2022-10-27, 10:01
Medlem
zwoigs avatar
Jag har en 6s som är totatalknas. Den behöver glas och LCD. Sedan så har jag en iPhone 11, där glaset har börjat knavra sig, så den behöver ett skyddsglas. Frågan är då var ska jag ska köpa skärmglas och LCD som är av bra kvalitet och då till ett vettigt pris?
Citera
2022-10-27, 10:16
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Jag har en 6s som är totatalknas. Den behöver glas och LCD. Sedan så har jag en iPhone 11, där glaset har börjat knavra sig, så den behöver ett skyddsglas. Frågan är då var ska jag ska köpa skärmglas och LCD som är av bra kvalitet och då till ett vettigt pris?

Svenska sidor som teknikdelar.se hade jag litat på. Sen kan du kasta tärning med att beställa från alibaba eller aliexpress. Ytterligare alternativ som kan vara vettigt är Amazon, om inte annat för det bra konsumentskyddet. Men då får du även läsa på om säljaren och recensionerna.
Citera
2022-10-27, 18:37
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Svenska sidor som teknikdelar.se hade jag litat på. Sen kan du kasta tärning med att beställa från alibaba eller aliexpress. Ytterligare alternativ som kan vara vettigt är Amazon, om inte annat för det bra konsumentskyddet. Men då får du även läsa på om säljaren och recensionerna.
Tack. Börjar med att kika där.

Just det med att beställa från Kina känns lite osäkert, men jag kanske oroar mig i onödan? Allt kommer väl därifrån ändå?
Citera
2022-10-27, 18:58
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Tack. Börjar med att kika där.

Just det med att beställa från Kina känns lite osäkert, men jag kanske oroar mig i onödan? Allt kommer väl därifrån ändå?

Det är ju det som är problemet. All kass skit, all bra skit och allting därimellan kommer huvudsakligen från Kina. Sen så har vi ju grejen att blir du blåst när du beställer från typiska kinessidor så kan du inte räkna med att se några pengar tillbaka eller möjligheten att lämna igen en produkt du inte är nöjd med. Om det inte handlar om småpengar så dom skickar en ny om dom är schyssta.
Det är ju en anledning Kina helt och hållet struntar i patentlagar och kopierar allt dom kan lol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in