• 1
  • 2
2022-10-26, 12:25
Medlem
Är trettio år senast jag besökte en Cirkus. Det var god stämning. Musik och uppträdande. Det var Cirkus Scott kommer jag ihåg.

Någon som vet om Cirkus Scott är igång?
Citera
2022-10-26, 12:59
Medlem
BananShans avatar
Igen, la de ner en kortare tid eller? De aktiva nu i alla fall.
Citera
2022-10-26, 13:18
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Igen, la de ner en kortare tid eller? De aktiva nu i alla fall.

Dom kanske pausade under pandemin?

Rätt säker på att senast det var circus på Ånäsfältet här i Göteborg så var det dom iaf.

Kan ha fel dock och har ingen aning om när det var. Några år sen iaf
Citera
2022-10-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoraStenar
Är trettio år senast jag besökte en Cirkus. Det var god stämning. Musik och uppträdande. Det var Cirkus Scott kommer jag ihåg.

Någon som vet om Cirkus Scott är igång?

När man googlar så står det så här:
Finns Cirkus Scott?
”På grund av rådande läge måste vi tyvärr skjuta upp vår premiär till våren 2022. För oss kom tyvärr det glädjande beskedet om att man öppnar upp för större publik försent för att hinna med alla förberedelse inför premiären”.

Så ja - det verkar som om de finns kvar och är igång!
Citera
2022-10-26, 14:21
Tillhör du generationen som inte hört talas om sökmotorer?

https://cirkusscott.se/

Citat:
På grund av rådande läge måste vi tyvärr skjuta upp vår premiär till våren 2022.

För oss kom tyvärr det glädjande beskedet om att man öppnar upp för större publik försent för att hinna med alla förberedelse inför premiären. Vi är själva enormt besvikna då vi sett fram emot att åter få möta vår publik under vår tältkupol nu redan i höst.

Vi önskar alla en fantastisk höst och ser fram emot att välkomna er alla våren 2022.

Mvh
Robert Bronett
Citera
2022-10-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenn1
När man googlar så står det så här:
Finns Cirkus Scott?
”På grund av rådande läge måste vi tyvärr skjuta upp vår premiär till våren 2022. För oss kom tyvärr det glädjande beskedet om att man öppnar upp för större publik försent för att hinna med alla förberedelse inför premiären”.

Så ja - det verkar som om de finns kvar och är igång!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tillhör du generationen som inte hört talas om sökmotorer?

https://cirkusscott.se/

Trevligt! Trodde de helt lagt ned verksamheten. Bra att de är igång och håller institutionen vid liv så att fler får avnjuta Cirkus-upplevelsen.
Citera
2022-10-26, 14:53
Medlem
rikastistorstans avatar
Haha vem fan går på cirkus fortfarande? Det var ju inte ens kul som barn. Nog för att jag är stockkonservativ men cirkusens död kommer jag inte sörja.
Citera
2022-10-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Haha vem fan går på cirkus fortfarande? Det var ju inte ens kul som barn. Nog för att jag är stockkonservativ men cirkusens död kommer jag inte sörja.

Det är ju väldigt kontinentalt med Cirkus. Överklassen gjorde ju sina kulturresor medans folket kunde gå på cirkus och se excentriska människor från hela världen bjuda på avancerade akter. Cirkus är sublimt. Gränslandet mellan fiktion och verklighet. Cirkus har bidragit till hela performance-kulturen. Tänk dig när bondmän fick se bystdrottningar och kvinnor i allmänhet exponera sina kroppar i spännande akter. Glöm inte den kvinnliga frigörelsen!
Citera
2025-02-24, 23:24
Medlem
Crapmagics avatar
När fan släpps biljetterna?, Robert lever kvar som om det vore 2022 fortfarande

Kan någon flashback detektiv ta reda på om man lagt ner eller
om man bara väntar på bättre tider, ring Robert!
Citera
2025-02-25, 00:41
Medlem
Det verkar vara nedlagt. I viket land var Cirkus Scott registrerat, har någon fundering om Frankrike? Är det satt i konkurs eftersom Henry startat nytt företag i samma bransch?

Citat:
François Bronett avled 1994 och Henry och Robert blev ägare till Cirkus Scott. 2002 lämnade Robert Bronett företaget varefter Henry Bronett drev verksamheten vidare i egen regi under 2003, men valde sedan att ej driva cirkusen vidare på grund av svårighet att få lönsamhet i företaget. År 2004 startade Henry Cirkus Bronett.[1]

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirkus_Scott

Något Cirkus Bronett finns inte men väl Pleasure Principle Entertainment P.P.E. AB på Henry Bronett.

https://www.allabolag.se/foretag/ple.../2K23Q43I63IJJ
Citera
2025-03-15, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Speciellt efter att de tog bort djuren. Vilket är helt rätt.
Citera
2025-03-16, 11:50
Medlem
Bret-Harts avatar
ja de är igång, har du aldrig sett en pride parad någon gång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in