2022-10-22, 19:53
Polisen hittade droger och kniv
Polisinsats i Brämhult efter bilkrock – ungdomar misstänks för flera brott.

https://www.bt.se/boras/just-nu-poli...rott-8457c02c/
– Vi får se om det går att binda dem, säger Jan Johansson, jourhavande förundersökningsledare vid Boråspolisen.

Någon som vet mer ?

Hmmmm Lördag , Söndag .. måndag tills Tisdag kväll gäller väll en normal häktning .. ja häkta dem.
Senast redigerad av Massonite 2022-10-22 kl. 20:03.
Citera
2022-10-22, 20:50
Medlem
Snodde dom en random bil eller är det någon av ungdomars föräldrar som får cykla till jobbet nu?
Citera
2022-10-22, 21:26
Är det ungdomarna från Östermalmsgatan ? (sjukhusområdet)
Citera
2022-10-23, 14:54
Det är ett 20 tal ungdomar i sjukhusområdet
Här finns en ung kvinna runt 16 år (brunhårig långt hår) som jag tror kan prata och börja gola ordentligt.
Lite tillbakadragen skygg .. är hon.

Själv kommer jag imorgon att lämna mina iaktagelser vad jag sett angående narkotika leveranserna..
Just nu skissar jag upp bilder på dessa.

Det blir en fin golning , och drogerna kommer att minska kraftigt.
Jag skissar också upp ungdomarnas ledargestalt vilket inte är en ung tjej i 16 års åldern.

Så det är ingen idé att denna unga 16 åriga tjejen råkar illa ut, för jag vet ju mer än hon.
Citera
2022-10-24, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Det är ett 20 tal ungdomar i sjukhusområdet
Här finns en ung kvinna runt 16 år (brunhårig långt hår) som jag tror kan prata och börja gola ordentligt.
Lite tillbakadragen skygg .. är hon.

Själv kommer jag imorgon att lämna mina iaktagelser vad jag sett angående narkotika leveranserna..
Just nu skissar jag upp bilder på dessa.

Det blir en fin golning , och drogerna kommer att minska kraftigt.
Jag skissar också upp ungdomarnas ledargestalt vilket inte är en ung tjej i 16 års åldern.

Så det är ingen idé att denna unga 16 åriga tjejen råkar illa ut, för jag vet ju mer än hon.

Krogvakterna runt Viskan som figurerade i Borås, de som lurade i unga kokain, finns tråd om detta som startades för några år sedan. Har de slutat med detta dessa vakter, har du spaning på detta?

Vidare: Ungdomarna på Hulta, har de slutat med säljandet mitt på öppna gator?

Har du koll på dessa olika områden?
Citera
2022-10-24, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Krogvakterna runt Viskan som figurerade i Borås, de som lurade i unga kokain, finns tråd om detta som startades för några år sedan. Har de slutat med detta dessa vakter, har du spaning på detta?

Vidare: Ungdomarna på Hulta, har de slutat med säljandet mitt på öppna gator?

Har du koll på dessa olika områden?
Information jag sett har jag lämnat för ett tag sedan. Det var väll sista gången i sommras man såg vem som levererade till just Hulta (parkeringen vid ica) ., ja jag är där relativt ofta , man ser vilka som inte hör hemma på Hulta eller ens i Borås.

Nu handlar ju denna tråden om just sjukhusområdet eller Brämhult (ganska färskt) faktiskt , vi får se nu om polisen kan komma närmare en häktning samt fängelse dom i slutändan för dessa inblandade.

Det levereras narkotika även till sjukhusområdet. Möjligtvis därför det verkar lugnare på Hulta - Hässleholmen.

Ja vi får se helt enkelt polisen är informerad. ........ ....... (färskt)..
Senast redigerad av Massonite 2022-10-24 kl. 16:05.
Citera
2022-10-24, 18:16
Hmmmmm ja det stämmer väll
En av dessa krogvakter är ljushårig lite vågigt halvlångt hår.. Bosatt på sjukhusområdet.
Citera
2022-10-29, 17:43
Bannlyst
Citat:
Hmmmmm ja det stämmer väll
En av dessa krogvakter är ljushårig lite vågigt halvlångt hår.. Bosatt på sjukhusområdet.

Några nya uppdateringar?
Citera
2022-10-29, 18:56
Ingenting jag delar med mig här.
Polisen har all nuvarande information.
Knarklangarna är ganska, löjligt lätta att följa efter..
Citera
2022-10-30, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ingenting jag delar med mig här.
Polisen har all nuvarande information.
Knarklangarna är ganska, löjligt lätta att följa efter..

https://sverigesradio.se/artikel/gan...var-i-fangelse

Ligger denna gängledare bakom det du beskriver? Är han fängslad i detta nu eller friad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in