2022-10-29, 02:06
Bannlyst
Kan man säga att Angered och Backa är distrikt i gbg? Eller är det mer stadsdelar

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6teborgs_kommun
här står det att agnered är ett statsdelsområde

Men längst ner står det också att det är ett distrikt, om ni söker distrikt alltså.

Jag behöver veta för det frågas om distrikt på en australiens immigrations hemsida. Bor i backa, men vet inte vf det står state som en av dom 4?

County, Province, District ,State

Ska jag skriva Västra Götalands län eller hisings backa eller ba backa?
Citera
2022-10-29, 03:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbajsmullaten
Kan man säga att Angered och Backa är distrikt i gbg? Eller är det mer stadsdelar

Men längst ner står det också att det är ett distrikt, om ni söker distrikt alltså.

Jag behöver veta för det frågas om distrikt på en australiens immigrations hemsida. Bor i backa, men vet inte vf det står state som en av dom 4?

Finns inte "distrikt" i Sverige.
Hisings Backa tror jag det heter här i Göteborg.
Möjligtvis heter Göteborg något annat i Australien?
Citera
2022-10-29, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerbajsmullaten

Om det står fyra olika typer av indelningar och frågan är avsedd att besvaras av folk från olika länder är det väl sannolikt att de skrivit flera alternativ eftersom de vet att alla länder inte har samma typ av regionala uppdelningar? Hade det bara stått "province" hade en massa folk runt om i världen suttit och "Vadå provins? Vi har inga provinser i X-land! Vi har bara stater och counties!" Ungefär som du gör nu.

Om du skrivit vilken adress du bor på och där angett postort eller kommun borde länet vara det som bäst motsvarar "county, provins, distrikt eller delstat".
Citera
2022-10-29, 08:24
Moderator
Tystnads avatar
RP 0.01 Obegriplig rubrik. ........Bostad, hem och trädgård --> Rubrik ändrad och tråd återställd
/Moderator
Senast redigerad av Tystnad 2022-10-30 kl. 18:48.
Citera
2022-10-30, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wildebeest
Om det står fyra olika typer av indelningar och frågan är avsedd att besvaras av folk från olika länder är det väl sannolikt att de skrivit flera alternativ eftersom de vet att alla länder inte har samma typ av regionala uppdelningar? Hade det bara stått "province" hade en massa folk runt om i världen suttit och "Vadå provins? Vi har inga provinser i X-land! Vi har bara stater och counties!" Ungefär som du gör nu.

Om du skrivit vilken adress du bor på och där angett postort eller kommun borde länet vara det som bäst motsvarar "county, provins, distrikt eller delstat".
Ok tack för svar.

Jag bor i backa häri gbg, när jag söker på "stadsdel" på translate, så får jag faktiskt upp district. Men blir fortfarande ossäker. Kommun, blir ju Göteborgs kommun. Kanske ska jag skriva Västra Götaland? Bäst är nog att ringa amabassden och fråga.
Citera
2022-11-04, 10:16
Medlem
GregerMedeltids avatar
I vissa länder är motsvarande fält del av postadressen och måste skrivas ut, men i Sverige har vi inget sådant. Om inte fältet kan lämnas tomt kann du fylla i N/A (not applicable).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in