Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Som jag sagt först måste man presentera en budget sedan skall man rösta om den i riksdagen sedan kan man genomföra åtgärderna. Man kan inte börja innan man vet om det ens blir godkänt i kammaren? Jag tror du är lite för otålig och kanske missade en och annan SO lektion i skolan för ditt eget bästa.
Försök inte göra det snyggt och glida iväg från sanningen. Jag är inte så lättlurad som du verkar tro. Och är dessutom högt utbildad och driver ett eget företag sedan 2003.
SD och M talade högljutt om hur de skulle sänka bränsle och elpriserna snabbt om de fick bilda en regering. Nu hamnade inte SD i regeringen, men de har fått ett mycket stort inflytande och har en gemensam budget.
Nu försöker de smita ifrån sina vallöften med svansen mellan benen.
Många högt uppsatta ekonomer och personer i stora företag, avslöjar lögnerna i den nya regeringen.
"Sänk priset på diesel med 10 kronor litern
SD: Vårt nya förslag gör omedelbar skillnad i människors vardag"
"Därför går vi nu fram med en historisk satsning på sänkta bensin- och dieselpriser. Vi föreslår tre åtgärder, för maximal effekt, som skulle göra en omedelbar skillnad i människors vardag. Med förslagen sänks dieselpriset med 10 kronor och bensinpriset med 6,50 kronor."
"1. Permanent sänkt bränsleskatt med 2 kronor för både bensin och diesel. Detta utöver de 50 öre vi redan drivit igenom i vår gemensamma budget
2. Reduktionsplikten behöver sänkas till miniminivå. Effekten blir störst för diesel och ger ytterligare en sänkning med över 3 kronor per liter vid pump.
3. En sänkning av momsen på drivmedel till 6 procent
under andra halvåret 2022 ger stor priseffekt direkt vid pump – med dagens nivåer ger detta ytterligare ungefär 3,75 kronor lägre pris vid pump.
"Sammantaget innebär ovanstående förslag en prisskillnad vid pump på 10 kronor per liter diesel och 6,50 kronor per liter bensin."
"Jimmie Åkesson, partiledare (SD)
Oscar Sjöstedt, ekonomisk-politisk talesperson (SD)"
Allt är bara en fet lögt, allt för att fiska röster på det som berör mest hos folk!
Detta kommer att kosta i form av att det kommer bara bli en Mandatperiod för den här såkallade regeringen...Om den nu över lever En mandatperiod. Det betyder att alla förändringar som man tutat i sina väljare går om stöpet!