Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-31, 17:21
  #397
Avstängd
Juristchefens avatar
Det handlar ju om helt vanliga moderater och deras sätt att se på andras pengar.

Jag förstår fan inte varför folk är förvånade och arga pga det här, det har ju pågått sedan partiet bildades.
Citera
2022-11-07, 15:14
  #398
Medlem
Gulblendkarringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Han kommer för all framtid förföljas av detta i sin politiska ”karriär”. Kommunpolitiker har fått storhetsvansinne de senaste 12 åren.

Är du säker på det? Nu när folk lugnat sig och börjat lägga mer fokus på Idol, Aktuella brott, sporten på TV osv, så har Bino börjat agera igen och menar att han och hans politrukpolare är utsatta för "hat" när Bino försöker lägga ansvaret för sitt fiffel på alla kritiker genom en vägg av text på sin Facebook. Litet utdrag här, resten finns på hans sida:

Citat:
UTTALANDE FRÅN BINO DRUMMOND MED ANLEDNING AV ”LÖNECHOCKEN”
Som ni alla känner till så behandlade kommunfullmäktige ärendet om att utse nya råd och gruppledare på senaste sammanträdet. I samma ärende föreslogs en ändring av beräkningsgrunden som hade givit mig och alla andra råd och gruppledare en rejäl lönehöjning.

Citat:
Det var fel att Val- och demokratinämnden inte hanterade frågan från första början. Då hade inte heller Staffan fått uppdraget att göra någon revidering och hade inte hamnat i mitten av den hatstorm han fått utstå de senaste veckorna.
Beredningen och förankringen av ärendet var undermålig och rent ut sagt dålig. Ärendet diskuterades med Socialdemokraterna och med partierna i majoriteten som representerar ca 82% av kommunfullmäktige. I efterhand är det lätt att se att det borde förankrats bredare och framförallt beretts med samtliga partier. Då hade vi sannolikt inte hamnat här överhuvudtaget. Nu har jag i första hand kallat till gruppledarmöte och Val- och demokratinämnden ska nu försöka hitta ett hållbart, rimligt och väl berett ärende om ersättningar.
Hanteringen på kommunfullmäktige var inte bra på något sätt. Det var inte tal om helt oförankrade och oförberedda arvodesökningar och självklart borde det argumenterats för varför förslaget presenterades och när oppositionen var så pass klar i sitt motstånd så borde jag också gjort vad som hade varit möjligt för att stoppa ärendets fortsatta beredning på fullmäktige. Som alla vet så gjorde jag inte det och det är något jag ångrar.
Inte minst blev den efterföljande hanteringen av media och frågor fel. Självklart ska man som invånare i Norrtälje kommun kunna förvänta sig motiveringar för politiska beslut. Däremot är jag verkligen beklämd och ledsen över en stor del av det hat som nu riktas mot enskilda personer, oavsett ansvar och agerande så kan det aldrig rättfärdigas.

Citat:
Hanteringen av detta ärende förtjänar kritik och jag mottar den gärna. Däremot kan jag bara väldigt besviket konstatera att det också lockat fram det allra sämsta hos vissa, där enskilda förtroendevalda, inte minst Staffan, fått utstå såväl hot och hat som offentlig förnedring. Förtroendevalda får och ska alltid räkna med kritik, men detta har tagit proportioner som jag inte önskar någon. Här pratar vi om såväl skadegörelse som direkta hot mot enskilda personer.
Citera
2022-11-08, 11:55
  #399
Medlem
Gulblendkarringens avatar
Jaha, då verkar det som att Bino kommer undan och räknas som hjälte på Facebook nu av alla. Bino är redan bortglömd. Det tog 1-2 veckor. Nu kan Bino och hans moderata skojare fiffla vidare. Uffe fuskade med lägenheter en gång. Skandal i 1-2 veckor, sedan var det bortglömt och Uffe är idag statsminister.

Sverige och svenskar i ett nötskal.
Citera
2022-11-08, 19:42
  #400
Medlem
NoTruces avatar
Undrar hur Bino definierar "hat". Är det att folk är förbannade och svär? Eller att någon skriver "jag ska knulla din mamma, bre!"? Klart som fan att han fått och ska ha kritik, men det vore trevligt om han gav något exempel på vad han klassar som hat.
Citera
2022-11-09, 10:15
  #401
Medlem
Gulblendkarringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Undrar hur Bino definierar "hat". Är det att folk är förbannade och svär? Eller att någon skriver "jag ska knulla din mamma, bre!"? Klart som fan att han fått och ska ha kritik, men det vore trevligt om han gav något exempel på vad han klassar som hat.

Läs hans Facebook. Han är "offer" nu och alla verkar ha förlåtit Bino och hans gäng och lyckönskar dem. Helt otroligt. Han har vänt sina kriminella gärningar till att bli ett "offer" istället för allt "hat" när han fifflat med skattepengar genom att höja sina egna löner på fejkjobbet som politiker.
Citera
2022-11-09, 10:25
  #402
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Undrar hur Bino definierar "hat". Är det att folk är förbannade och svär? Eller att någon skriver "jag ska knulla din mamma, bre!"? Klart som fan att han fått och ska ha kritik, men det vore trevligt om han gav något exempel på vad han klassar som hat.


Alla som förkovrar sig skattepengar för egen vinning bör alltid utan undantag klassas som tjuvar och ställas till svars! Men å nej politiker för spendera på vad de vill när de vill och hur mycket de vill numera!
Citera
2022-11-11, 13:54
  #403
Avstängd
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Jaha, då verkar det som att Bino kommer undan och räknas som hjälte på Facebook nu av alla. Bino är redan bortglömd. Det tog 1-2 veckor. Nu kan Bino och hans moderata skojare fiffla vidare. Uffe fuskade med lägenheter en gång. Skandal i 1-2 veckor, sedan var det bortglömt och Uffe är idag statsminister.

Sverige och svenskar i ett nötskal.

Verkar inte bli något mer fiffel för Staffan "26 sekunder tystnad" Tjörnhammar i alla fall. Staffan ryker men inte Bino?

Citat:
Efter tystnaden – Staffan Tjörnhammar (M) avsäger sig uppdrag

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=987455

Staffan Tjörnhammar (M), vice ordförande i kommunstyrelsen i Norrtälje avsäger sig sina politiska uppdrag, rapporterar SVT Stockholm.

Beskedet kommer två veckor efter att Tjörnhammar var tyst i 26 sekunder efter en fråga från kanalen i samband med att politikerna i kommunen chockhöjde sina löner.

”Jag, Staffan Tjörnhammar, avsäger mig härmed med omedelbar verkan mina uppdrag som förste vice ordförande tillika ledamot i kommunstyrelsen, uppdraget som vice gruppledare samt kommunalråd i Norrtälje kommun” skriver han i sin uppsägning till kommunen.
Citera
2022-11-11, 19:46
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Verkar inte bli något mer fiffel för Staffan "26 sekunder tystnad" Tjörnhammar i alla fall. Staffan ryker men inte Bino?


Nämen som plåster på såret kommer han med i kommande kurslitteratur om kommunikation.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback