Citat:
Ursprungligen postat av
Beckombergalandet
I stadstrafik stenhårt fokus på fotgängare, kan vara otroligt svårt att se. Mitt problem låter kanske löjligt, men det är skiftningar i vindrutan i mörker speciellt vid stadskörning där det är mycket trafikljus o annat nära ljus. Hur jag än putsar vindrutan så ser man flammighet i mer eller mindre grad. Nu är det inte så att jag håller på att krascha bilen bara på grund av detta, men det försämrar sikten. Någon som har tips på lösningar hur man får helt clear vindruta?
Detta! Själv tar jag en diskborste eller svamp och verkligen tvättar insidan på vindrutan, tar en gummiskrapa och WOW! Blir chockad varje gång, hur FAN kan man INTE se till att vindrutan är ren?
För innerstadskörning kan jag, efter 13 år av yrkesmässig körning nattetid huvudsakligen innanför tullarna med dieselhinnan på vindrutan, rekommendera att man typ en gång i veckan vid tvätt rengör vindrutans utsida med maskindiskmedel. Börja med det och spola av så att diskmedlet inte pajar lack och gummilister. Gör en väsentlig skillnad.