Citat:
Det är inte jag som gett mig på att ställa upp argument utifrån enbart mina egna erfarnheter som omedelbart faller samman, dvs så ingen regel och ingen länk mao?
Citat:
Kan tillägga att en googling på "ethno dysphoria" gav fyra träffar. Två till en poesisida, en till en bok om musik och en reddittråd.
även "svenhelsings" ger 2 träffar på google. jag antar att det måste bevisa att alla andra har fel, och från och med nu är den översnkomma defintionen av kön = hane (finns redan) hona (finns redan) och alla andra = svenhelsing (för de okunniga postmodernistiska efterblivna)
Citat:
Att det är svårt att dra en knivskarp gräns mellan två kategorier för alla element är inte samma sak som att det inte finns element som är lätta att kategorisera i dessa två kategorier.
Det är objektivt falskt, men visst, det kräver kanske att man gör mer än bara "känner sig fram" du kan sätta dig i sandlådan med bebisar och diskutera högt, du kommer snabbt märka värdet av ett gemensamt språk, och att bebisar kommer behöva lite tid och ansträgning för att bemästra det, att vara vuxen och behöva samma sak är...inte smikrande....
Citat:
Så är det med objektivt sanna påstående, de har en poäng, oavsett vad vi tycker....
Hmmm, du har en liten poäng.
Citat:
Men det vore ju dumt att ignorera det faktum att det finns vad vi kan kalla för manliga och kvinnliga könsroller.
de begreppen sorteras numer under "svenhelsings" och har inget mad kvinna/man att göra.....
Citat:
Du bemöts olika och det förväntas olika saker av dig baserat på om andra upplever dig som man eller kvinna.
det är ett vanligt feltänk, utifrån att alla är individer så finns en oändlig kombination av bemötande och förväntnigar.
du kan inte anföra logiska eller objektiva resonemang utifrån "jag/du känner/tror noga att..."
Citat:
I det vardagliga livet är dessa könsroller frikopplade från kromosomer och könsorgan. De styrs av vilket kön du uppfattas som.
Tvärtom faktist, för den stora majoriteten av individer. (inte för att det är relvant för topic i tråden nu när du lämnat "vad är en kvinna")
Senast redigerad av slö 2022-10-21 kl. 12:20.
Senast redigerad av slö 2022-10-21 kl. 12:20.