2022-10-30, 04:08
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
suck, fortfarande för feg att svara på en enda fråga jaaaaa.

Hur många natoländer har ryssland anfallit och hur många icke-natoländer har ryssland anfallit?

Du kommer aldrig att få ett vettigt svar av trollet. Inte mödan värt att lägga tid på det.
Citera
2022-10-30, 05:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Svarade du fel person kanske? Jag ställde en fråga till Svensk90.

Du menar som när du svarade på mitt inlägg till Rumpkorven
Citera
2022-10-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Du menar som när du svarade på mitt inlägg till Rumpkorven

Nej. Hur är det nu då? Ser du dig som en normalt tänkande människa med normal intelligens? Har du någon som helst kunskap i militära frågor?
Citera
2022-11-30, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
En siffra som Ukraina inte är så pigg på att släppa, av förklarliga skäl, är på hur många soldater de har förlorat i kriget.

Nu har detta tydligen kalkylerats fristående via OSINT där man sammanställt siffror från bårhus, tidningsartiklar och andra krigsrapporter ifrån Ukraina. Siffran är oroväckande hög. Detta är alltså inte officiella siffror, men de kan vara trovärdiga.

https://www.algora.com/Algora_blog/2022/10/23/osint-investigators-name-real-losses-of-ukraines-army

Detta talas även om mot slutet i denna video ifrån military summary channel. https://youtu.be/-_KdXWRjJ7k
https://t.me/s/militarysummary
Samtidigt har den Tyska tidningen Zeitung.de gjort en kalkyl och konstaterat att de döda ifrån Ukrainas sida är någonstans över 200.000 påstås det, så siffrorna kan vara trovärdiga. Någon som kan tyska får gärna hitta artikeln och infoga i tråden.

Ryssarnas förluster är betydligt lägre, mellan 60-100k uppskattas det.

Detta verkar ju vara en rejäl katastrof. Kan vi hitta mer om detta?
Hur kommer det sig att Ukraina förlorar så många fler soldater än Ryssland? Har Ryssland bättre utrustning eller är det deras träning som är mer gedigen än NATO:s träning som Ukrainarna fått?

Givetvis finns det de som inte litar på dessa siffror vilket är fullt förståeligt, ni som hör hit får gärna hålla käften i denna tråd, för ni kommer inte att ha något att tillföra trådämnet mer än det vanliga gnällandet. Vi vet redan att de officiella siffrorna såklart är lägre ifrån den bevisat lögnaktiga Zelensky.

Snacka om att svälja rysk propaganda. NATO har inte förlorat en enda soldat i Ukraina. NATO slåss inte i Ukraina.
Och att Ukraina skulle ha förlorat 400k+ trupper är det dummaste jag hört.
Citera
2022-11-30, 01:52
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Snacka om att svälja rysk propaganda. NATO har inte förlorat en enda soldat i Ukraina. NATO slåss inte i Ukraina.
Det är lite återupprapning av och direktcitat från den ryzka statstelevisionen som användbara idioter här på Flashback lydigt envisas med att repetera åt Dear Leader. För i Ryzzland har man i månader nu hävdat att den ukrainska armén är "fullständigt utplånad" och att ryzka soldater "kämpar mot NATOs invasionsstyrkor"... istället för att frysa ihjäl för att de inte fått sovsäckar eller vinterkläder av pappa Putin.
https://www.independent.co.uk/news/world/russia-ukraine-frostbite-soldiers-frontline-b2041675.html
Citat:
Russian soldiers being removed from front line with frostbite because of lack of warm clothing
(FB) Video: 11 ryska soldater ligger i grop i vinterkylan - reagerar INTE ens på granat
Citera
2022-11-30, 02:54
Medlem
TheNightTrippers avatar
Jag läste precis att 90 st volontärer som stridit med Ukraina har dött under hela kriget, där ibland en svensk.
Jag har missat att en svensk har dött, någon som vet när det hände och vem det va?

Vilka löjliga siffror TS kommer med, inte ens med alla civila så har så många dött, ett människoliv ör värdefullt i Ukraina så dom gör inte såna dumma framryckningar som ryssarna gör då dom bara rusar fram och blir nermejade, ett människoliv har aldrig varit viktigt för ryssen.
Citera
2022-11-30, 03:25
Medlem
Running_mans avatar
Om Ryssarna med sin värdelösa taktik, pissiga kommunikation m.m. förlorat bortåt 100.ooo man i ett invasionskrig kan Ukraina knappast ha 4 gånger mer stupade.

Dom har dessutom lyckats ta tillbaka rätt stora landmassor. Det går inte riktigt ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag har missat att en svensk har dött, någon som vet när det hände och vem det va?
18/7
https://www.gp.se/nyheter/sverige/edvard-28-d%C3%B6dades-i-ukraina-1.77426726
Citera
2022-11-30, 03:29
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Om Ryssarna med sin värdelösa taktik, pissiga kommunikation m.m. förlorat bortåt 100.ooo man i ett invasionskrig kan Ukraina knappast ha 4 gånger mer stupade.

Dom har dessutom lyckats ta tillbaka rätt stora landmassor. Det går inte riktigt ihop.

18/7
https://www.gp.se/nyheter/sverige/edvard-28-d%C3%B6dades-i-ukraina-1.77426726

Ja fan det hade jag glömt av, tack för att du återuppväckte mitt minne.
Citera
2022-11-30, 03:30
Medlem
Tror du missade en nolla. Mina Ryska telegram kanaler säger at 4miljoner dött på ukrainas sida. Kanske upp emot 40 miljoner, därför det går så bra för ryssarna då dom kör taktiskt reträtt iklädda gummistövlar.
Citera
2022-11-30, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Tror du missade en nolla. Mina Ryska telegram kanaler säger at 4miljoner dött på ukrainas sida. Kanske upp emot 40 miljoner, därför det går så bra för ryssarna då dom kör taktiskt reträtt iklädda gummistövlar.

Putins senaste siffror pratar om 400 miljoner döda fiender och att endast 512 st ryssar dött sedan ryssland invaderade afghanistan.

Allt enligt rysk propaganda som även talar om att ryssland är ett rikt land och inte fattigt med en skitlön som medelinkomst.
Citera
2022-11-30, 04:28
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Men det är ju så att man börjar förbereda för det oundvikliga nederlaget i Ryzzland och då gäller det att sälja in att man inte bara slåss mot lilleputtlandet Ukraina utan mot hela NATO och deras samlade styrkor - hur fan skulle det se ut om man fått stryk mot en illa rustad före detta sovjet provins?

Inte en enda NATO soldat strider i Ukraina och har således inte stupat där, 90 frivilliga har strukit med så var de får in de 31 000 Polacker/Rumäner/Balter som de påstår stupade vete fan. Men idioter tror ju på propagandan.

Tror snarare det är ganska liknande siffror, runt 50 000 stupade soldater på båda sidorna. Räknar vi in civila så stiger dock de Ukrainska siffrorna med en 15 000 till. Det är ju bara ryzzarna som ger sig på civila.

58 220 amerikanska soldater dog under Vietnamkriget. På 297 dagar har Ryzzland förlorat lika många soldater i Ukraina som USA gjorde under 11 år i Vietnam. Värt att fundera på...
Citera
2022-11-30, 05:11
Medlem
-Tesla-s avatar
Att fler ukrainska soldater har avlidit än ryska är ganska solklart. Sen vet vi att väst inte bara ljuger, de censurerar uppgifter med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in