2023-06-05, 13:11
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Synd för dig att Matt Walsh kallar sig själv fascist. Det är han själv som ger sig "etiketten" så det håller inte att du gnäller på mig.

Du tror inte att det kan vara så att den där tweeten du hänvisar till är skriven med glimten i ögat?
Citera
2023-06-05, 13:25
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Du tror inte att det kan vara så att den där tweeten du hänvisar till är skriven med glimten i ögat?
Hur menar du då? Har man fascistiska åsikter, använder fascistisk retorik och kallar sig fascist får man nog räkna med att bli sedd som fascist.
Citera
2023-06-05, 13:26
Medlem
Ganonitos avatar
Någon som är född med XX-kromosomer, livmoder, äggstockar och en fitta.
Citera
2023-06-05, 15:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Hur menar du då? Har man fascistiska åsikter, använder fascistisk retorik och kallar sig fascist får man nog räkna med att bli sedd som fascist.

Jag menar att orsakssambandet kan vara följande:

1) Matt Walsh uttrycker gammelkonservativa uppfattningar inom en rad områden.

2) Hans motståndare anklagar honom för fascism. Sannolikt (som vanligt) på mycket vaga grunder då allt till höger om Linda Snecker är fascism enligt vissa.

3) Matt Walsh skojar lite om detta. ”Jag är ju fascist…”

4) Hans följare fattar att detta är en blinkning (och det tror jag för övrigt även att majoriteten av hans belackare gör).

5) Men vissa väljer/låtsas att tolka det bokstavligt och ser punkt tre som ett erkännande.

Men visst, jag följer inte Matt Walsh supernoga. Det är möjligt att han på riktigt marknadsför sig som fascist, men jag tvivlar på det.
Citera
2023-06-05, 15:24
Medlem
Baritsus avatar
En kvinna är en mans kompanjon.

Dessa är sällsynta idag.
Citera
2023-06-05, 15:32
Medlem
En människa med två x kromosomer?
Citera
2023-06-05, 15:53
Medlem
GaylordYankers avatar
Nu bjuder de på dokumentären.
Måste se för den som intresserar sig för diskussionen.

https://www.facebook.com/nlmedia11/videos/193849673617854
Citera
2023-06-05, 18:22
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag menar att orsakssambandet kan vara följande:

1) Matt Walsh uttrycker gammelkonservativa uppfattningar inom en rad områden.

2) Hans motståndare anklagar honom för fascism. Sannolikt (som vanligt) på mycket vaga grunder då allt till höger om Linda Snecker är fascism enligt vissa.

3) Matt Walsh skojar lite om detta. ”Jag är ju fascist…”

4) Hans följare fattar att detta är en blinkning (och det tror jag för övrigt även att majoriteten av hans belackare gör).

5) Men vissa väljer/låtsas att tolka det bokstavligt och ser punkt tre som ett erkännande.

Men visst, jag följer inte Matt Walsh supernoga. Det är möjligt att han på riktigt marknadsför sig som fascist, men jag tvivlar på det.
”Skojar”? Ni missar att skämt borde ha någon slags poäng. Hur han vill ”marknadsföra” sig bryr jag mig inte om, men fascismen kunde inte bli tydligare hos en individ.
Citera
2023-06-05, 18:57
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Det finns en dokumentär från 2022 som heter What is a woman.

(Sevärd) Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=42ivIRd9N8E

Jag tycker att frågeställningen förtjänar en egen tråd.

Inleder själv med några tankar...

Vad måste jag, (som biologisk man) göra för att få identifiera mig som en kvinna?
Det tycks inte vara någonting alls... jag behöver inte genomgå fysiskt könsbyte, jag behöver inte börja attraheras av män, inte byta klädstil och jag behöver inte förändra mina intressen och livsstil.

För det är ju OK för en kvinna att ha penis, älska andra kvinnor, köpa mina kläder från herrmode avdelningen, dricka öl, älska motorer och bröla på fotbollsmatcher.

Så vad är egentligen skillnaden på före och efter min ändring av identifiering - mer än att jag ska byta om inne på damernas, samt delta i kvinnornas idrott?
Glöm att det handlar om "penis" eller "bröst" att vara en kvinna.

För att vara en äkta kvinna måste du vara ansvarslös. Du har rätt rätt att avsvärja dig varje ansvar för gärningar du gjort.

För att vara en äkta kvinna kan du inte se dig om i världen eller omgivningen. Förutom dina egna barn. Det finns ingen kvinna som sett till något som inte rört henne eller hennes barn.

För att vara ett äkta kvinna måste du blåneka varenda sak som du eventuellt skulle behöva stå för. Alldrig stå för nåt är grundregeln! Skyll på en man istället vid möjlighet, eller grina annars.

För att var en äkta kvinna kan du inte se "balken i ditt öga fast du ser stickan i den andres öga" (Bibeln).
Citera
2023-06-08, 16:10
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Glöm att det handlar om "penis" eller "bröst" att vara en kvinna.

För att vara en äkta kvinna måste du vara ansvarslös. Du har rätt rätt att avsvärja dig varje ansvar för gärningar du gjort.

För att vara en äkta kvinna kan du inte se dig om i världen eller omgivningen. Förutom dina egna barn. Det finns ingen kvinna som sett till något som inte rört henne eller hennes barn.

För att vara ett äkta kvinna måste du blåneka varenda sak som du eventuellt skulle behöva stå för. Alldrig stå för nåt är grundregeln! Skyll på en man istället vid möjlighet, eller grina annars.

För att var en äkta kvinna kan du inte se "balken i ditt öga fast du ser stickan i den andres öga" (Bibeln).
Och du ska alltid vara beredd att skylla allt på männen.
Citera
2023-06-08, 19:30
Avstängd
Citat:
”Skojar”? Ni missar att skämt borde ha någon slags poäng. Hur han vill ”marknadsföra” sig bryr jag mig inte om, men fascismen kunde inte bli tydligare hos en individ.

han skojjar en heldel.

Sen så har du missufattat det. (eller så cherrypickar du utan att förstå orden, eller meningen)

Theocratic fascist, bestselling children’s author

är vad han satt i sin bio på twitter.

men här finns en förklaring
https://www.youtube.com/watch?v=0ypg3fMFzS8&ab_channel=DailyWire%2B

"bestselling children’s author" är även det med glimten i ögat/humor...
Men jag tror ju inte att du är homofob och fientlig mot LGTBQ rörelsen, men är du det så är det helt okej.... och det är väll poängen....

https://thepostmillennial.com/matt-walsh-book-amazon-lgbtq-best-sellers-list
Senast redigerad av slö 2023-06-08 kl. 19:32.
Citera
2023-06-08, 19:39
Avstängd
Citat:
Han är transfob, sexist och fascist. Det kunde inte bli tydligare på hans klassiska nazist-retorik;

https://i.redd.it/mu6d134s3o3b1.png

Uhm... du vet att det där är H texter, dvs inte skrivna av mat walsh i bilden?

Citat:
Eller på hans försvar av pedofili där han försöker skylla pedofil-prästers övergrepp på homosexuella:
https://www.reddit.com/r/WhitePeopleTwitter/comments/1401848/matt_walsh_defends_pedophiles/

Han har en poäng. det är väldigt lite pedofeli och väldigt mycket bögeri hoss katolska präster. iallafall om man inte skiter i ord och deras betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in