Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Jag hävdar att det inte finns något stöd för att etnodysfori är ett etablerat medicinskt fenomen. Jag hävdar också att två googleträffar varav båda pekar på en blogg inte är tillräckligt stöd för att klassa det som ett etablerat medicinskt fenomen. Hävdar du motsatsen?
det är ju irrelvant vad jag/du hävdar, men visst jag hävdar motsatsen. då dysforia förekommer i ett oändligt antal former.
Citat:
Ska man vara strikt så är det inte en cirkeldefinition. Att det ska vara en cirkeldefinition förutsätter att definitionerna av "kvinna" och "kvinnlig könsidentitet" är beroende av varandra. Och jag har inte definierat "kvinnlig könsidentitet" alls i det inlägget.
där är jag inte riktigt med, per defintion kan "kvinnlig könsidentitet" innehålla vad somhelst och är även förändligt över tid, kvinna kan inte det.
Citat:
Att folk bemöts på olika sätt baserat på deras upplevda kön är ett faktum Att förneka det är bara idiotiskt.
det gjorde jag inte, jag konstaterade att de kan bemötas på ett oändligt antal sätt.
Citat:
För den stora majoriteten så sammanfaller de, men de är ändå frikopplade. Om en persons kromosomer helt plötsligt ändrades från XY till XX så hade inte omgivningen helt plötsligt fått en annan könsuppfattning av personen.
bevisa det.