2022-10-26, 12:07
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Spelar det någon roll om ledarskapet tror på religionen eller om de låtsas? Det ger dem fördelar. Kontrollera folket, kuva kvinnorna, rätt att ha ett harem, rätt att döda oliktänkande, rätt att bestjäla och lura alla ”otrogna hundar”. Idel fördelar för en auktoritär ledare.

Tänkte mest på gemene man.. Ledarna spelar igen roll såklart...
Citera
2022-10-26, 12:30
Medlem
rrpipers avatar
Den Ryska desanatiseringen av Ukraina

Ukraina skall nu enligt det Ryska säkerhetsrådets senaste klargörande "Desataniseras".

https://news.yahoo.com/russias-security-council-claims-hundreds-144610842.html
https://www.truthorfiction.com/russia-calling-for-desatanization-of-ukraine/

Även Ramzan Kadyrov tar upp behovet av detta. Tydligen ser man kopplingar till den amerikanska religiösa gruppen "Church of Satan" sprida sig i Ukraina. Vad säger ni vänner av Ryssland i forument angående detta? Är ni också upprörda över de satanistiska kopplingarna i Ukraina, likt många av er har varit över de nazistiska kopplingarna? Och kan ni påvisa att er oro startade innan det togs upp officiellt från Rysk sida? Eller baseras er oro över Ukrainsk Nazism eller Satanism enbart på uttalanden från Rysk sida? Hur fungerar det? Jag frågar eftersom många vänner av Ryssland frekvent hänvisar till Ukrainas Nazism som vore det ett verkligt problem och en verklig orsak att föra ett brutalt invasionskrig som förstör liv och egendom för mängder av oskyldiga civila.
Citera
2022-10-26, 12:32
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Putin lierar sig verkligen med den värsta sortens halvfigurer! Näste man som får en ledande post i Ryzzland är väl nån krigsherre från Etiopien, som inte en jävel vare sig är rädd för eller respekterar!

Så gör de flesta diktatorer. Det är ingen slump att det bara behövs en ytlig granskning av de 10-20 närmaste männen i en diktators närhet för att hitta allehanda degenererade och maktgalna typer, med allt ifrån klinisk sinnessjukdom till pedofila böjelser.
Citera
2022-10-26, 12:45
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
https://tass.ru/politika/16150577

Satans största trick sägs vara att han övertygat världen att han inte existerar. Men Ryssland verkar nu hittat honom. Det är egentligen Satan de slagits mot hela tiden, förklädda till Nazister. Detta kan vi t.ex enkelt se genom att titta på Azovbataljonens nazistiska insignia. http://image.slidesharecdn.com/ukraineconflict-150315225045-conversion-gate01/95/ukraine-conflict-english-42-638.jpg?cb=1426478008

Detta är saker som de flesta inte känner till, men den svarta solen är samma sak som den svarta kuben(hexagrammet), två benämningar på "Saturn" som är samma sak som Satan. (Se t.ex boken Cult of the black cube) Planeten Saturnus kallades den mörka eller den svarta solen i antiken.

Det är den 6:e planeten ifrån solen, den har ett 6-sidigt hexagram i form av en storm osv - 666

Dessutom ser planeten ut som ett öga, och det "allseende ögat" ser vi ju överallt både hos kändisar som gör tecknet och på dollarsedlar, i media osv - ifrån de som öppet skyltar med att de jobbar åt satan. Det finns mycket om detta för den som söker. Här t.ex https://alienantichrist.net/2015/06/16/666-the-worship-of-saturn-and-his-relationship-to-the-beast-of-revelation-by-jeff-wingo/ (Altiyan Childs har även gjort en 5 timmar lång dokumentär där han avslöjar mycket hur de tagit över världen - satans synagoga)

Hursomhelst, nu verkar det som Putins många hänvisningar till "Det satanistiska väst" kommer få sin förklaring hos fler som söker, då detta blir mer och mer officiellt. Kommer våra medier ens nämna detta? Om inte, så vet vi varför.

Kommer Ryssland lyckas? Isåfall tror jag inte det räcker med Ukraina. Kanske är kärnvapnen oundvikliga, men det är väl det Satan vill.

En sak som är säker, är att Ryssland har Gud på sin sida i detta.

Denna senaste rappakalja är en morfinmissbrukares dröm om en vändning av kriget.
Putin behöver en folklig kraftsamling för att vända utvecklingen och alla sjuka försök att motivera prövas.
Citera
2022-10-26, 12:47
Medlem
JustTheFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrstjarna
Feltolkat och felöversatt!

