2022-10-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Är du muslim och tror att socialen kidnappar muslimska barn eller?
Socialen gör det dom ska. Beskyll snarare förskolepersonalen som orosanmäler på så svaga grunder och utan att ha efterforskat.

Spela med öppna kort. Socialen arbetar utifrån BBIC, men bara för det hatar man inte pappan. Håll huvudet kallt och svara kort och koncist. Varken mer eller mindre.
Advokat är fullständigt meningslöst och pengar kastade i sjön.
Håller inte med advokaten kan va helt avgörande! Gå inte utan!
Citera
2022-10-24, 22:38
Medlem
De måste utreda saken.

Väldigt dumt av dagispersonalen att tolka det så, barn säger konstiga saker.
Citera
2022-10-24, 22:51
Medlem
Tack för alla svar !

Jag ska nog ta och ringa och försöka få tag intet ombud imorgon och rådfråga där med . Det hade absolut invigt en trygghet att ha med sig ett ombud som kan lagarna och dylikt bättre än mig själv
Citera
2022-10-24, 22:54
Medlem
Vi ska även boka ett möte med dagis . Där jag kortfattat tänkt prata om läget med dom och vad för konsekvenser det blev/blir av att dom gjort såhär . Det hade räckt med ett telefon samtal så hade det hela varit löst . Istället för att min son och jag ,sambo med mera ska hamna i den här karusellen ..
Citera
2022-10-24, 23:31
Medlem
Ni som vet . Hur är händelseförloppet ingen sådan här sak ? Vad händer nu och vad händer sen ?

Möten med Socialen förstår man ju blir av . Men hur långt drar man en sådan här sak ?

Blir lite mycket text .ursäkta
Citera
2022-10-24, 23:46
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Hej TS. Jag tycker att du ska vara lugn.
Förskolan han anmälningsplikt till soc vid misstanke om att barn far illa. Det är alltså eventuellt staffbart om de inte anmäler. Soc i sin tur har en skyldighet att skyndsamt utreda. Tror de har 48 timmar på sig att starta en utredning.
När de väl har utrett frågan så bör du kunna vara helt lugn.
Sen är det i min värld en självklarhet att de rekomenderar mamman att ha barnet till dess att utredningen är klar innan de hunnit utreda om barnet "runkar pappa". Det vore ju tjänstefel att tycka att barnet ska vara i en miljö där det eventuellt tvingas knanera åt sig far.
Men de lär komma fram till att allt är ett missförstånd om det är som du säger och då kan du vara lugn. Även om det givetvis känns obehagligt nu.
Citera
2022-10-25, 06:27
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellanguld
Ni som vet . Hur är händelseförloppet ingen sådan här sak ? Vad händer nu och vad händer sen ?

Möten med Socialen förstår man ju blir av . Men hur långt drar man en sådan här sak ?

Blir lite mycket text .ursäkta

Så långt de vill är det korta svaret. Självklart har de regler och lagar att förhålla sig till men många kvinnor på soc har hybris och tror att de är guds gåva till alla barn som ska ”räddas”.

Därför ska du ha med ett ombud redan från första mötet och framöver, du har rätt att begära ut alla handlingar kring dig och ditt barn - detta kan också ombudet göra. Om samtal sker via telefon så begär att få skriftliga sammanfattningar från soc.
Senast redigerad av Tzatzikin 2022-10-25 kl. 06:29.
Citera
2022-10-25, 08:03
Medlem
sensrures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Så långt de vill är det korta svaret. Självklart har de regler och lagar att förhålla sig till men många kvinnor på soc har hybris och tror att de är guds gåva till alla barn som ska ”räddas”.

