Citat:
Ursprungligen postat av
Arazand
Finns inga alternativ (för mig)
Hur mår du idag då?
En sak som är väldigt viktig att du är medveten om är att även fast de känns hopplöst och dom gamla vanliga altenativen inom terapi och annan vård inte fungerat så kan jag gatantera stt du har förmågan att ta dig ur skiiten du sitter fast i. Det lovar jag, och det bästa av allt med allt med det är att du stärks mentalt och utvecklas 100x mer än om du får hjälp av en terapuet. Det blir en större utmaning men ack så värdefullt det är. Du kommer lära dig så mycket om dig själv och risken att du skulle återfalla I framtiden blir mycket mycket mindre.
Det du måste göra är att möta alla negativa minnen och känslor som du bär på. Alla dom misstagen som du försöker förtränga och,/eller straffar dig själv för när du skadar dig måste du möta känslan av med brutal ärlighet mot dig själv, minnas situationen, vara I känslan en stund, känna den utan att fly. Sen måste du acceptera att det som det är, fundera finns det något du kan göra för att rätta till nånting eller inte. I vilket fall så om du är 100% ärlig mot dig själv så kommer du komma till en insikt vad som behövs göras om det finns någonting att göra. Den känslan kan man inte missa. Men om inget kan fòrändra situationen så är det bara acceptera sen måste du bara gå vidare. Men du måste sluta fly och skada dig själv. En sak som du alltid kan göra dock och bör alltid göra, lär dig läxan och gör inte om samma sak igen.
De e lättare sagt än gjort men det är värt det . Jag är inte bästa skribenten men hoppas du får ett humm on vad ja menar. Jag hoppas du blir bättre snart 🙏🙏