2022-10-24, 18:07
Jag känner smärta i höger öra och till viss del i övre höger käke precis under örat. Smärtan sitter främst bakom öronsnibben inuti detta "område" främst om jag trycker med fingret där och när jag gapar eller äter. Inte i hörselgången.
Det känns som någon slagit mig på käften. Smärtan är konstant men är i sig inget problem då det inte är mycket.
Någonting inuti örat verkligen hördes tydligt för några veckor sedan ungefär som om ett tvestjärt var innanför trumhinnan och "bankande" (även om det såklart inte var så).
Det hördes ca 20 sekunder, typ; "de de de de de de de de" med en sekunds mellanrum. Sen försvann det och kom inte igen. Detta var för några veckor sedan.
Ömheten har dock inte försvunnit. Inga andra symtom. Inga förkylningar eller något annat. Vad kan det vara?
Citera
2022-10-24, 18:17
Medlem
Vänd dig till vården så du får hjälp med detta.
Citera
2022-10-24, 18:21
Medlem
Ichwills avatar
Öronkatarr har jag aldrig hört talas om.
Låter snarare som öroninflammation, gå till läkaren på öron,näsa och hals, dom kan ge dig ett svar. Samt skriva ut medicin.
Citera
2022-10-24, 18:25
Medlem
Pruttmuffs avatar
När jag hade öronkatarr så hade jag inte ont. Jag fick bara dålig hörsel.

Jag fick rör i öronen för att dränera ut vätska.
Citera
2022-10-24, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Vänd dig till vården så du får hjälp med detta.
Jag vill inte springa i onödan och dom säger att jag kan avvakta men jag vill ändå veta vad det troligast kan vara.
Citera
2022-10-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rdanatdedicat84
Jag vill inte springa i onödan och dom säger att jag kan avvakta men jag vill ändå veta vad det troligast kan vara.
Du går inte i onödan om du har ont (en längre tid). Väntar man med saker och ting kan det bli värre.
Citera
2022-10-24, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Du går inte i onödan om du har ont (en längre tid). Väntar man med saker och ting kan det bli värre.
Ja jag vet det men det är fan att man aldrig kan få lugn och ro. Man vill ju bara slippa hålla på med sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in