2022-10-21, 12:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag hävdar att det inte finns något stöd för att etnodysfori är ett etablerat medicinskt fenomen. Jag hävdar också att två googleträffar varav båda pekar på en blogg inte är tillräckligt stöd för att klassa det som ett etablerat medicinskt fenomen. Hävdar du motsatsen?

det är ju irrelvant vad jag/du hävdar, men visst jag hävdar motsatsen. då dysforia förekommer i ett oändligt antal former.

Citat:
Ska man vara strikt så är det inte en cirkeldefinition. Att det ska vara en cirkeldefinition förutsätter att definitionerna av "kvinna" och "kvinnlig könsidentitet" är beroende av varandra. Och jag har inte definierat "kvinnlig könsidentitet" alls i det inlägget.

där är jag inte riktigt med, per defintion kan "kvinnlig könsidentitet" innehålla vad somhelst och är även förändligt över tid, kvinna kan inte det.

Citat:
Att folk bemöts på olika sätt baserat på deras upplevda kön är ett faktum Att förneka det är bara idiotiskt.
det gjorde jag inte, jag konstaterade att de kan bemötas på ett oändligt antal sätt.

Citat:
För den stora majoriteten så sammanfaller de, men de är ändå frikopplade. Om en persons kromosomer helt plötsligt ändrades från XY till XX så hade inte omgivningen helt plötsligt fått en annan könsuppfattning av personen.

bevisa det.
Citera
2022-10-21, 12:47
Avstängd
Citat:
Ditt påstående var det.

- Alla är överens om vad kvinna betyder
- Nej, de är de inte
- Ja, men de som inte är det har fel och är psykiskt sjuka

"so you were saying...."

det var inte vad jag skrev, eller påstod, jag gjorde bara klart att ditt påstående var substanslöst, det går mao bra att bemöta på samma sätt.

läs igen. och tänk.
Citera
2022-10-21, 12:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Låt dom!
Vi skrattar bort massa andra vanföreställningar som t ex att jorden är platt eller heroinisten som påstår att han jobbat som CIA-agent. Om ingen tar dom på allvar så kommer ingen till skada.

helt korrekt.
Citera
2022-10-21, 13:16
Medlem
Buffymyloves avatar
På något sätt så är det kvinnan som ska vara något helt upp till tolkning. Mäns varande verkar inte vara lika diskuterat på det sättet.
En kvinna är en varelse av biologiskt honkön, thats it.
Citera
2022-10-21, 13:29
Medlem
tigerpus avatar
Sjukt att runka av spädbarn och kalla det för forskning. Inte konstigt att alfabetrörelsen har just sådana källor att understryka deras positioner
Citera
2022-10-21, 13:37
Medlem
hroobarbs avatar
Svaret kommer i slutet av filmen - en kvinna är en människohona.
Filmen är högst sevärd.
Citera
2022-10-21, 14:47
Medlem
Citat:
Könsidentitet är ett reellt medicinskt fenomen. Just därför tycker jag det är bäst att inte ha man och kvinna som synonymer för hane och hona.
Det är ett medicinskt fenomen hos psyksjuka individer. Det finns folk som tror att de är hästar också, betyder det att vi borde låta folk bestämma sin egen art?
Missförstå mig rätt: Jag har inget emot att psyksjuka tror att de är nåt de inte är, jag vänder mig emot att vanliga människor tvingas spela med i deras vanföreställningar.
Citera
2022-10-21, 15:15
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwyte
En man blir inte en kvinna bara för att han identifierar sig som det. Han kan inte heller bli en kamel eller 12 år gammal bara för att han identifierar sig som det.

… altså, det finns väl biologisk kamel och juridisk kamel, om jag fattat den här saken rätt.
Citera
2022-10-21, 15:25
Medlem
Kan man säga att det är roten till all ondska i världen? För utan kvinnor hade vi inte haft mördare, våldtäktsmän, tyranner, osv. Har ni tänkt på det? Var det inte Evel Knievel som nämnde något om det?

Kan man säga att kvinnor bär en kollektiv skuld på sina axlar för att ha fött fram alla dessa galningar genom historien?

Visst, utan dem hade inte mänskligheten existerat - men det kanske hade varit för planetens bästa?
Citera
2022-10-21, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
… altså, det finns väl biologisk kamel och juridisk kamel, om jag fattat den här saken rätt.
Citera
2022-10-21, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutnik
Varför ignorerar man inte bara den här typen av psykstörda människor som ifrågasätter vad en kvinna är? Alla vet vad en kvinna är.

Jag har aldrig träffat nån i verkligheten som inte vet vad en kvinna är, så det är uppenbarligen en försvinnande liten del, antagligen mindre än 0,5%.. Stöter jag på en sådan kommer jag skratta högt och gå därifrån, vad finns det att diskutera? Det är som att stå och tjafsa med nån heroinist om hans vanföreställningar.
Nåja, det finns ju faktiskt delade meningar även här i tråden vad en kvinna är. Nån säger att en kvinna är en individ med XX-kromosomer, nån annan att det är en person med kvinnliga könsorgan.

Om personen med kvinnliga könsorgan har XY-kromosomer, hur ska de då enas tro?
Citera
2022-10-21, 15:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Det är nån som kan föda barn.

Det finns väldigt många kvinnor som inte kan föda barn. Vad är dessa enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in