"Shait" är ett urbant uttryck som härstammar från det engelska ordet shit, vilket betyder bajs, avföring, exkrementer etc.
Se https://www.urbandictionary.com/define.php?term=shait

En "deShatianization" torde således betyda "avlägsna" eller "torka bort" bajset.

Då förstår man Kadyroviternas uppgift bättre, avlägsna det bruna spåret den Ryska armén lämnat efter
sig som breda pennstreck riktning bakåt i sin panikartade reträtt österut från Europa.

Fel, Satan kallas Shaitan för muslimer/araber.
Citera
2022-10-26, 12:51
Avslutad
Vilken tur att vi inte öst på med hundratusentals muslimer som hatar väst och västerländska värderingar med det här i åtanke. Ohh wait.

Nu känns det iaf bra att ha en regering på plats som förhoppningsvis får till stånd utvisningar av de värsta Putinfansen och de vilka eventuellt svarar upp till en sådan här fatwa.
Citera
2022-10-26, 12:52
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Putin lierar sig verkligen med den värsta sortens halvfigurer! Näste man som får en ledande post i Ryzzland är väl nån krigsherre från Etiopien, som inte en jävel vare sig är rädd för eller respekterar!

Hahahaha krigsherre från Etiopien tack, det gjorde min dag!

Såhär på min första dag som, enligt säkra källor, satanist, vill jag tipsa ensamdvärgen om Haiti.
Lite exotiskt och inte allt för vanligt på den storpolitiska arenan.

En käck voodoo-präst komplett med skallra och allt kanske skulle piffa upp stämningen?
Citera
2022-10-26, 13:13
Bannlyst
Detta förtydligar och påvisar faran med att ha muslimer i ett samhälle. Det räcker med att en predikant någonstans på planeten, ska utlösa en fatwa och uppmana muslimer i landet de befinner sig i att "börja agera", så har man en våg av terror. Nu har vi inte enbart terrorister likt ISIS, utan nu kan det i ekvationen tillägas att muslimer generellt står på putins sida i kriget och alltså kan agera i ryssens intressen. En gyllene resurs för Putin, muslimer boendes i väst fientligt inställda till det samhälle de huserar i. Tänk er en terrorcell uppbackade av FSB/Kremlin.

Nu uppmanar Khadyrov muslimer i väst till terror. Skulle inte förvåna mig om vi nu får ännu en våg av muslimsk terror på halsen.
Senast redigerad av InteriorDecorator 2022-10-26 kl. 13:36.
Citera
2022-10-26, 13:17
Medlem
Porrstjarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Fel, Satan kallas Shaitan för muslimer/araber.

Jag läser i mitt exemplar av Koranen såväl som i Martin Lings "Muhammed - hans liv enligt de tidigaste källorna" nåt helt annat.
Djävulen heter blis och började sitt liv som en djinn, tills han trotsade Guds befallning att buga inför Adam och Eva.
Istället för att straffas när han trotsar sin skapare Gud utmanar Iblis sin skapare och Gud godtar Iblis "utmaning" och garanterar honom och hans anhängare helvetet.
Lite som Krim eller de annekterade delarna av Ukraina, kan tyckas.
Iblis försöker fördärva människor genom frestelse och genom falska föreställningar och locka människosläktet till Jahannam, den Islamska varianten på temat helvetet.
En tydlig skillnad mot den kristna tron är att Iblis inte är fiende mot Gud då gud som skapare är överlägsen honom, utan i förstone fiende till människan.

Skall jag fortsätta?
Citera
2022-10-26, 13:26
Medlem
(FB) Kadyrov förklarar jihad mot Europa. "De är satanister och måste förstöras"
Citera
2022-10-26, 13:27
Medlem
Jan-As avatar
De kan ju inte må bra där i ryssand..
Herregud! De gör parodi på sig själva.
Citera
2022-10-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrstjarna
Jag läser i mitt exemplar av Koranen såväl som i Martin Lings "Muhammed - hans liv enligt de tidigaste källorna" nåt helt annat.
Djävulen heter blis och började sitt liv som en djinn, tills han trotsade Guds befallning att buga inför Adam och Eva.
Istället för att straffas när han trotsar sin skapare Gud utmanar Iblis sin skapare och Gud godtar Iblis "utmaning" och garanterar honom och hans anhängare helvetet.
Lite som Krim eller de annekterade delarna av Ukraina, kan tyckas.
Iblis försöker fördärva människor genom frestelse och genom falska föreställningar och locka människosläktet till Jahannam, den Islamska varianten på temat helvetet.
En tydlig skillnad mot den kristna tron är att Iblis inte är fiende mot Gud då gud som skapare är överlägsen honom, utan i förstone fiende till människan.

Skall jag fortsätta?

FYI:

https://www.britannica.com/topic/shaitan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in