2022-10-25, 15:07
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resentment
Svenska polisen använder Glock 45 numera.
Och självklart var det helt rätt att skjuta hunden på fläcken.

Nej dom har fortfarande Sig.
Citera
2022-10-25, 15:16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Vet inte varför jag tänker på Nazityskland när det kommer till Svenska hundgrupper.
Båda är lika besatta av genetik och att pappren ska stämma, annars är det orena kökskorsningar som förpestar landet...

Är ju en jävla skillnad på Bett och Nafs.
Hade jag tagit bort min Amstaff för att den sprang ikapp och nafsade en lekande 6 åring som sprang o skrek o busade så hade den blivit 12 år yngre, båda två blev skärrade och hon bet aldrig nån vuxen eller barn igen.
De blev bara lite röda märken efter valptänderna, men ungen skrek som att den tappat armen och hunden skämdes och blev jävligt låg.

Det är trist om barn blir rädda för hundar.
Citera
2022-10-25, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Poliserna som använde sina tjänstevapen och mördade hunden borde utredas av den särskilda åklagarkammaren och skiljas från tjänsten under utredningens gång.

Polisen verkställde länsstyrelsens beslut, är det någon som i så fall behöver utredas är det väl länsveterinären, och i detta fall var det ett helt korrekt beslut av henne att avliva hunden på plats istället för att utsätta den för stressen att bli körd till veterinärstation eller behöva vänta på att en veterinär ska komma och avliva på plats. För att inte tala om säkerheten för den som ska hantera hunden för att kunna ta den till veterinärstation. Att skjuta hunden på plats var rätt beslut för alla inbladade.
Citera
2022-10-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Nej dom har fortfarande Sig.

Använd Google. Glock 45 är nya valet.
Citera
2022-10-25, 15:22
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Använd Google. Glock 45 är nya valet.

Ja det stämmer. Börjar utbildas och delas ut 2023. Det behövde jag inte Google för att veta
Senast redigerad av barkeeper 2022-10-25 kl. 15:27.
Citera
2022-10-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ja det stämmer. Börjar utbildas och delas ut 2023. Det behövde jag inte Google för att veta
Precis, använde man handeldvapen var det SigSauer och Law enforcement gold spear dot när hunden avlivades. Det behöver man inte använda google för att veta. Hunden behövde inte lida, den skulle ha avlivats redan första gången han attackerade barnet. Jag kan misstänka att man får göra en utredning om ansvaret kring hur länsstyrelsen skötte detta den gången, att hunden omplacerats till annat land borde de insett var en uppenbar lögn, det är inte lätt att gömma bort en hund i en liten by i Norrland dessutom
Citera
2022-10-25, 16:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Ja hunden var ju väldigt aggressiv och stort resursförsvar .. så om mannen låg på hans sovplats och dessutom kanske råkade sparka till hunden lite när han vände på sig i soffan . Så räckte nog det . De är väldigt lätt-triggade och får sedan tunnelseende och det blir kamp .
Tänker också att hunden kanske låg och sov och mannen råkade väcka den när han råkade stöta till den och hunden blev störd och började hugga. Eller att hunden kanske sov djupt, drömde och ylade och mannen blev störd och sparkade till den.

Citat:
Oavsett hur din hund sover, bör du aldrig väcka honom från hans sömn om du inte behöver. Hundar sover vanligtvis bara när de vill koppla av, så låt honom njuta av sin tupplur. Om du måste väcka din hund av någon anledning, gör det med försiktighet.
Citera
2022-10-25, 16:27
Medlem
Vet inte om jag har missat, men är det någon som har länkat till Instagram/FB?
Citera
2022-10-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Usch fy fan. Jag drömde om en hundattack inatt, så stört.

Såg nyligen en artikel om två barn som blev dödade av familjens hund och mamman svårt skadad när hon försökte rädda dem. I usa.

Så vad kan ha hänt här?
Den andra personen verkar svårt skadad också.
Riktigt sjukt sätt att mista livet på. Lär ju inte ha gått över på en minut om man säger så
Citera
2022-10-25, 16:50
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Tänker också att hunden kanske låg och sov och mannen råkade väcka den när han råkade stöta till den och hunden blev störd och började hugga. Eller att hunden kanske sov djupt, drömde och ylade och mannen blev störd och sparkade till den.
Vilka storys ni får ihop alltså.

Jag har en också.

Kan ju vara så att hunden bara låg och tittade på teve, mannen satt och käkade en skitgod hamburgetallrik och hunden började att dregla när han såg maten. Så mannen tog fram lite hushållspapper, rev av en bit och vek den dubbel och började att torka bort dreglet som hängde ur hundens mun. Kan ju vara så att de var rädda om soffan och inte ville att dreglet skulle söla ner den.

När han håller på med pappret i munnen på hunden så råkade han komma åt tandköttet, som kan ha varit inflammerat, hunden ilsknar till och så spårar allt ur.

Bara en tanke, baserat på infon vi har i tråden.
Citera
2022-10-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Spekulerar nu men tänker antingen missbrukare som inte behandlat hunden så väl - hunden får nog till slut eller det uppstår en jobbig situation och hunden attackerar

Eller bara en labil hund som triggades av något och gick till anfall

https://www.expressen.se/nyheter/hun...-efter-attack/
En tanke som slår mig att det kan ha varit en gammal hund som det har slagit slint i huvudet på.
Citera
2022-10-25, 16:51
Medlem
Jag förstår mig inte på länsstyrelsen. Har man ett stalltak som är 2 cm för lågt ska man jagas till vansinnets rand men när en hund är en fara för liv och hälsa så räcker det med att man drar en liten lögn. Så jävla sjukt och konstigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in