2022-10-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Verkar finnas flera sidor i hela Kaukasien, helt säkert finns där islamister som vill ta över Groznyj.

Ok, då blir det intressant att se vad som händer i framtiden i den regionen.
Citera
2022-10-26, 09:10
Medlem
Porrstjarnas avatar
Lärde vi oss något under kravallerna senast?

Får hoppas på det, tror man har bättre koll på vilka som fanns i bakgrunden och eldade på
än vad som framkom offentligt. Trådarna fylldes av hån när det från myndighetshåll antyddes
att större aktörer fanns i bakgrunden då, nu skulle det troligen ses som en självklarhet.
Borde se det komma den här gången. Självklart ?

Fast en utrikesminister som Twittrar ut ett tecknat självporträtt som 20 meter hög karikatyr
med Finlandsfärjor till skor får mig tyvärr att tro annat
Citera
2022-10-26, 09:26
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
den svarta monoliten mitt i rummuet ar en gava fran svenska staten, monoliten ar tankt att representera ”guden med de manga namnen” enligt dag hammarskjold(tror jag det var som sa)detta kan ses som en hint till satan.

Enligt den Nordiska mytologin avser det vikingaguden Oden, kungen över de nordiska gudarna.
Vikingarna hade mer än 200 namn för Oden vilken i skalderna även beskrevs som en vishetens gud.
Oden satt enligt legenden i sin tron, Lidskjalf, i Valhall, och från den kunde han se allt som hände
i världen med sitt allseende öga.

Därifrån välkomnade han även de krigare som stupat i strid.
I Valhall kunde de återuppståndna krigarna – så kallade enhärjare – roa sig med krigslekar, fläsk och mjöd.

Nu är jag inte man att säga om Dag Hammarskjöld och Sverige hade Oden eller Putin i åtanke
när man avtäckte monoliten du refererar till, men nog har det gått helt åt helvete för Ryssarna.
Den saken är i alla fall glasklar!
Citera
2022-10-26, 09:26
Medlem
Och den lilla idiotmänniskan Khamzat som umgås med honom borde omgående få sitt svenska pass indraget , portas från ALLA MMA-arenor över hela världen... vilket vansinne att han forfarande får vara med i UFC.
Citera
2022-10-26, 09:34
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyskaMaffian
Källa: https://twitter.com/wartranslated/status/1584990975973216258

Kadyrov är högste befälhavaren i Ryssland efter Putin. Nu proklamerar han jihad mot Europa. Européerna har dekadenta värderingar, och rättrogna muslimer måste nu förstöra dessa. De ska enligt Kadyrov inte tas till fånga utan istället brännas.

Frågeställning: kommer Europa nu ta hotet från Ryssland på allvar?

näst högst efter Putte är Lavrov (utrikesministern)
Citera
2022-10-26, 09:35
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Mest bizarra person på planeten. Stjäl miljarder från sitt folk, dödar och våldtar oskyldiga som lever i fattigdom ändån verkar han vara hyllad av majoriteten av tjetjener.

Religion är bara ett verktyg till makt, även i detta tillfället.

Helt otroligt att folk fortfarande tror på skiten.

Å andra sidan tror jag på demokrati också...
Citera
2022-10-26, 09:45
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Ryska folket är orthodoxt kristna och läser sin Bibel. De vet nog därför vad Putin vet och håller självklart med honom i detta.

Där är det inte som här, att satanisterna tagit över medierna. Så folket är nog helt med på noterna.

Nu glömde du att Islam är den näst största religionen i Ryssland.
Citera
2022-10-26, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrstjarna
Enligt den Nordiska mytologin avser det vikingaguden Oden, kungen över de nordiska gudarna.
Vikingarna hade mer än 200 namn för Oden vilken i skalderna även beskrevs som en vishetens gud.
Oden satt enligt legenden i sin tron, Lidskjalf, i Valhall, och från den kunde han se allt som hände
i världen med sitt allseende öga.

Därifrån välkomnade han även de krigare som stupat i strid.
I Valhall kunde de återuppståndna krigarna – så kallade enhärjare – roa sig med krigslekar, fläsk och mjöd.

Nu är jag inte man att säga om Dag Hammarskjöld och Sverige hade Oden eller Putin i åtanke
när man avtäckte monoliten du refererar till, men nog har det gått helt åt helvete för Ryssarna.
Den saken är i alla fall glasklar!
jo krafter inom UN vill ha bort ryssland, formodligen for att dom inte foljer dess sataniska agenda.
oden ar nordiska mytologins jupiter…det verkar snarare vara saturnus d.hammarskjold hanvisade till...men jag ska ta och kolla upp jupiter och se vilken uraldrig gud han baserades pa. ...annars ar just jupiter(planeten)med sin ”flack” i mitt tycke symbolen for det allseende ogat, intressant hur man sa traffsakert kan kopplas till den enogda oden.
UN's sataniska new age religion har sin grund i H.Blavatsky's laror och ar saledes starkt kopplat till ukraina. sa nog finns det fog for pastaendet att sataniska krafter jobbar och har gjort sa lange for att fa ryssland pa kna.
i slutet av forra aret sa avtacktes en ny staty utanfor UN skrapan, en best som latt kan fa en till tankarna om besten som det omtalas om i bibeln.
i just new york verkar det finnas en mangd sataniska monument.
Citera
2022-10-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
https://tass.ru/politika/16150577
Satans största trick sägs vara att han övertygat världen att han inte existerar. Men Ryssland verkar nu hittat honom.

I ryssen Michail Bulgakovs roman "Mästaren och Margarita" är det annars just i Moskva djävulen huserar, under det tagna namnet Woland.

Sataniska makter förekommer mycket flitigt i rysk föreställningsvärld och kultur, läs Gogol etc.
Citera
2022-10-26, 11:49
Medlem
Kaptenkirks avatar
Var det inte han som var med i en urlöjlig video där han skjuter med 2 maskingevär från höften och hoppar runt som en ninja typ?
Citera
2022-10-26, 11:59
Medlem
jack.danielss avatar
Putin lierar sig verkligen med den värsta sortens halvfigurer! Näste man som får en ledande post i Ryzzland är väl nån krigsherre från Etiopien, som inte en jävel vare sig är rädd för eller respekterar!
Citera
2022-10-26, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Helt otroligt att folk fortfarande tror på skiten.

Å andra sidan tror jag på demokrati också...

Spelar det någon roll om ledarskapet tror på religionen eller om de låtsas? Det ger dem fördelar. Kontrollera folket, kuva kvinnorna, rätt att ha ett harem, rätt att döda oliktänkande, rätt att bestjäla och lura alla ”otrogna hundar”. Idel fördelar för en auktoritär ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in