Citat:
Ursprungligen postat av
Provocative3.0
”Grunka pappa”?
Hur fan kan du få det att låta logiskt? Då låter tyvärr ”Runka pappa” mer logiskt.
Vad gäller din fråga så är svaret, JA.
Soc gör helt rätt här. Att du som förälder blir kränkt är ditt problem men jag föredrar att vi har kränkta föräldrar än att soc blundar och missar de få fall där det faktiskt förekommer övergrepp.
I min värld känns det ju helt horribelt att som vuxen ta tolkningen som något sexuellt från ett så litet barn .
Jag menar .ska jag som föräldrar anmäla förskolan när sonen kommer hem och berättar att han ätit ”fittfingrar”på förskolan till lunch . När han förmodligen menar fiskpinnar .ska jag då hoppa direkt på en anmälan då . Istället för att ringa till förskolan och fråga vad dom ätit idag .
Han sluddrar på sina ord . Det känns så extremt vagt att direkt anmäla en sådan sak .
Ska man i framtiden ha tilltro till den typ av pedagog ? Hur ska jag känna mig när jag i framtiden hämtar och lämnar på dagis och möta deras dömande blickar .
Fruktansvärt frustrerande.
Ja självklart ska man anmäla en gång för mycket istället för en gång för lite .
Men ska man som vuxen pedagog direkt koppla vad små barn sluddrar ur sig i farten till något sexuellt innan man pratar med föräldrarna . Det kan ju inte vara bra för någon