organiserade småbarnsföräldrar som varit farten tro?
Jag undrar lite hur man tänkt när man kör omkring med stora laster av värdefulla blöjor endast skyddade av ett tunt kapell i Landskronatrakten. Det borde vara allmänt känt att Landskrona inte är den tryggaste platsen i Sverige och att blöjor är oerhört eftertraktade hos den grupp som är mest kriminella i Sverige - stora barnfamiljer.
Tiderna då ensambarn var de som utmärkte sig i brottsstatistiken är sen länge förbi, nuförtiden kommer t ex alla gängmedlemmar som skjuter ihjäl och skjuts ihjäl från familjer med stora barnskaror.
Jag undrar lite hur man tänkt när man kör omkring med stora laster av värdefulla blöjor endast skyddade av ett tunt kapell i Landskronatrakten. Det borde vara allmänt känt att Landskrona inte är den tryggaste platsen i Sverige och att blöjor är oerhört eftertraktade hos den grupp som är mest kriminella i Sverige - stora barnfamiljer.
Tiderna då ensambarn var de som utmärkte sig i brottsstatistiken är sen länge förbi, nuförtiden kommer t ex alla gängmedlemmar som skjuter ihjäl och skjuts ihjäl från familjer med stora barnskaror.
Fick för mig att kapellen var borta på lastbilarna med dyrbar last, hörde också att blöjor är högvaluta,
priserna har ökat ordentligt och antal blöjor har minskat paketen. / Tror ingen slump av stölden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!