Därför ska du ha med ett ombud redan från första mötet och framöver, du har rätt att begära ut alla handlingar kring dig och ditt barn - detta kan också ombudet göra. Om samtal sker via telefon så begär att få skriftliga sammanfattningar från soc.
Tänker att det bara är de som har något att dölja som direkt kommer dragande med ombud vid första mötet eller innan det har ”ballt ur”.
Däremot hade jag (ifos lätt att säga bakom skärmen) sagt att om jag inte fick ha umgänge med mitt barn så som jag och ex fru kommit överens om själva så får socialtjänsten komma med ett beslut om umgängesbegränsning, ett överklagningsbart beslut och jag skulle vilja se den förvaltningsrätt som ger socialtjänsten rätt vid ett överklagande på dessa uppgifter. Finns det inte mer uppgifter/bottnar än så här har socialtjänsten inget att komma med.
Jag tror socialtjänsten försöker vinna tid (utredningstid) och rädda sin rygg. Går du med på detta hamnar du längst ner i högen och utredningen kommer minst ta fyra månader.
Citera
2022-10-25, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Soctanter är galna vänsterfeminist som hatar män. Du kan bara klara det här om du spelar med i deras maktmissbruk.
"Den långa marschen genom institutionerna"
Marxisterna sitter på alla viktiga samhällsposter idag och leker gud. Deras värdegrund baseras på en enkel regel; alla vita män är onda och ska krossas vid varje tillfälle.
Som vit man är du mer eller mindre laglös och utan rättigheter, i ditt eget land som du och dina förfäder byggt upp, med svett, slit och blod.
Citera
2022-10-25, 09:36
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Soctanter är galna vänsterfeminist som hatar män. Du kan bara klara det här om du spelar med i deras maktmissbruk.
Tyvärr är det nog så.
Citera
2022-10-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellanguld
Jag är pappa till en 4årig grabb . Har ordnad ekonomi ,jobb och bostad mm. Med min sambo sedan 3 är sedan och våran hund så är vi en vanlig Svensson familj .

Biologiska Mamman till barnet och jag är skilda sedan 3 år tillbaka .

Vi gör normala saker . Badhus ,lekparker ,bio middagar och lekträffar osv. Vanliga aktiviter en typisk barnfamilj väntas göra .

. Idag ringde Socialen till mig och meddelade att förskolan har gjort en orosanmälan för att min son har sagt enligt utsago ” runka pappa”

Jag förklarar för dom att han sluddrar mycket på sina ord och det är ”Grunka” han menar från pippilångstrump . När Tommy ,Annica och Pippi leker vid en bäck och Pippi upprepar Ordet grunka när hon tar fram saker i bäcken .

Socialen har i sin tur kontaktat bio mamman . Som även hon blev förbannade på Socialen då hon har samma film hemma som sonen vill se och kör samma visa där .

Då trycker Socialen på att dom vill att umgänget ska stoppas helt under tiden mellan mig och sonen tills dess att utredning är klar och det kan ta några veckor .

Jag och sambon blir helt upprivna och tycker det är helt vansinne . Sonens rutiner och rätt att få träffa sin pappa blir lidande .

Jag har varit tvungen att ta ut min semester från och med idag några veckor framåt eftersom jag blev helt ur balans av det här och kan inte fokusera på jobbet ordentligt

Nu har jag inte ”mjukna” till historien . Utan den är så här .

Vi har ingen brottslig historik eller annan historik av Socialen .

Är det här ens rimligt av Socialen ?! Vad hade ni gjort i denna situation och alla råd och åsikter välkomnas mer än gärna // frustrerad pappa
”Grunka pappa”?
Hur fan kan du få det att låta logiskt? Då låter tyvärr ”Runka pappa” mer logiskt.

Vad gäller din fråga så är svaret, JA.
Soc gör helt rätt här. Att du som förälder blir kränkt är ditt problem men jag föredrar att vi har kränkta föräldrar än att soc blundar och missar de få fall där det faktiskt förekommer övergrepp.
Citera
2022-10-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
”Grunka pappa”?
Hur fan kan du få det att låta logiskt? Då låter tyvärr ”Runka pappa” mer logiskt.

Vad gäller din fråga så är svaret, JA.
Soc gör helt rätt här. Att du som förälder blir kränkt är ditt problem men jag föredrar att vi har kränkta föräldrar än att soc blundar och missar de få fall där det faktiskt förekommer övergrepp.

I min värld känns det ju helt horribelt att som vuxen ta tolkningen som något sexuellt från ett så litet barn .

Jag menar .ska jag som föräldrar anmäla förskolan när sonen kommer hem och berättar att han ätit ”fittfingrar”på förskolan till lunch . När han förmodligen menar fiskpinnar .ska jag då hoppa direkt på en anmälan då . Istället för att ringa till förskolan och fråga vad dom ätit idag .

Han sluddrar på sina ord . Det känns så extremt vagt att direkt anmäla en sådan sak .

Ska man i framtiden ha tilltro till den typ av pedagog ? Hur ska jag känna mig när jag i framtiden hämtar och lämnar på dagis och möta deras dömande blickar .

Fruktansvärt frustrerande.

Ja självklart ska man anmäla en gång för mycket istället för en gång för lite .
Men ska man som vuxen pedagog direkt koppla vad små barn sluddrar ur sig i farten till något sexuellt innan man pratar med föräldrarna . Det kan ju inte vara bra för någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in