2023-06-09, 15:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Bla bla bla. Nä jag hänger inte med i kändissvängarna.

*Du hänger inte med i transdebatten.

Fortsätt du gräva och göra bort dig i tråden, vi andra uppskattar komedin.
Citera
2023-06-09, 15:09
Medlem
Förvirrad = Kvinna
Kan vi enas om den definitionen?
Citera
2023-06-09, 15:09
Avstängd
Citat:
Jo det var precis vad den visade. Länka gärna dessa låmgtidsstudier som visar att det gör mer skada än nytta. Har sett ett flertal och de har inte visat det.

det gjorde jag. du borde läsa den, det är rätt ont om långtidstudier i ämnet. och de som finns är tyvärr inte så… fördelaktiga för karva/hormon behandlingen….
Citera
2023-06-09, 15:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vad är det som är så bra?
Den fullständigt pulvriserar de argument transaktivisterna framför och jag kan hålla helt med för barn och andra omyndiga.
Vi har ett enda jobb här i världen:
Hålla dem trygga och säkra från övergrepp som för all tid och evighet negativt kan påverka deras liv.

Vad de sen väljer att göra som vuxna är deras ensak. Om de sen väljer att sätta en hagelbössa i munnen och trycka av.

Du ser också hur varje aktivist saknar svar på mycket basala frågor, för den programmering de fått räcker inte till en djupare insikt.
Citera
2023-06-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
*Du hänger inte med i transdebatten.

Fortsätt du gräva och göra bort dig i tråden, vi andra uppskattar komedin.

Har du några studier eller liknande så får du länka. Hänger inte med i kändisskvaller.
Citera
2023-06-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
det gjorde jag. du borde läsa den, det är rätt ont om långtidstudier i ämnet. och de som finns är tyvärr inte så… fördelaktiga för karva/hormon behandlingen….

Jag haft läst den. Den bekräftar att transfolk är mer självmordsbenägna än cis-folk. Inget nytt. Säger däremot inget om effekten inom gruppen efter könsbekräftande vård. Har redan skrivit detta.
Citera
2023-06-09, 15:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Varför stör du dig på det? Forskningen vi har på området visar att det ger bäst resultat gällande minskad psykisk ohälsa, suicidalitet och ökad livskvalité.

Vad föreslår du att man skulle göra annars, som inte redan beprövats med sämre resultat?

Samtalsterapi med målet att få patientens självuppfattning att överrensstämma med verkligheten.

Det ger säkert sämre resultat med din måttstock, men din måttstock är fel. Någonting har gått snett inom psykiatrin när psykisk hälsa mäts genom att fråga patienter hur lyckliga de känner sig. Konsekvenserna för resten av samhället ser vi redan.
Citera
2023-06-09, 15:16
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Det är nån som kan föda barn.

Nu finns det HBTQ+ aktivister som hävdar att män kan födda barn Frågan upprepas vad är en kvinna?

TLC man giva birth
https://youtu.be/U-j8x1gUbUw

https://www.nbcnews.com/nbc-out/nbc-out-proud/pregnant-transgender-man-stars-cover-glamour-uks-pride-issue-rcna87456
Citera
2023-06-09, 15:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Har du några studier eller liknande så får du länka. Hänger inte med i kändisskvaller.

Så det är vad Biden och vita huset gör? Du är desperat och ynklig.

Lupron steriliserar barn. Det är fullständigt sinnessjukt att ge det till barn/ungdomar därmed. Ingen studie i världen kan motbevisa detta faktum så du får sluta yra nu. Du saknar kunskap och det är uppenbart för alla i tråden nu.
Citera
2023-06-09, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja lämna, ingen köper ditt nonsens. Du har gjort bort dig mer än lovligt i tråden men du är för simpel för att förstå det. Du låtsas inte veta vem världens mest kända transa är samtidigt som du vurmar för transor...du är ett skämt.

CNN och vita huset är väl en bra början. Sen om man någonsin befunnits sig på tiktok, youtube, instagram, twitter, någonsin läst en tidning, vet något alls om Bud Light skandalen osv osv osv osv osv osv.

Det är som att gå in en tråd om fotboll men inte veta vem Zlatan är. Varför vill du skylta med att du är extremt ignorant och okunnig? Helt absurt beteende från vuxna människor.
Nu har jag sökt på olika sidor.

Sökresultat Dylan Mulvaney:
Vita huset (whitehouse.gov) 1
SVT 0
Sveriges Radio 0
NRK 0
YLE 1
BBC 0
AlJazeera 1
Svenska Dagbladet 0
DN 1
Norska Verdens Gang 0

På CNN fanns det 19 sökresultat i artiklar om Bud Light att jämföra med en svensk fotbollsspelare som hade 369

Så det kan bli när man sitter i en filterbubbla och tror att alla borde känna till Dylan Mulvaney.
Citera
2023-06-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Den fullständigt pulvriserar de argument transaktivisterna framför och jag kan hålla helt med för barn och andra omyndiga.
Vi har ett enda jobb här i världen:
Hålla dem trygga och säkra från övergrepp som för all tid och evighet negativt kan påverka deras liv.

Vad de sen väljer att göra som vuxna är deras ensak. Om de sen väljer att sätta en hagelbössa i munnen och trycka av.

Du ser också hur varje aktivist saknar svar på mycket basala frågor, för den programmering de fått räcker inte till en djupare insikt.

På vilket sätt pulveriserar den mitt argument? Förklara?
Citera
2023-06-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Samtalsterapi med målet att få patientens självuppfattning att överrensstämma med verkligheten.

Det ger säkert sämre resultat med din måttstock, men din måttstock är fel. Någonting har gått snett inom psykiatrin när psykisk hälsa mäts genom att fråga patienter hur lyckliga de känner sig. Konsekvenserna för resten av samhället ser vi redan.

Det har man ju försökt med i evigheter. Det gör dessutom mer skada än nytta.

"There is a scientific consensus that conversion therapy is ineffective at changing a person's sexual orientation or gender identity and that it frequently causes significant, long-term psychological harm in individuals who undergo it."

Min måttstock är minskade psykiska besvär, minskad suicidalitet och ökas livskvalité. Vilken är din måttstock?
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in